Budúcnosť je neúprosná. Volvo v EÚ naleje takmer miliardu eur do výroby elektromobilov
V článku boli použité materiály TASR.
Automobilka Volvo Cars investuje v najbližších rokoch 10 miliárd švédskych korún (957,09 milióna eur) do svojho závodu v Göteborgu, aby sa pripravila na výrobu plne elektrických áut. Vedenie spoločnosti to oznámilo v utorok.
Toto oznámenie nasleduje po správe z minulého týždňa, že Volvo a výrobca batérií Northvolt vybudujú spoločný závod na batérie v Göteborgu v západnom Švédsku za zhruba 30 miliárd SEK.
Obe švédske spoločnosti už minulý rok informovali, že vytvoria spoločný podnik na vývoj a výrobu batérií. „Volvo Cars v najbližších rokoch investuje 10 miliárd SEK do svojho výrobného závodu vo Švédsku v rámci prípravy na výrobu novej generácie plne elektrických áut,“ uviedla automobilka v utorok. Dodala, že v závode zavedie nové technológie a výrobné procesy.
Spoločnosť Volvo Cars, ktorej väčšinovým vlastníkom je čínsky Geely Holding, dúfa, že 50 % jej predaja budú do polovice tohto desaťročia predstavovať čisto elektrické autá a že od roku 2030 bude vyrábať už len elektromobily.
Volvo chce byť lídrom v oblasti elektrickej nákladnej dorpavy
Elektromobilita postupne preniká do všetkých odvetví cestnej dopravy a výnimkou nie je ani nákladná doprava. Volvo už disponuje niekoľkými elektrickými nákladnými vozidlami, no teraz prichádza druhá generácia ťahača VNR, ktorá prináša signifikantné vylepšenia najmä v dojazde.
Prvá generácia plnohodnotného elektrického ťahača Volvo nedisponovala príliš oslnivými parametrami. Batéria s kapacitou 264 kWh zabezpečuje dojazd 240 km na jedno nabitie a pomocou rýchlonabíjačky sa dobije na 80 % za 70 minút.
Ako uvádza Volvo na svojom webe, druhá generácia ťahača NVR disponuje novou generáciou batérií Volvo, ktoré sú schopné uschovať až o 40 % viac energie. Navýšila sa aj maximálna možná kapacita akumulátora, ktorá pri novej generácii dosahuje 565 kWh.
Dojazd na jedno nabitie sa vďaka tomu zvýšil až na 440 km, čo je už rozhodne použiteľné aj na prepravu nákladu na dlhšie trasy. Volvo NVR v konfigurácii s najväčšou batériou sa totiž dobije na 80 % kapacity za 90 minút.
To je síce viac než pri prvej generácii, no netreba zabúdať, že batéria je v tomto prípade viac než dvojnásobne väčšia. Pre vodičov kamiónov navyše nepredstavuje nabíjací čas až taký problém, nakoľko vodiči nákladných vozidiel majú povinné prestávky a maximálny nepretržitý čas jazdy je 4,5 hodiny.
Pri priemernej rýchlosti 90 km/h by batéria s dojazdom 440 km na 4,5 hodiny bez problémov vystačila, následne môže počas prestávky vodič nákladiaku nabíjať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
BMW vyriešilo večný problém elektromobilov. Do novej technológie naleje 10 miliónov eur
Schladí dom v lete, vykúri v zime a nabije auto. Mitsubishi stvorilo energetické zariadenie budúcnosti
Dobije autu tisíce kilometrov ročne zadarmo. Mercedes vyvinul solárny lak, ktorý predĺžuje dojazd
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Kto vládne svetu zbraní a tankov: Rebríček najsilnejších armád odhalil poradie veľmocí aj prekvapivé posuny
FOTO: Post Malone odpálil v Bratislave ohňovú šou. Druhý deň festivalu Lovestream 2025 bol veľkolepý
Slovensko prišlo o legendu televíznej zábavy: Oldo Hlaváček zomrel vo veku 91 rokov
Starnutie sa môže šíriť telom ako „infekcia“. Nový objav odhalil proteín, ktorý je za to zodpovedný
Dlhovekosť má svoju cenu v podobe autoimunitných ochorení, zistili vedci. Našli bunky, ktoré ťa udržia mladého, no s rizikom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Kúpiš si auto, no nie celý výkon. Volkswagen spustil trend, ktorý nahneval tisíce vodičov
- BMW vyriešilo večný problém elektromobilov. Do novej technológie naleje 10 miliónov eur
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Schladí dom v lete, vykúri v zime a nabije auto. Mitsubishi stvorilo energetické zariadenie budúcnosti
-
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Kúpiš si auto, no nie celý výkon. Volkswagen spustil trend, ktorý nahneval tisíce vodičov
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- BMW vyriešilo večný problém elektromobilov. Do novej technológie naleje 10 miliónov eur
- Spaľováky zdražejú, elektromobily nie. Slávna európska automobilka spustí cenovú politiku, ktorá funguje
-
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
Slovenské weby strácajú návštevníkov. Google AI prehľady menia spôsob, ako hľadáš informácie
Postavia jadrové elektrárne, vysokorýchlostnú železnicu a predbehnú Slovensko. Ázia má nového tigra
Volkswagen znovu zaťal do živého. Vládu vyzval na štátnu podporu elektromobilov
Putin berie Rusom aj posledný kúsok slobody. Ľuďom bizarne ruší hovory cez obľúbené aplikácie
Rada Európy vyslala jasný odkaz: Prestaňte predávať zbrane do tejto krajiny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP