Ďalší kontroverzný krok Tesly. Model 3 predáva so starými batériami za ešte vyššiu cenu
Americká automobilka Tesla začala predávať „Demo“ verzie svojho Modelu 3. Ako informuje portál InsideEVs, Testovacie modely môžu mať namontovanú batériu až z roku 2017 a tým pádom majú aj podstatne nižší dojazd.
Väčšina predávaných vozidiel je jazdených a niektoré z nich majú na svojom palubnom počítači stovky kilometrov. Autá teda nie sú nové a podľa informácií boli niektoré vyrobené až v roku 2017.
Túto informáciu samozrejme Tesla na svojom webe uvádza, pretože „demo“ modely majú oproti novým vozidlám nižší dojazd. V niektorých prípadoch môže byť hodnota dojazdu oproti novému autu nižšia až o 12 %, píše Electrek.
1/2 New thread. TSLA is selling “Demo” ‘21 Long Range Model 3s with low miles, and a disclaimer that the battery was built in ‘17 and may be degraded by 12%. I put a ton of links in a thread that broke. Here’s the search criteria for the Bay Area: https://t.co/6Hh5wYkUEP pic.twitter.com/iY8beAlgxx
— Seth Horwitz (@Seth_Horwitz) December 20, 2021
Pokles dojazdu je samozrejme zapríčinený degradáciou batérie spôsobenou jej vekom. Takéto testovacie Modely 3 priamo od Tesly je možné kúpiť v niekoľkých štátoch v USA, alebo aj na Havaji.
Ceny sú paradoxne vyššie
Zaujímavosťou je, že ceny jazdených Modelov 3 priamo od Tesly sú vyššie než ceny nových vozidiel. Tak napríklad Model 3 z roku 2021 s nájazdom približne 1 100 km sa predáva za 56 600 €, no cena úplne novej Tesly Model Long Range s pohonom všetkých štyroch kolies je iba 45 000 €.
Vyššiu cenu testovacej Tesly pripisujú tomu, že toto auto si môže zákazník ihneď odniesť z predajne, zatiaľ čo na novú Teslu Model 3 sa aktuálne čaká viac než rok.
Otázne je, či automobilka poskytuje k týmto vozidlám rovnakú záruku ako na elektromobily nové. Štandardne je totiž záruka na batériu 8 rokov, alebo 160 000 km. Ak sa záruka na Modely 3 s batériou z roku 2017 ráta od roku výroby, zákazníci sú o časť záruky poriadne ukrátení.
Batérie vykazujú skvelú životnosť
Tesla Model S z roku 2015 je dôkazom, že aj elektromobil dokáže najazdiť státisíce kilometrov. Bez výmeny kľúčových komponentov sa to ale nezaobišlo.
Model S vo videu vyššie využíval pôvodný majiteľ ako vozidlo Uberu a ročne tak dokázal najazdiť aj 100 000 km. Z tohto dôvodu sa na vozidle prirodzene nenachádza príliš veľa pôvodných komponentov.
Pôvodný je len jeden elektromotor (zadný). Predný motor bol vymenený po 610 000 km a dá sa teda povedať, že pohonná sústava elektromobilu vydrží naozaj dlho.
Dlho vydržala aj batéria, ktorá bola menená až pri nájazde 400 000 km a jej výmena prebehla v rámci záruky, takže za ňu majiteľ nemusel nič platiť. Prvé Tesly totiž získali doživotnú záruku na batériu, dnes je už nastavená na 8 rokov alebo približne 250 000 km.
Batéria teda vydržala takmer dvakrát dlhšie, než garantuje výrobca. S novou batériou je na Tesle aktuálne najazdených zhruba 280 000 km, čím znova prekračuje garantovanú hodnotu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ryanair ustupuje a zavádza štedrejší limit batožiny. Vieme, odkedy zmena začne platiť
9 z 10 Slovákov má cholesterol v červených číslach a netuší o tom. Stačí malá zmena v strave, radia odborníci
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Za položenie uteráka na Draždiaku zaplatíš najnovšie 1 €: „Petržalské more“ potrebuje správcu, tvrdí Hrčka
VIDEO: Ministerku Šimkovičovú na folklórnom festivale vo Východnej vypískali
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP