Takto vyzerá Tesla Model S po takmer 700 000 km. Stále jazdí, no vymenili na nej už niekoľko komponentov
O elektromobiloch sa všeobecne hovorí, že majú krátku životnosť a ak „odíde“ batéria, auto je zrelé tak maximálne do šrotu, keďže jej výmena by bola príliš nákladná. Tesla Model S z roku 2015 je dôkazom, že aj elektromobil dokáže najazdiť státisíce kilometrov. Bez výmeny kľúčových komponentov sa to ale nezaobišlo, píše InsideEVs.
Tesla Model S ukázaná vo videu Bradena Carlsona nie je síce rekordérom, no takmer 700 000 km na palubnom počítači je rozhodne úctyhodný výkon, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani spaľováky povestnej nemeckej kvality.
NEPREHLIADNI
Za 10 € diel si pýtal servis Tesly opravu vyše 10 000 €. Neautorizovaný to zvládol za zlomok ceny
Ani spaľovák sa ale pri takomto nájazde nezaobíde bez výmeny viacerých súčiastok a elektromobil nie je výnimka. Čo všetko a hlavne kedy bolo potrebné vymeniť na Tesle Model S 70D po šiestich rokoch používania sa dozvedáme z Bradenovho videa.
Pôvodný je len jeden motor
Nájazd 400 000 míľ, teda zhruba 650 000 km už má za sebou aj jedna Tesla Model X, o ktorej sme takisto priniesli detailný článok so všetkými opravami a nákladmi na servis vozidla.
Celkové náklady na údržbu sa počas jeho používania vyšplhali až na 26 600 €, čo sa môže zdať na prvý pohľad extréme veľa, no majiteľ Modelu X tvrdí, že v prepočte na kilometer jazdy je to rovnaká či dokonca menšia suma než pri spaľovákoch. Model S vo videu vyššie využíval pôvodný majiteľ ako vozidlo Uberu a ročne tak dokázal najazdiť aj 100 000 km. Z tohto dôvodu sa na vozidle prirodzene nenachádza príliš veľa pôvodných komponentov.
Pôvodný je len jeden elektromotor (zadný). Predný motor bol vymenený po 610 000 km a dá sa teda povedať, že pohonná sústava elektromobilu vydrží naozaj dlho.
Dlho vydržala aj batéria, ktorá bola menená až pri nájazde 400 000 km a jej výmena prebehla v rámci záruky, takže za ňu majiteľ nemusel nič platiť. Prvé Tesly totiž získali doživotnú záruku na batériu, dnes je už nastavená na 8 rokov alebo približne 250 000 km.
Batéria teda vydržala takmer dvakrát dlhšie, než garantuje výrobca. S novou batériou je na Tesle aktuálne najazdených zhruba 280 000 km, čím znova prekračuje garantovanú hodnotu.
Pri nájazde 600 000 km bola menená aj zadná náprava či zavesenia kolies, čo sú ale vzhľadom na nájazd kilometrov úplne bežné veci servisované aj pri autách so spaľovacími motormi. Po 540 000 km bol vymenený čip riadiacej jednotky a takmer 500 000 km vydržal kompresor klimatizácie. Všetko ostatné je na 6-ročnej Tesle s takmer 700 000 km na palubnom počítači pôvodné. Celkom slušný výkon na elektromobil, čo povieš?
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Neviditeľná jazva v tvojom mozgu, ktorú zanechala pandémia, mení tvoje správanie, zistili vedci
„Telo má vlastný systém na likvidáciu rakoviny,“ hovorí popredný lekár. Takto ho aktivuješ
„Zatiaľ ide o stovky miliónov eur.“ Zdechovský varuje, že zneužívanie eurofondov na Slovensku je len špička ľadovca
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP