Je to definitívne. Tieto automobilky podpísali dohodu, že do pár rokov skončia výrobu spaľovákov
Klimatická konferencia OSN s názvom Cop26 prináša prvé zásadné rozhodnutia. Niekoľko automobiliek sa podpísalo pod dohodu, že od roku 2040 nevyrobia žiadne auto so spaľovacím motorom. Na túto tému upozornil portál The Guardian.
Posledný kliniec do rakvy spaľovákov nezatĺkli iba automobilky, ale aj niektoré krajiny či väčšie mestá. Rok 2040 je však ďaleko, takže na prípravu k splneniu tohto cieľa majú dostatok času.
Najväčší hráči dohodu nepodpísali
Prekvapením je, že najväčší výrobcovia áut ako Toyota a Volkswagen túto dohodu nepodpísali. V prípade japonskej automobilky sa toto rozhodnutie ešte dá chápať. Toyota je totiž výrazne proti čistej elektrifikácii a zastáva myšlienku diverzity pohonov.
V prípade koncernu Volkswagen je to absolútne nepochopiteľné, nakoľko nemecká automobilka má jednu z najsilnejších elektroofenzív na trhu. Samotný VW nedávno vyhlásil, že chce skoncovať s predajom spaľovákov v Európe ešte skôr, než v roku 2040.
Člen predstavenstva spoločnosti, Klaus Zellmer, pre nemecké noviny Muenchner Merkur uviedol, že Volkswagen plánuje plne ukončiť predaj spaľovacích modelov, pričom v Európe tak učiní medzi rokmi 2033 až 2035.
Zellmer zároveň doplnil, že celá flotila modelov automobilky bude plne uhlíkovo neutrálna najneskôr do roku 2050, a zároveň zdôraznil už dávnejšie udaný cieľ spoločnosti, ktorá chce, aby elektrické vozidlá tvorili do roku 2030 až 70 % celkových predajov v Európe.
Podpísali európske, ale aj americké automobilky
Automobilky, ktoré sa pod dohodu podpísali sa týmto pádom zaviazali, že po roku 2040 už nevyrobia ani jedno auto so spaľovacím motorom. Týka sa to výrobcov Ford, General Motors, ale aj celého koncernu Daimler spolu s Mercedesom či švédskej automobilky Volvo, uvádza Reuters.
Dohodu podpísali aj prekvapivé značky, napríklad indický Tata Motors, Jaguar Land Rover a čínsky výrobca BYD. Väčšina z automobiliek, ktoré dohodu podpísali, však má ambície skoncovať s výrobou spaľovákov podstatne skôr, ako prikazuje samotná dohoda.
Ázijské automobilky sa dohody boja
Ak sa pozrieme na ďalšie veľké koncerny, ktoré túto dohodu nepodpísali, môžeme vidieť dominanciu ázijských automobiliek. Nie len čínski výrobcovia áut, ale aj japonská Honda, Nissan, kórejský Hyundai, ani nemecké BMW na dohode nefigurujú.
To však neznamená, že tieto automobilky nemajú ambície stať sa ekologické, akurát nie sú viazané žiadnym finálnym termínom, ktorý je podľa nás aj tak nastavený príliš ďaleko.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Plat až 3 500 eur a množstvo benefitov. Sociálna poisťovňa hľadá ľudí na viaceré pozície
Novinár Soltész: Sulík je Ficova konkurencia, vyobjímal sa so všetkými extrémistami
80-roční si už nezajazdia. Prvá krajina zaviedla vekový strop pre vodičov, sprísňuje aj Európa
Prímorský hit medzi Slovákmi zakročil proti turistom: Koniec „dovolenkovej arogancii“, ktorá roky otravovala miestnych
Turecko hlási historický teplotný rekord 50,5 °C. Je to hranica ľudského prežitia, varujú odborníci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
Po 50 rokoch čakania to prišlo. Petržalka má konečne svoju električku
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP