Chystá sa revolúcia. Diaľnice so špeciálnym betónom nabijú elektromobil priamo počas jazdy
Drvivú väčšinu motoristov aktuálne pri elektromobiloch odrádza problém s dojazdom a následným nabíjaním, ktoré môže trvať aj viac ako pol hodinu. Ambiciózny projekt, na ktorom pracujú aj odborníci z Ministerstva dopravy v štáte Indiana však môže tento problém nadobro vyriešiť.
Spolu s ďalšími partnermi totiž pracujú na prototype cesty, ktorá dokáže elektromobil bezdrôtovo nabíjať počas jazdy, informuje Engadget.
Bezdrôtové nabíjanie elektromobilov zabudované v ceste nie je žiadnou novinkou, podobných pokusov sme tu mali už niekoľko, no všetky z nich stroskotali na tom, že boli príliš drahé, neefektívne a neekonomické.
NEPREHLIADNI
Test, aký Slovensko ešte nezažilo. S plug-in hybridným Mercedesom sme prešli z Bratislavy do Košíc len na elektrinu
Vedci z Indiany ale na to idú inak a veria, že ich technológia môže byť jedného dňa rovnako cenovo dostupná, ako výstavba bežných asfaltových ciest. „Tajomstvo“ úspechu má spočívať v revolučnom cemente nemeckej produkcie.
Cement s prímesou kovu
Na projekte pracujú aj vedci z univerzity Purdue a tiež nemecká spoločnosť Magment, ktorá vyrába revolučný magnetizovaný cement, ktorý sa nazýva „magment“, píše Autoblog. Nemecká firma tvrdí, že tento cement má extrémnu účinnosť bezdrôtového prenosu energie až do 95 %.
Tým, že sa jedná o cement, teda klasický stavebný materiál, môže byť jeho nasadenie do výstavby ciest okamžité a úplne bezproblémové. Cement je odolný voči vysokým teplotám a dažďu a jediné, čo by mohlo pri bezdrôtovom prenose energie robiť problémy, je sneh alebo ľad.
Celý projekt je rozdelený na tri fázy. V prvej fáze sa bude testovať efektivita a prenos energie v laboratórnych podmienkach. V druhej fáze vybudujú inžinieri testovací úsek cesty o dĺžke štvrť míle, kde budú v reálnych podmienkach testovať efektivitu a schopnosť bezdrôtového nabíjania výkonom až 200 kW.
Posledná fáza nastane až vtedy, ak budú všetky testy úspešné. V tretej fáze sa totiž začne so samotnou výstavbou ciest s využitím danej technológie. Cesty s prímesou magmentu a podporou bezdrôtového nabíjania by mali slúžiť v prvom rade na napíjanie nákladných vozidiel, ktoré prekonávajú dlhé trasy po diaľniciach.
Ak sa však táto technológia uchytí a „nabíjacie cesty“ sa začnú rozrastať, podľa všetkého ich začnú využívať aj výrobcovia osobných automobilov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Takto rýchlo ani nenatankuješ. Na Slovensku postavia najvýkonnejší nabíjací hub v Európe
To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené