Tesla ostro vytýka byrokraciu v Nemecku. Krajina si podľa automobilky „znemožňuje dosiahnuť svoje klimatické ciele“
Gigafactory Berlin je prvá továreň na elektromobily spoločnosti Tesla v Európe, pričom prvé správy o jej budovaní vyšli na povrch ešte v roku 2019, kedy zároveň spoločnosť požiadala aj o konečné schválenie továrne tamojšou vládou. Namiesto toho však musela s výstavbou projektu postupovať prostredníctvom čiastočných súhlasov, ktoré celý proces výrazne spomalili.
Tesla sa oháňa klímou, neprajníkov má však aj vo „vlastných radoch“
Ako informoval portál Electrek, po viac než 16 mesiacoch od podania žiadosti Tesly začína byť americká automobilka frustrovaná, čo ukazuje najmä 10-stranovým dokumentom zaslaným nemeckému súdu, ku ktorému sa dostala agentúra Bloomberg.
„Na vlastnej koži sme sa dozvedeli, že zbytočné prekážky v nemeckých schvaľovacích procesoch spomaľujú potrebnú priemyselnú transformáciu.“
„To odrádza investorov od projektov v oblasti infraštruktúry a čistej energie a prakticky znemožňuje Nemecku dosiahnuť svoje klimatické ciele,“ tvrdí automobilka v dokumente.
Paradoxom je, že je to práve Tesla a jej továreň Gigafactory Berlin, ktorá čelí v Nemecku veľkému odporu environmentalistických skupín v súvislosti s veľkým odlesňovaním areálu okolo továrne a nadmernej konsumpcii vody pre jej fungovanie.
Automobilka však tvrdí, že továreň pomôže v boji proti klimatickým zmenám produkciou 500 000 elektromobilov ročne. Do Gigafactory Berlin mala pritom preinvestovať už takmer 6 miliárd eur
Nemecká vláda už dávnejšie potvrdila, že Tesla získala jej plnú podporu pri budovaní továrne, no odmieta akékoľvek tvrdenia americkej automobilky, podľa ktorej by mala dostať továreň na elektromobily „špeciálne zaobchádzanie“.
Továreň v Berlíne je pre Teslu kľúčom k Európe
Dokončenie a schválenie Gigafactory Berlin je však kľúčové aj pre Teslu, pretože je úzko spojené s uvedením Model Y v Európe, ktorého spolu s obľúbeným Model 3 len v prvom kvartáli tohto roka dodala viac než 180 000.
NEPREHLIADNI
Konečne je známe, kedy začne Tesla vyrábať elektromobily v Európe
Práve nemecká továreň má výrazne prispieť k urýchleniu dodávok a predajov jej elektromobilov aj na starom kontinente. O to dôležitejší k získaniu finálnych povolení od vlády je fakt, že spoločnosť plánuje podľa nedávnych správ spustiť výrobu v Gigafactory Berlin už v polovici tohto roka. Podľa stanoveného cieľa by mal prvý elektromobil Tesla vyjsť z výrobnej linky v Európe už v júli.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vznikla nová trieda „nenápadných milionárov“. Denne ich pribudne 1 000 a môžu za to dva faktory
Neviditeľní škodcovia v pitnej vode poškodzujú tvoj mozog. Výskum odhalil vážne problémy
Prokurátor Generálnej prokuratúry čelí obžalobe. Funkciu pozastavili, potvrdil Žilinka
Prelomový výskum odhaľuje, ako aktivita mozgu počas spánku prezrádza skryté neurologické problémy
TOP 10 najlepších letísk v Európe podľa dochvíľnosti: Na vrchole zoznamu je veľké prekvapenie (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP