Francúzska automobilka Peugeot predstavila nový model Peugeot 308 – kompaktný hatchback, ktorý má vysoké ambície stať sa kráľom svojho segmentu. Našliapnuté má na to skvele, prichádza totiž s nádherným dizajnom a širokou ponukou motorizácií, kde nechýba ani plug-in hybrid, informuje portál AutoCar.

Nedávno predstavená nová identita a s ňou spojené aj nové logo automobilky Peugeot sa poprvýkrát ukazuje na vozidle, ktorým je tretia generácia modelu Peugeot 308. Tá prichádza až po ôsmych rokoch, čo je pomerne dlhá doba, no čakanie sa podľa prvotných informácií, fotografií a videí vyplatilo. Nový Peugeot 308 je naozaj nádherný a navyše aj plug-in hybridný.

„Zuby leva“ v novom kabáte

Pre Peugeot už typická predná maska s vertikálnymi dennými svetlami v podobe tesákov dostáva pri novom Peugeote 308 ešte agresívnejší vzhľad. Denné svetlá sú prepojené s veľmi úzkymi a agresívne pôsobiacimi horizontálnymi stretávacími/diaľkovými svetlami, ktoré majú vo vrcholnej verzii disponovať Matrixovou technológiou.

Nechýba mohutná mriežka chladiča s 3D efektom, v ktorej je tiež umiestnené nové logo automobilky Peugeot. To v sebe integruje dištančný radar, ktorý je šikovne zamaskovaný.

Peugeot

NEPREHLIADNI
Peugeot spravil z obľúbeného SUV plug-in hybrid – vyskúšal som, či obháji takmer 50 000 € cenu

Na kapote sa nachádza modelové označenie, v tomto prípade ide o číslo „308“. Zadná časť disponuje výraznými krivkami, pričom koncové svetlá sú medzi sebou prepojené, žiaľ, iba čiernou lištou, nie LED pásom.

Peugeot

EMP2 platforma poskytuje širokú ponuku motorizácií

Vďaka bohatej ponuke motorizácií bude mať nový Peugeot 308 naozaj široký záber na požiadavky zákazníkov. Na výber sú benzínové, naftové, ale aj plug-in hybridné konfigurácie. Benzínovú motorizáciu tvorí 1,2 litrový trojvalec s výkonom 81 kW (110 koní), alebo 96 kW (130 koní). Naftový 1,5 litrový štvorvalec poskytne výkon 96 kW (130 koní). Z prevodoviek je na výber 6-stupňový manuál alebo 8-stupňový automat.

Peugeot

NEPREHLIADNI
Elektrické „Made in Slovakia“. Peugeot e-208 je kráľom malých elektromobilov, zaujal v mnohých smeroch (RECENZIA)

Najzaujímavejšími motorizáciami sú ale práve plug-in hybridné. Tie prichádzajú až dve, obe s rovnakým 81 kW (108 koňovým) elektromotorom, obe s batériou o kapacite 12,4 kWh, no s rozdielnymi spaľovacími motormi.

K plug-in hybridu je na výber benzínový motor s výkonom 110 kW (150 koní), alebo až 132 kW (180 koní). Kombinovaný výkon tak činí 132 kW (180 koní), respektíve 168 kW (225 koní) pri výkonnejšej motorizácii, informuje Motor1. Plug-in hybridy sa budú dodávať iba s automatickou prevodovkou.

Oba pritom sľubujú dojazd 60 km podľa cyklu WLTP. Rýchle nabíjanie sa v tomto prípade nekoná, k dispozícii je aspoň 7,4 kW palubná AC nabíjačka, s ktorou sa batéria nabije do dvoch hodín. Čisto elektrickej verzie Peugeot 308 sa podľa slov automobilky nedočkáme.

Futuristicky vyzerajúci interiér

Peugeot je známy svojimi pomerne neštandardnými interiérovými riešeniami, jedným z nich je aj pohľad na virtuálny kokpit ponad volant. Tento prvok zostáva aj v novej „tristo osmičke“, no celkovo pôsobí interiér veľmi futuristicky, ba až „konceptovo“.

Peugeot

V najvyššej konfigurácii má vodič pred sebou 10″ virtuálny kokpit s funkciou priestorového zobrazovania informácií. Na ovládanie multimédií slúži rovnako veľká 10″ dotyková obrazovka. Pod ňou sa nachádza ešte menšia dotyková obrazovka so skratkami s rýchlym prístupom k základným funkciám infotainemtnu. V interiéri nájdeme aj zopár fyzických tlačidiel.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú