Boj medzi Facebookom a Apple sa v uplynulých mesiacoch poriadne vyostril. Dôvodom je nová funkcia, ktorú chce výrobca iPhonov priniesť už o pár týždňov. Facebook začal predčasne u ľudí skúmať, ktorí z nich mu povolia sledovanie aktivity mimo jeho platformy aj naďalej. V mobilnej aplikácií pre iPhony začal zobrazovať testovacie pop-up okno, o čom informoval na svojom blogu.

Najväčšia sociálna sieť sveta je aj naďalej proti zavedeniu funkcie, ktorú Apple prinesie do iPhonov už na jar. Údajne tak robí kvôli ohrozeniu malých podnikateľov, ktorí využívajú jeho platformu pre marketing a reklamu.

Google proti zmene nenamietal, vyhne sa však pop-up oknu

Po zavedení funkcie, ktorej pravidlá kalifornský gigant zverejnil v dokumente App Tracking Transparency (ATT), prídu vývojári o množstvo cenných dát, ktoré získavali práve prostredníctvom Facebooku a jeho sledovania používateľov aj mimo vlastnej platformy. Novinka by mala byť dostupná po vydaní novej verzie operačného systému iOS 14.5, ktorý aktuálne Apple testuje v otvorenej bete.

Zobraziť celú galériu (1)
Freepik (Úprava redakcie)

Finálna verzia by potom mohla byť dostupná začiatkom jari. V porovnaní s Facebookom však taký Google námietky nerobil, miesto toho sa s Apple dohodol na implementácii nového SDK do svojich aplikácií, ktoré zabráni sledovaniu ľudí mimo jeho platforiem, no na oplátku nebude musieť ľuďom zobraziť pop-up okná.

Facebook bojuje s Apple. Od ľudí žiada povolenia už teraz

Opačným smerom na to ide Facebook, ktorý sa nedávno rozhodol, že spomenuté upozornenie so žiadosťou o sledovanie aktivity používateľa mimo svojej sociálnej siete začne ponúkať v testovacom kole predčasne. Týmto krokom tak zrejme chce získať prehľad o tom, koľko používateľov mu toto sledovanie schváli aj po tom, ako naň dôrazne upozorní.

Pop-up okno sa má objavovať ešte pred spustením funkcie v iOS 14.5 v aplikácii Facebooku po celom svete, zatiaľ sa však nemusí zobrazovať každému. Sociálna sieť využíva hru so slovíčkami a miesto povolenia na „sledovanie“, ako to popisuje Apple, žiada povolenie pre „použitie aktivity na webe a v aplikáciách“.

Podľa The Verge s odvolaním na portál The Information však Facebook očakáva, že povolenie získa približne len od 20 % používateľov jeho aplikácie. Sieť zároveň informuje o tom, prečo by jej vôbec mali takýto prístup udeliť. Jednými z dôvodov sú personalizované reklamy a podpora malých podnikateľov, ktorí využívajú reklamný priestor na Facebooku.

Bez tohto povolenia bude platforma ľuďom zobrazovať nerelevantné reklamy. Avšak, bez rozdielu na to, či používateľ zamietne alebo povolí prístup k využívaniu jeho aktivity mimo tejto sociálnej siete, Facebook neskôr uzná ako finálne rozhodnutie výber z pop-up okna, ktoré sa bude zobrazovať ľuďom po vydaní oficiálnej verzie iOS 14.5, informuje CNBC. Všetky ďalšie detailné informácie k tejto pripravovanej funkcii sme priniesli v našich ďalších článkoch.

Ďalšie články:

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú