Strašidelne prísne emisné limity EÚ nesplní žiadna automobilka. Dostanú obrovské pokuty
Výrobcovia automobilov majú hlavy v smútku. Nielenže ich zisky klesli kvôli pandémii koronavírusu, ale podľa najnovších výskumov ani jedna automobilka nesplní emisné limity. Najväčšie automobilky v Európe majú podľa štúdie PA Consulting dostať pokuty vo výške 14,5 miliárd €.
V rokoch 2020 a 2021 by mali automobilky dosiahnuť flotilové emisie na úrovni 95 gramov oxidu uhličitého (CO2) na jeden kilometer. Pre rok 2020 však EK vydala výnimku, kedy flotilové emisie musí splniť 95 % všetkých predaných áut daného výrobcu. Táto úroveň emisií zodpovedá spotrebe paliva približne 4,1 l / 100 km benzínu alebo 3,6 l / 100 km nafty, informuje Európska komisia. Po prekročení limitov musí automobilka zaplatiť za každé predané auto pokutu vo výške 95 € za každý gram CO2 nad uvádzaný limit.
Každá automobilka má rozdielne nastavené emisné limity. Dôvodom je odlišná hmotnosť modelov, pričom výrobcovia ťažších automobilov majú povolené vyššie emisie ako výrobcovia automobilov s nižšou hmotnosťou. Preto má napríklad koncern PSA emisný limit na úrovni 91,6 g/km a taký Jaguar – Land Rover až 130,6 g/km.
Astronomické pokuty
Pokuty, ktoré automobilky budú musieť zaplatiť, sa šplhajú do závratných výšok, pričom pre niektorých výrobcov pôjde o značnú časť ich príjmov. PA Consulting sa k prognózam dostáva posúdením schopnosti každého výrobcu znižovať priemerné emisie prostredníctvom rôznych iniciatív. Taktiež predpokladali registrácie pre každý typ automobilu (nafta, benzín, hybridy a elektromobily). Na základe týchto údajov dospeli k predpovediam priemerných emisií CO₂ v roku 2021.
Najlepšie je na tom Toyota, avšak ani tá svoje limity nesplní. Emisný limit pre rok 2021 je pre japonskú automobilku nastavený na 94,9 g/km, no predpokladané emisie CO2 sú 95,1 g/km, za čo im hrozí pokuta vo výške 18 miliónov €, čo by znamenalo najnižšiu pokutu zo všetkých automobiliek. Táto pokuta navyše predstavuje len 0,1 % z ich zisku pred zdanením (EBIT) v roku 2018, čo je taktiež najmenšie číslo zo všetkých.
Najhoršie je na tom koncern Jaguar – Land Rover, ktorý síce prekročí limit len o necelých 5 g/km, no jeho pokuta vo výške 93 miliónov € predstavuje až 404,3 % z jeho zisku pred zdanením v roku 2018.
Najvyššiu pokutu ale dostane Volkswagen. Hrozí mu pokuta vo výške až 4,504 miliárd €, čo predstavuje 32,4 % z prevádzkového zisku.
Čo sa týka najväčšieho prekročenia emisného limitu, najhoršie na tom vyzerá byť Mazda. Emisný limit na úrovni 94,9 g/km prekročí až o 28,7 g/km a zastaví sa na úrovni 123,6 g/km, čo z nej z tohto hľadiska robí druhú najhoršiu automobilku.
Super kredity pre elektromobily
Výrobcovia dostanú stimuly, ktoré ich majú podporovať k uvádzaniu automobilov s nulovými alebo nízkymi emisiami, čo znamená menej ako 50 g/km. Takáto podpora platila už od roku 2012 do 2015 a teraz sa bude opätovne uplatňovať v období rokov 2020 až 2022.
Prečítaj si tiež
Dizajn a automobilové majstrovstvo Nemcov? Musk priznal, že chce vyrobiť úplne nový model v EÚ
Pre rok 2020 platí, že každé takéto predané auto sa do štatistík flotilových emisií započítava dvakrát. V budúcom roku sa budú elektrické a hybridné autá započítavať ako 1,67 predaného auta a v roku 2022 superkredit klesne na číslo 1,33., informuje Európska komisia.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
Úplne si nás podmania. Čínska automobilka vstupuje na ďalší európsky trh
Vydrží dlhšie než kedykoľvek predtým. Vymysleli batériu, ktorý sa nabije z 0 na 80 % za 15 minút
Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
Má skoro 1 000 koní a pretekárske funkcie. Audi ukázalo beštiu, ktorá ti spôsobí zimomriavky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Amazon investuje ďalšie miliardy do AI. Chce zostrojiť niečo, čo tu ešte nebolo
Vysoké clá ohrozujú Atlantik. Môže za to napätie medzi USA a Európou
Zamestnanci v neistote. Technologický gigant plánuje rušenie pracovných miest
Objav, ktorý mení dejiny. Egypťania miešali magické nápoje s drogami
Drahé kovy na vzostupe. Konflikt na Ukrajine dvíha ceny zlata a striebra
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené