Renault vyvíja vlastného elektrického transformera s dojazdom až 700 km. Má unikátnu konštrukciu
Francúzska automobilka Renault opäť nastupuje do vlaku elektrických vozidiel, tentokrát s niečím revolučným. Ich tohtoročný koncept s označením Morphoz EV nie je klasickým automobilom, aké bežne vídavaš na cestách. Bližšie sa na tento elektromobil pozrel web Interesting Engineering.
Renault Morphoz EV je elektromobilom, na aké konzumenti zvyknutí rozhodne nie sú. Ide totiž o jedno z prvých vozidiel, ktoré môže podľa požiadaviek posádky meniť svoju veľkosť. Elektrické vozidlo funguje v dvoch módoch, kedy mestský mód je plne postačujúci 90 % prípadom a bude osadený 40 kWh batériou. Pre zvyšných 10 % je mód určený na cestovanie, kedy si vďaka zväčšeniu rozmerov bude môcť majiteľ nainštalovať väčšiu, 50 kWh batériu, vďaka ktorej vozidlo prejde až 700 kilometrov
Mód určený na cestovanie pridáva k celkovej dĺžke auta 20 cm. Túto funkcionalitu Renault nazýva „active bodywork“, vďaka čomu by dlhšie cesty, kvôli priestrannejšiemu interiéru a chýbajúcemu stredovému stĺpiku, mali byť ešte o čosi pohodlnejšie.
Extrémne praktickou funkcionalitou nového konceptu je indukčné nabíjanie, takže batérie budú môcť byť bez problémov nabíjané aj počas jazdy. Tieto batérie môžu byť využívané aj mimo vozidla, napríklad ako záložný generátor v domácnosti.
V Renaulte sa držia myšlienky, že nie je potrebné osadzovať elektrické automobily batériami o veľkosti 90 kWh, ale skôr podporiť modularitu ako v prípade Morphoz EV. Keďže ide o koncept, v Renaulte upustili uzdu fantázii a zakomponovali do vozidla viacero futuristických vychytávok.
Jednou z nich je aj autonómne riadenie na tretej úrovni, podobne ako tomu je v prípade vozidla Symbioz. V praxi to znamená, že sa šofér bude môcť venovať aj iným činnostiam, napríklad špeciálnemu displeju na volante, ktorý môže poskytovať ako informácie o vozidle, tak aj dodatočne spríjemnenie v podobe interaktívnej zábavy.
Nenechaj si ujsť
Američan prerobil starý Passat na elektromobil a najazdil na ňom už 140 000 kilometrov
Kedy a či vôbec Renault Morphoz EV príde do komerčného predaja, je otázkou. Vozidlo malo byť ukázané v plnej kráse na tohtoročnom autosalóne v Ženeve, ktorý je, žiaľ, kvôli koronavírusu zrušený. Ako spomíname v úvode, ide o jeden z prvých automobilov, ktoré sa odvážilo ísť cestou takejto modularity.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Bežná potravina chráni mozog pred demenciou. Vedci objavili ideálnu dennú dávku
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Vedci objavili lacný spôsob, ako zlepšiť pamäť za 12 týždňov. Môže si ho dovoliť skutočne každý
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP