Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Český web autorevue.cz si všimol video youtubera Erica Tischera, ktorý si splnil svoj sen o vlastníctve elektromobilu po svojom. Eric si totiž vlastný elektromobil svojpomocne vyrobil zo starého automobilu Volkswagen Passat.

Kalifornčan začal na svojom vysnívanom projekte pracovať v roku 2008, kedy sa mu prostredníctvom Craigslistu dostal do rúk starý a nepojazdný Volkswagen Passat B5. Okamžite z neho vyhodil nefunkčný spaľovací motor a svojpomocne ho zamenil za elektrické pohonné ústrojenstvo. Passat bol do roka na cestách a Eric od roku 2009 na ňom najazdil už 140 000 kilometrov.

Automobil vznikol z kombinácie AC motora Siemens, disponujúcom 90 kW výkonom a 99 článkovým batériovým modulom s kapacitou 33 kWh. AC motor Siemens bol v USA využívaný v 90. rokoch automobilkou Ford, no elektrický Ranger sa v tej dobe moc neuchytil, a tak auto upadlo do zabudnutia. Oficiálny dojazd elektrického Passatu je 160 kilometrov, no Youtuber uvádza, že pri jeho bežnej jazde sa dostane na úroveň 112 kilometrov.

Eric vo videu rovnako spomína, že automobil funguje na manuálnej prevodovke bez spojky prerobenej z automatu pôvodného vozidla. Passat generácie B5 youtuber nabíja striedavým prúdom 240 V a vozidlo nabíja výlučne v noci, teda v čase, keď je v štáte Kalifornia koeficient elektriny nižší. Aby Eric ušetril ešte viac, na strechu namontoval solárne panely a na nabíjanie z verejných nabíjacích staníc používa špeciálny konvertor.

Na samotnú prestavbu a ďalšie podrobnosti o vozidle ti už odpovie video Youtubera. Okrem času, Eric Tischer do svojho elektrického Volkswagenu Passat investoval aj nemalú finančnú čiastku. Prestavba auta ho stála 25 000 dolárov, z čoho až polovica išla len na batérie.

Či kalifornský Passat postretne rovnaký osud ako Teslu Model X s 650 000 kilometrami, je skôr nepravdepodobné. Ako spomíname v našom článku, na Tesle sa vyskytli viaceré problémy, ktoré bolo potrebné vyriešiť len v špecializovaných servisoch Tesly. Majiteľ tohto automobilu však tvrdí, že údržba Modelu X do 200 000 kilometrov bola extrémne úsporná a technické problémy sa začali vyskytovať až po prekročení tejto hranice.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú