Základná výbava Škoda Suberb stojí v Holandsku toľko, čo u nás tie najvyššie. Na vine sú elektromobily
Holandsko patrí medzi krajiny, pre ktoré je elektrifikácia jasnou víziou do budúcnosti a nič iné aktuálne nie je prioritou. Na tento fakt však doplácajú všetci tí, ktorí ešte stále preferujú spaľovací motor pred elektrickým, čoho je dôkazom aj cenovka novej Škody Superb v krajine, píše portál Autoforum.
S cieľom znižovať emisie sa Holandská vláda snaží „motivovať“ svojich občanov, aby pri kúpe siahli radšej po nejakom elektromobile ako po aute so spaľovacím motorom. Toto motivovanie však prebieha pomerne radikálne a na autá s benzínovým či naftovým motorom sú v krajine uvalené obrovské dane. Skvelým príkladom je cena novej Škody Superb, ktorá sa v Holandsku začala predávať len pred pár dňami.
Podľa správ z portálu AutoWeek stojí základná verzia Superbu s 1,5 litrovým benzínovým motorom TSI až 38 380 €. To je cena za verziu liftback, ak by si chcel radšej siahnuť po verzii kombi, nový Superb bude stáť ešte o tisícku viac. Prémiovejšie verzie, ktorými sú Sportline či Laurin & Klement, by ťa v Holandsku vyšli na 42 090 €, respektíve 45 590 €. Netreba však zabúdať, že Škodovka ponúka ešte množstvo príplatkovej výbavy, takže finálne ceny sa môžu vyšplhať ešte vyššie. Pre porovnanie, verzia Laurin & Klement s 1,5 litrovým benzínovým by ťa u nás vyšla na 34 280 €, úplný základ však štartuje od 24 890 €.
Obrovské cenové rozdiely nových automobilov v Holandsku a u nás môžeš tiež pekne vidieť aj pri prémiovej bavorskej značke BMW. Model päťkového sedanu u nich štartuje na sume 58 320 €, u nás je to viac ako o 10 000 € menej, presne 46 900 €. Ak sa však pozrieme na rozdiel cien elektromobilu BMW i3 v Holandsku a u nás, v tomto prípade už nie je taký markantný ako pri ostatných autách so spaľovacími motormi. BMW i3 stojí v Holandsku 42 411 €, u nás je to stále o čosi menej, no bavíme sa už o porovnateľných 38 950 €.
Zvýšené dane na spaľovacie autá v Holandsku navyšujú ich cenu o tisíce eur. Z týchto peňazí vláda dotuje práve trh s elektromobilmi, ktoré sú vďaka tomu lacnejšie a rovnako investujú aj do zlepšovania infraštruktúry nabíjacích staníc. Na to, či je toto riešenie zo strany tamojšej vlády správne, alebo nie, si už musí utvoriť názor každý sám. Znižovanie emisií v krajine sa taktiež dotklo aj zníženia maximálnej rýchlosti na diaľniciach, o čom sme ťa už v minulosti informovali.
U nás zatiaľ elektromobilitu nepresadzujú umelým zvyšovaním cien klasických automobilov, naopak, záujemcovia o elektromobily mohli nedávno využiť štedrú štátnu dotáciu, ktorá sa rozdala v priebehu pár hodín a priniesla skôr negatívnu reakciu zo strany ľudí.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
Nepotrebuje palivo a poháňať ho bude aj vietor. Ferrari chystá svoj nový dopravný prostriedok
Dospelá elektrina za rozumné peniaze. Dacia vylepšila na novom Springu všetko, čo mi kedysi prekážalo
Japonci dostali geniálny nápad: Honda chystá náhradné diely pre staršie vozidlá
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
V Chorvátsku sa schyľuje ku kolapsu. Na koncert mieri pol milióna ľudí, uzavrú mnohé cesty
Žije na Bali, dane platí doma. 5 chýb Slovákov, ktoré ich stoja tisíce eur pri digitálnom nomádstve (ODBORNÍK)
Posledné dni na zmenu: Tisíce Slovákov môžu od júla zbytočne platiť viac za elektrinu
72 eur za jeden úsek. Toto je 10 najdrahších ciest v Európe, ktoré ti zruinujú rozpočet (REBRÍČEK)
Dermatologička varuje pred populárnou zložkou v opaľovacích olejoch a doplnkoch: Zvyšuje riziko rakoviny pľúc o 24 %
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Technika z múzea ide späť do boja. Rusi vraj renovujú tanky staré 60 rokov
Slovensko môže získať nový tank. Švédsky CV90120 má palebnú silu aj mobilitu
Cvičenie NATO v plnom prúde. 1200 vojakov prešlo cez Rýn
Digitálna vojna medzi USA a EÚ sa vyostruje. Na stole je aj dôveryhodnosť celej legislatívy
Clo na oceľ aj hliník stúplo na 50 %. Pivovary môžu mať problém
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP