VW a Škoda neprestanú vyrábať spaľováky. Majú ale dvojaký meter, len elektromobily začnú predávať až pod jednou podmienkou
Volkswagen sa pred časom zaviazal, že s výrobou vozidiel so spaľovacím motorom v Európe skoncuje do roku 2035 a s vývojom nových agregátov nepočíta.
Automobilka si chce vystačiť s aktuálne vyvíjanými spaľovákmi a v nasledujúcich rokoch presedlať na európskom trhu na elektromobilitu.
Spolu so Škodou a ďalšími koncernovými značkami však bude značka na iných trhoch stále predávať aj spaľováky, informoval Jiří Dietrich zo Škody v rozhovore pre Automotive News Europe.
Hoci sa môže zdať, že značky majú na zákazníkov dvojaký meter, dôvod tohto rozhodnutia je jednoduchý. Pre vybrané trhy si dokonca VW Group pripraví aj novú platformu pre spaľováky, ktorá sa bude predávať aj v čase, kedy by už na európskych cestách mali jazdiť prevažne elektromobily.
Rozvojové trhy budú dostávať spaľováky aj naďalej
Takáto nová platforma pre spaľováky sa pritom dostane na trh v Rusku, Indii alebo Brazílii, kde je adopcia elektrických áut omnoho pomalšia a komplikovanejšia než na starom kontinente. Ide o platformu s označením MQB-A0, na ktorej budú postavené mnohé cenovo dostupné spaľováky, od malých mestských vozidiel, až po 7-miestne rodinné autá. Jej vývoj zastrešuje práve Škoda.
NEPREHLIADNI
Elektromobily vraj položia na Slovensku celú elektrickú sieť. Odborníci spočítali, ako je to naozaj
Na takýchto trhoch sa teda majú aj o vyše 14 rokov stále uplatniť spaľovacie autá, zatiaľ čo Európa bude podliehať elektrifikácii osobnej dopravy. Týmto spôsobom však bude môcť VW pružne reagovať na situáciu v rozvojových krajinách, kde s flexibilnou platformou prinesie na cesty mnoho cenovo dostupných modelov. Podľa odhadov Škody majú predaje konvenčných áut na týchto trhoch narásť o 58 % na 7,5 milióna kusov už v najbližších rokoch.
Do roku 2036 by sa potom predaje takýchto spaľovákov mali dostať až na 8,5 milióna kusov. Kľúčovou výhodou spomenutej platformy bude podpora modelov s dĺžkou do 4000 mm a od 4500 do 4700 mm, podotkol Dietrich.
Prvé takéto autá postavené na platforme MQB-A0 by sa mali na vybraných trhoch objaviť už v roku 2025. Okrem Ruska, Brazílie či Indie by sa mali objaviť aj v Afrike, ďalších krajinách Latinskej Ameriky či v juhovýchodnej Ázii, avšak nie v Číne.
Popri spaľovacích motoroch bude môcť táto platforma podporiť aj vývoj hybridných vozidiel na základne emisných obmedzení v jednotlivých krajinách, čo opäť poskytne VW a Škode možnosť rozvoja a pružnej reakcie na tamojšie trhové podmienky.
V Európe dostaneme už len elektromobily s novou platformou
Na druhej strane však VW v Európe nasadí Scalable Systems Platform (SSP), teda platformu, ktorá bude určená pre elektrické vozidlá s funkciami autonómneho riadenia vozidiel koncernových značiek. Vidieť by sme ju teda mali aj v modeloch Škody, Audi, Porsche, Seat a, samozrejme, VW. Na trh by sa mali prvé modely s touto platformou dostať už v roku 2026.
NEPREHLIADNI
Dvaja najväčší výrobcovia áut nepodpísali ekologickú megadohodu. Do sveta posielajú jasný odkaz
Týmto spôsobom chce koncern podporiť svoje plány pre odstavenie výroby spaľovákov v Európe do roku 2035. Člen predstavenstva spoločnosti Klaus Zellmer pre nemecké noviny Muenchner Merkur pred časom uviedol, že celá flotila modelov automobilky bude plne uhlíkovo neutrálna najneskôr do roku 2050. Podľa VW by sa pritom mali v roku 2035 tvoriť elektromobily už 70 % všetkých predajov nových áut v EÚ.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rebríček najhorších SUV na slovenskom trhu: Tieto autá technickou kontrolou len tak neprejdú, tvrdia odborníci
Stála na prahu smrti, dnes má telo dvadsiatničky: 53-ročná lekárka odhalila rutinu, ktorá ju omladila o tri desaťročia
Tajný dôchodkový bonus: Ako získať stovky eur navyše pri odchode do penzie (NÁVOD)
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Zabraňuje návalom hladu a brzdí priberanie: Biohacking trik Kristen Bell zaujal odborníkov na výživu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP