V EÚ prestane predávať spaľovacie motory, proti elektromobilom však aktívne bojuje
Globálny automobilový gigant Toyota v Európe oznámil čosi nesmierne dôležité. V našich končinách prestane už do roku 2035 predávať vozidlá so spaľovacími motormi. Proti elektromobilite však aj naďalej vedie aktívnu kampaň, upozorňuje Electrek.
Nevie sa rozhodnúť
Je očividné, že manažment by rád pokračoval s vývojom hybridov, no zelený tlak EÚ a štátov mu to nedovolí. Toyota preto len nedávno predstavila svoj prvý elektromobil, ktorým je model bZ4X. Vzhľadom na meniacu sa situáciu na trhu a silné regulácie v EÚ spoločnosť oznámila, že jej autá predávané v Európe budú produkovať nulové emisie už do roku 2035, pričom do roku 2030 majú tvoriť bezemisné vozidla 50 % predajov.
Spoločnosť však aj napriek týmto “núteným” záväzkom naďalej bojuje proti elektromobilite lobovaním, alebo, ako informuje Electrek, aj šírením “propagandy” v Japonsku.
Nedávno však firma musela ohlásiť investíciu do batérií pre elektromobily vo výške až 13 miliárd amerických dolárov, píše The Verge.
Svoj plán na najbližších 14 rokov Toyota predstavila len pred pár dňami a riaditeľ spoločnosti zároveň dodal, že ocení aj prípadné navýšenie kapacít obnoviteľných zdrojov, ktoré sú pre skutočne bezemisnú prevádzku kľúčové.
Nerobí to dobrovoľne
Tieto plány sa nápadne zhodujú s navrhovanou Európskou zelenou dohodou. Tá zatiaľ nie je v platnosti, je však veľmi vysoko pravdepodobné, že ju väčšina európskych krajín prijme a začne zavádzať.
Podľa dohody majú klesnúť emisie produkované automobilmi až o 55 % do roku 2030 a 100 % do roku 2035. Ďalšiu novú ekologickú dohodu, podľa ktorej má skončiť výroba spaľovacích motorov do roku 2040, zatiaľ nepodpísali dve kľúčové automobilky.
Nimi je práve Toyota a dokonca aj Volkswagen, ktorý už prišiel na európsky trh so svojim elektromobilom ID.3 a väčším ID.4. Tie síce majú svoje vlastné muchy a ich o niečo futuristickejší a menej tradičný vzhľad nemusí byť po vôli všetkým zákazníkom, vo všeobecnosti sú však s nimi majitelia spokojní.
Majú čo dobiehať
Toyota prišla s väčším množstvom ekologických áut medzi prvými, keď na trh uviedla známy model Prius. Už roky navyše predáva ohromné množstvo hybridov a zákazníkom ponúka aj model Mirai vybavený vodíkovým pohonom – v zásade však tiež ide o elektromobil, len s úložiskom energie v palivových článkoch, nie akumulátoroch. Tento model sa tiež stal vôbec prvým oficiálnym autom s vodíkovým pohonom na Slovensku.
S mnohými inými elektromobilmi sa však v predajoch zatiaľ nemôže rovnať a napríklad proti na európskom trhu dominanej Tesle Model 3, nemá čo ponúknuť.
Toyota tak má čo robiť, aby si udržala svoju pozíciu na trhu. Neznamená to však, že jej hrozia nejaké vážnejšie problémy – do elektromobility predsa len investuje a vďaka svojej veľkosti sa nemusí báť, že by zo dňa na deň spadla do finančných problémov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Zabraňuje návalom hladu a brzdí priberanie: Biohacking trik Kristen Bell zaujal odborníkov na výživu
Obyčajný zápal močového mechúra môže byť prvým príznakom rakoviny. Vedci objavili prekvapivú súvislosť
Prelomový objav v boji s Parkinsonovou chorobou: Vedci odhalili, ako toxické proteíny ničia bunky
Andrej Danko končí vo funkcii: SNS má nového šéfa klubu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP