Tesla to zase všetkým natrela. V najhoršom období za roky dokázala zázrak
Aktualizované 3.4.2024
Trh s novými batériovými elektromobilmi z hľadiska rastu predajov zaznamenáva v poslednom období ochladenie, ale aj napriek tomu Tesla za prvé tri mesiace aktuálneho roka zostáva najväčším celosvetovým producentom elektromobilov. Ako uviedol magazín Electrek, Tesla oficiálne opäť získala korunu svetového lídra v objeme batériových elektromobilov a napriek ťažkému štvrťroku prekonala čínsky BYD.
BYD narozdiel od Tesly okrem čisto elektrických batériových elektromobilov, na ktoré sa v poslednom období intenzívne zameral produkuje aj hybridné a plug-in hybridné pohony. Aktuálna strata prvenstva výrobcu BYD môže poukazovať na problémy na čínskom trhu s elektromobilmi.
Pokles predajov za Q1 2024
Posledný štvrťrok 2023 sa aj napriek rekordným výsledkom Tesly podarilo BYD prekonať celosvetové výsledky tohto amerického výrobcu. Tesla však aktuálne predstavila výsledky za prvý kvartál 2024, ktoré sú výrazne slabšie ako minulý rok, ale aj tak to stačilo, aby porazila BYD. Jedná sa taktiež o najhorší kvartál od roku 2020, no stále jej to stačilo na prvenstvo.
Tesla nielenže predala viac elektromobilov ako BYD, ale urobila to s veľkým náskokom, keďže v prvom štvrťroku dodala viac ako 386 000 elektromobilov, zatiaľ čo BYD predal približne 300 000 elektromobilov. Zaujímavosťou je, že predaje elektromobilov BYD medzikvartálne klesli v porovnaní s Teslou, ale medziročne vzrástli o 13 % zatiaľ čo Tesla medziročne klesla o 8 %.
Očakávania pre rok 2024
Obe automobilky Tesla aj BYD sú z hľadiska predajov vo veľkej miere závislé od čínskeho automobilového trhu, ale ako sa ukazuje pri BYD to platí obzvlášť. Vo všeobecnosti možno konštatovať, že trh s novými batériovými elektromobilmi nezaznamenáva taký rast ako v minulosti a uvidíme, či Tesla dokáže dodávať vyššie objemy elektromobilov ako BYD aj po zvyšok roka.
Pôvodný článok
Americká automobilka Tesla už niekoľko rokov z hľadiska predajov elektrických áut dominuje európskym trhom a to aj napriek vysokým nákladom, keďže sa jej najpopulárnejšie modely 3 a Y radia do prémiovej triedy. Ako ale upozorňuje The Japan Times, toto sa môže čoskoro zmeniť kvôli čínskej automobilke BYD, ktorej elektromobily zaplavujú viaceré európske krajiny v ohromných počtoch a Muskovi už na smiech nebude. Späť v roku 2011 sa im totiž v rozhovore pre Bloomberg posmieval, ale karta sa obrátila a výrobca elektromobil v roku 2024 zosadí Teslu z trónu.
Cenový trhák a skvelé parametre
Podľa aktuálnych odhadov odborníci očakávajú, že BYD v blízkej budúcnosti kompletne predbehne Teslu v celosvetových predajoch elektrických áut – môže sa tak stať už v tomto štvrťroku. Pôjde pritom o zásadný problém nielen pre samotnú Teslu, ale aj pre európske automobilky, ktoré doteraz trpeli pod dominanciou Tesly a zdá sa, že sa kvôli príchodu čínskych automobiliek z problémov nevymania.
Podľa InsideEVs trvalo juhokórejskému Hyundaiu približne 40 rokov, kým sa spoločnosť dostala od konštruovania „šrotov“ k produkcii slušných vozidiel, pričom Číne sa zrejme podarilo to isté približne v polovičnom čase. Celosvetovo mala za tretí štvrťrok Tesla dodať len o 3 456 elektromobilov viac, než BYD a očakáva sa, že za posledný štvrťrok už bude Tesla kompletne porazená.
Najviac elektrických áut pritom BYD predáva v samotnej Číne, avšak chystá sa aj na výstavbu svojej prvej továrne v Európe. Automobilka dodala, že nový závod bude stáť v Segedíne. Pre Maďarsko sa rozhodla po tom, ako zhruba rok dostávala ponuky zo strany viacerých európskych štátov vrátane Nemecka a Francúzska.
Bezkonkurenčné modely
V septembri BYD oficiálne spustil na európskych trhoch predaj modelu Seal, ktorý ponúka za približne rovnakú cenu ako Tesla Model 3 o asi polovicu vyšší dojazd.
„BYD Seal sa bude v Európe ponúkať v dvoch úrovniach výbavy, s 82 kWh pohonom zadných kolies a pohonom všetkých kolies, s dojazdom podľa WLTP od 520 km do 570 km pre variant s pohonom všetkých kolies,“ uvádza spoločnosť.
Problém pre domáce automobilky
Obzvlášť veľký problém je príchod čínskych firiem pre európske automobilky, ktoré často strácajú dominanciu aj na domácich trhoch. Na to doplatil aj Volkswagen, ktorý nedokázal v elektromobilite prekonať Teslu a teraz hrozí, že ju nahradí BYD či iné čínske značky.
Vo Švédsku sa stal v júni druhým najpredávanejším autom a prvým najpredávanejším elektromobilom čínsky BYD Atto 3, moderne vyzerajúce SUV s dojazdom podľa WLTP až 420 km, ktorého cena v tejto severskej krajine začína len na 445 000 švédskych korún teda približne 38 000 eur.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné" ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
Skeptici dostali facku. Elektrický Ford prešiel 400 000 km, stav jeho batérie zarazil aj odborníkov
Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Syndróm nepokojných nôh je často prvým príznakom nedostatku dôležitého minerálu ešte pred lekárskym vyšetrením
„Môže nahradiť lieky aj operácie.“ Lukáš vytvoril prístroj, ktorý aktivuje mozgové centrá cez pokožku (ROZHOVOR)
Zomrel Ozzy Osbourne: Legendárny kráľ heavy metalu odišiel len pár týždňov po svojom rozlúčkovom koncerte
MIMORIADNE: Mladého Slováka, ktorý zmizol v Grécku, našli mŕtveho. Hľadali ho rok
Bytovka na východe Slovenska v plameňoch: Z piateho poschodia stúpa čierny dym
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
Kataster napadli pred pol rokom, no odpovede stále chýbajú. Štát o útoku mlčí a verejnosť tápe
Technologický gigant zarába ako nikdy. SAP v druhom štvrťroku zvýšil zisk o 37 %
Obrovský asteroid môže naraziť do Mesiaca. Zem čaká najväčší vesmírny dážď za 5 000 rokov
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu nakúpi zbrane za vyše 2 miliardy eur
Pred 10 rokmi vyvolala obrovský ošiaľ. Táto planéta stále vzbudzuje nádej na „druhú Zem“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP