Škoda je nútená odstaviť tisícky vozidiel, elektromobily musí priebežne nabíjať
Ani po dlhej vianočnej odstávke sa situácia vo výrobe v troch českých závodoch firmy Škoda Auto nelepší, informuje TASR. Rovnako ako v prípade mnohých ďalších automobiliek, aj v tej mladoboleslavskej tlmí produkciu nedostatok čipov.
Ihneď po obnovení výroby, ktorá postupne nabehla od 9. januára, putujú stovky nedokončených vozidiel na odstavné plochy.
Situácia sa nezlepšuje
Len za január by mala automobilka takto odstaviť asi 2 500 vozidiel. Nedostatok čipov je natoľko vážny, že na plochách sa stále viac hromadia aj vlajkové elektromobily Enyaq, ktorých produkciu pritom Škoda Auto dlhodobo uprednostňuje, píše e15.cz.
V polovici tohto týždňa parkovalo na odstavných plochách automobilky takmer 300 v tomto roku vyrobených a pre nedostatok čipov nedokončených áut. Ako povedala hovorkyňa firmy Martina Špittová, väčšinou v Lysej nad Labem.

„Robíme maximum, aby sme eliminovali počet nekompletných vozidiel, ktorý bude v 1. polroku tohto roka závisieť od vplyvu variantu koronavírusu omikron na dodávateľské reťazce,“ povedala.
Je ťažké odhadovať, čo príde
„Odhadujeme, že do konca januára odstavíme 2 500 áut. Achillovou pätou je riadiaca jednotka parkovacieho zariadenia pri elektromobiloch Enyaq, ktorých teraz odstavujeme skutočne veľa, viac, než by sme chceli,“ povedal predseda podnikovej rady Škoda Auto Jaroslav Povšík. „Odstavené vozidlá je pritom nevyhnutné priebežne dobíjať, aby v baterkách neklesalo napätie a zákazník nemal potom problémy s naštartovaním nového auta,“ dodal.
Ani on, ani vedenie automobilky nedokážu odhadnúť, nakoľko početná bude tohtoročná „flotila“ odstavovaných vozidiel. Na porovnanie, v kritických fázach minulého roka sa na odstavných plochách nahromadilo takmer 50.000 nedokončených škodoviek.

Za celý minulý rok Škoda Auto nevyrobila až 300 000 áut. Podľa Povšíka automobilka tento rok nezhotovuje ani motory, či prevodovky, ktoré by štandardne predala materskému koncernu Volkswagen, napríklad do bratislavského závodu.
Svitá na lepšie časy
Kľúčové dodávky čipov by sa však mali postupne stabilizovať, podotkol v novom programe relácie E15 Elita biznisu člen predstavenstva automobilky Martin Jahn. „Verím, že sa čakacia lehota na naše autá skráti a že sa ich aj viac vyrobí. Rozjazd bude možno v pomalšom tempe, sme však presvedčení, že od 2. štvrťroka tohto roka už zasa pôjdeme v maximálnej kapacite,“ uviedol Jahn.

Globálny odbyt Škoda Auto klesol vlani o 126 600 na 878 200 vozidiel. Na českom trhu chce firma v tomto roku udržať tretinový podiel a predať asi o 2 000 nových vozidiel viac než vlani. To znamená zhruba 73 000 áut a chce priniesť aj ďalší elektromobil s veľkým potenciálom, elektrickú Octaviu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán

Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny

Tesla dostala silného konkurenta s TOP cenou. Mazda spojila luxus s dojazdom a vznikla dokonalosť (RECENZIA)

Honda oživila legendu po 25 rokoch: Jeden z najikonickejších modelov sa vracia ako nadupaný hybrid
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Nový výskum odhaľuje prekvapivý zdroj infekcií močových ciest. Každý piaty prípad má rovnakú príčinu

Centrum Bratislavy čaká najväčšia premena za desaťročie. Hlavné mesto ruší parkoviská a stavia na zelenšiu budúcnosť

Putin mení tón po 3 rokoch vojny na Ukrajine. Z triumfálnej invázie je mierová misia

Nehnuteľnosť vs. fond: AI a expert prezradili, do čoho sa Slovákom oplatí investovať viac

Dom s pozemkom a príslušenstvom za 28 000 eur. Štát predáva nepotrebný majetok
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
- 
					- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Japonci ukázali budúcnosť áut. Na kritickú vec ale totálne zabudli
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
 
- 
					- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
 
- 
				- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
 
Európsky Detroit má problém. Slovenský automobilový priemysel sa dostal do slepej uličky
Svetová elita ničí Zem. Oxfam odhalil katastrofálne rozdiely v emisiách
To, čo Nvidia dokázala, nemá v histórii obdoby. Svet financií stojí v nemom úžase
Takú astronomickú hodnotu dosiahli len tri firmy. Technologický gigant prekonal historický míľnik
Obľúbený operátor spúšťa štedrý vianočný kalendár, pre Slovákov si pripravil veľa prekvapení (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Nový výskum odhaľuje prekvapivý zdroj infekcií močových ciest. Každý piaty prípad má rovnakú príčinu

Centrum Bratislavy čaká najväčšia premena za desaťročie. Hlavné mesto ruší parkoviská a stavia na zelenšiu budúcnosť

Putin mení tón po 3 rokoch vojny na Ukrajine. Z triumfálnej invázie je mierová misia

Nehnuteľnosť vs. fond: AI a expert prezradili, do čoho sa Slovákom oplatí investovať viac

 
				
			 
				 
				 
                 
				 
				 
				
 
		