Mladoboleslavská automobilka vstúpila minulý rok do sveta elektromobilov nenápadnou elektrickou verziou mestského modelu Citigo, ktorá mala vďaka štátnym dotáciám obrovský úspech aj na Slovensku. Podľa najnovších informácií, ktoré priniesol britský portál Autocar, je však elektrická aj spaľovacia verzia Citigo beznádejne vypredaná v celej Európe a automobilka jeho nástupcu nechystá.
Úspešné Citigo nástupcu nedostane
Škoda Citigo patrí medzi veľmi obľúbené mestské vozidlá, pričom jej popularita sa minulý rok s príchodom elektrickej verzie Citigo-e iV len znásobila.
Automobilka týmto modelom zbúrala akési predsudky voči mestským elektromobilom, keď ľudia tvrdili, že patria len do mesta a mimo neho sú stratené. Bol to zároveň model, ktorý po získaní dotácie 8000 € vychádzal s cenou na menej ako 12 000 €, čo je na elektromobil s dojazdom viac ako 250 km skutočne lákavá kombinácia. Viac sa už dozvieš v našej podrobnej recenzii.
Nie je preto prekvapením, že elektrické Citigo sa na Slovensku veľmi rýchlo vypredalo, pričom podobný scenár mali predaje vozidla aj v iných krajinách Európy.
O budúcnosti mestského „bratranca“ Volkswagenu Up sa však pochybovalo už nejaký ten piatok a tieto informácie najnovšie potvrdil aj šéf predaja a marketingu Škody Alain Favey.
„Citigo je preč. Pokiaľ ide o Európu, sme vypredaní, pričom model nebude nahradený a nemáme v úmysle vyrábať v budúcnosti automobil tejto veľkosti.“
„Ak jedného dňa existovala verzia platformy MEB koncernu Volkswagen, ktorá by umožňovala výrobu menších automobilov než teraz, Škoda by svoj model priniesla, avšak o týchto plánoch informácie nemám“, uviedol Favey.
Česká automobilka pritom len začiatkom tohto týždňa predstavila svoje prvé elektrické SUV Škoda Enyaq iV, ktoré je zároveň prvým sériovo vyrábaným vozidlom na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) koncernu Volkswagen.
Favey uviedol, že tento model umožní značke popri plug-in hybridnej verzii modelu Superb, ktorý sme mali možnosť otestovať aj my a novej Octavie zúročiť rastúci dopyt po elektrifikovaných modeloch.
Prečítaj si tiež
Koncern sa nezaprie. Volkswagen ukázal interiér ID.4, je takmer na nerozoznanie od Škody Enyaq
U menších modelov sú elektrifikované verzie v nedohľadne
Podľa šéfa predaja a marketingu Škody však v dohľadnej dobe nemáme očakávať elektrifikované verzie menších modelov automobilky, pretože táto technológia by výrazne zvýšila ich cenu a urobila by ich pre svoje cieľové skupiny nedosiahnuteľnými.
„Je sporné, či je dobrý nápad mať napríklad plug-in hybridnú verziu modelu Scala. Je to technológia, ktorá je stále mimoriadne drahá a je preto potrebné si nájsť základňu, ktorá má kúpnu silu na to, aby si ju mohla dovoliť“, dodal Favey.
Okrem toho zatiaľ údajne neexistujú žiadne solídne plány pre elektromobil, ktorý bude nasledovať po Enyaqu. Škoda však pozorne sleduje zvyšujúci sa dopyt zákazníkov a flexibilita novej platformy MEB koncernu Volkswagen pre spoločnosť znamená, že vývoj nových modelov bude postupovať oveľa rýchlejšie ako pri spaľovákoch.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
Nabíjanie elektromobilov bude lacnejšie. Firma Renaultu chce naplno využívať túto prebytočnú energiu
Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
Ceny klesajú, zvrat sa blíži. Výmena batérie elektromobilu bude čoskoro lacnejšia ako oprava spaľováku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Jadrová ponorka USA nasadila podvodné drony. Vyšle ich na tajné misie proti nepriateľom
Je veľký ako semienko jahody. ESA vyvinula vesmírny čip, ktorý bude mať dôležitú úlohu
Gigantický jašter so žraločími zubami znova „ožil“. Staré náčrty odkryli záhadu obávaného predátora
Slovenská sporiteľňa ohlásila veľkú novinku pri platbách. Známu aplikáciu už nebudeš potrebovať
Viac funkcií za viac peňazí. Balíček Microsoft 365 výrazne zdražel, môže za to unikátna funkcia
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené