Mladoboleslavská automobilka vstúpila minulý rok do sveta elektromobilov nenápadnou elektrickou verziou mestského modelu Citigo, ktorá mala vďaka štátnym dotáciám obrovský úspech aj na Slovensku. Podľa najnovších informácií, ktoré priniesol britský portál Autocar, je však elektrická aj spaľovacia verzia Citigo beznádejne vypredaná v celej Európe a automobilka jeho nástupcu nechystá.
Úspešné Citigo nástupcu nedostane
Škoda Citigo patrí medzi veľmi obľúbené mestské vozidlá, pričom jej popularita sa minulý rok s príchodom elektrickej verzie Citigo-e iV len znásobila.
Automobilka týmto modelom zbúrala akési predsudky voči mestským elektromobilom, keď ľudia tvrdili, že patria len do mesta a mimo neho sú stratené. Bol to zároveň model, ktorý po získaní dotácie 8000 € vychádzal s cenou na menej ako 12 000 €, čo je na elektromobil s dojazdom viac ako 250 km skutočne lákavá kombinácia. Viac sa už dozvieš v našej podrobnej recenzii.
Nie je preto prekvapením, že elektrické Citigo sa na Slovensku veľmi rýchlo vypredalo, pričom podobný scenár mali predaje vozidla aj v iných krajinách Európy.
O budúcnosti mestského „bratranca“ Volkswagenu Up sa však pochybovalo už nejaký ten piatok a tieto informácie najnovšie potvrdil aj šéf predaja a marketingu Škody Alain Favey.
„Citigo je preč. Pokiaľ ide o Európu, sme vypredaní, pričom model nebude nahradený a nemáme v úmysle vyrábať v budúcnosti automobil tejto veľkosti.“
„Ak jedného dňa existovala verzia platformy MEB koncernu Volkswagen, ktorá by umožňovala výrobu menších automobilov než teraz, Škoda by svoj model priniesla, avšak o týchto plánoch informácie nemám“, uviedol Favey.
Česká automobilka pritom len začiatkom tohto týždňa predstavila svoje prvé elektrické SUV Škoda Enyaq iV, ktoré je zároveň prvým sériovo vyrábaným vozidlom na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) koncernu Volkswagen.
Favey uviedol, že tento model umožní značke popri plug-in hybridnej verzii modelu Superb, ktorý sme mali možnosť otestovať aj my a novej Octavie zúročiť rastúci dopyt po elektrifikovaných modeloch.
Prečítaj si tiež
Koncern sa nezaprie. Volkswagen ukázal interiér ID.4, je takmer na nerozoznanie od Škody Enyaq
U menších modelov sú elektrifikované verzie v nedohľadne
Podľa šéfa predaja a marketingu Škody však v dohľadnej dobe nemáme očakávať elektrifikované verzie menších modelov automobilky, pretože táto technológia by výrazne zvýšila ich cenu a urobila by ich pre svoje cieľové skupiny nedosiahnuteľnými.
„Je sporné, či je dobrý nápad mať napríklad plug-in hybridnú verziu modelu Scala. Je to technológia, ktorá je stále mimoriadne drahá a je preto potrebné si nájsť základňu, ktorá má kúpnu silu na to, aby si ju mohla dovoliť“, dodal Favey.
Okrem toho zatiaľ údajne neexistujú žiadne solídne plány pre elektromobil, ktorý bude nasledovať po Enyaqu. Škoda však pozorne sleduje zvyšujúci sa dopyt zákazníkov a flexibilita novej platformy MEB koncernu Volkswagen pre spoločnosť znamená, že vývoj nových modelov bude postupovať oveľa rýchlejšie ako pri spaľovákoch.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP