Elektrická vlajková loď Mercedesu je revolučná v mnohých ohľadoch, nie iba v elektrifikovanom pohone. Novým dominantným prvkom interiéru je obrazovka Hyperscreen, ktorú už nejaký ten piatok poznáme. Dnes nám ale Mercedes konečne ukázal, ako vyzerá táto obrazovka a v podstate celý interiér modelu EQS.

Na úvod si pripomeňme niekoľko dôležitých technických detailov týkajúcich sa práve novej obrazovky a celkovo systému MBUX, ktorý sa nachádza v Mercedese EQS. Hyperobrazovku MBUX tvorí trojica displejov, ktoré tvoria celistvý zakrivený panel so šírkou 141 cm, pričom jeho celková plocha tvorí takmer 2500 cm2.

Displej pre pasažiera, ako aj stredový displej, sú založené na technológii OLED. Aby bol celý systém maximálne plynulý, pobeží na hardvéri, ktorého základom je 8-jadrový procesor a až 24 GB operačnej pamäte RAM. Ak sa na mieste pasažiera nenachádza žiadna osoba, displej sa jednoducho zmení na digitálnu dekoratívnu časť.

Ako sa na dnešnej prezentácii ukázalo, EQS ponúkne aj „konzervatívnejšiu“ konfiguráciu s vertikálne orientovaným displejom v strede, ktorý je rozložením a prvkami totožný s tou z triedy S. V tejto konfigurácii sa aj pred vodičom nachádza samostatný displej a obrazovku pred spolujazdcom nahrádza dekoratívna prístrojová doska.

NEPREHLIADNI
Dojazdom vyše 700 km hravo prekoná aj najlepšiu Teslu. Mercedes odhalí prémiový elektrický sedan EQS

Spojenie auta a človeka pre dokonalý zážitok

Už predchádzajúce verzie systému MBUX disponovali umelou inteligenciou a hlasovým ovládaním, ktoré posunuli zážitok z používania auta na novú úroveň. V Mercedese EQS je tento zážitok ešte intenzívnejší. Dotykovému displeju nechýba haptická odozva a vibrácie zabezpečuje 12 motorčekov.

Prémiový „look“ interiéru nedodáva iba masívna hyperobrazovka, EQS vyzerá veľmi luxusne aj v konfigurácii so samostatným stredovým displejom. Veľký dojem vytvára náladové osvetlenie, pomocou ktorého sa dá interiér prerobiť tak, že pôsobí extrémne športovo, alebo naopak upokojujúco a honosne.

Mercedes

Funkcia Energizing Comfort dosahuje v EQS nový level spôsobu relaxácie v aute. Vďaka špičkovému audiu Burmester môžu pasažieri relaxovať pri započúvaní sa do zvukov prírody, mora či letného dažďa. Pri relaxácii je dôležité dýchať čerstvý a hlavne čistý vzduch. O ten sa stará zabudovaný HEPA filter a do kabíny sa tak cez výdychy klimatizácie nedostanú žiadne prachové častice.

Množstvo kombinácií materiálov, farieb a prevedení

Novinka prináša nekonečné možnosti konfigurácie, od športovo ladeného interiéru AMG so športovými sedadlami, až po veľmi honosné kombinácie kože a drevených dekorov. Novinkou je aj 3D dekor prístrojovej dosky, ten je však dostupný iba pri variante s vertikálnou stredovou obrazovkou. Vďaka absencii prevodovky je stredová konzola otvorená a poskytuje tak ďalší úložný priestor.

Mercedes

Svetová premiéra už o pár dní

Interiér už poznáme, no to, ako EQS vyzerá zvonka a aké sú jeho presné technické špecifikácie, je zatiaľ ešte čiastočne tajomstvom. Dozvieme sa to však už 15. apríla, kedy má svetovú premiéru.

Elektrická vlajková loď Mercedesu má prejsť cez 700 km na jedno nabitie podľa cyklu WLTP. Takýto dojazd pritom nedosahuje ani Tesla Model S vo verzii Long Range, ktorá má maximálny dojazd na jedno nabitie 663 km. Aj tento fakt tak bude pre Mercedes jedným z hlavných bodov prezentácie, v ktorej vyzdvihne dojazd elektrickej novinky.

Výroba vlastných batérií pre novinku už začala, vo vrcholnej verzii bude mať kapacitu 108 kWh. Revolučné má byť aj nabíjanie EQS, ktoré na kompatibilných staniciach prebehne bez nutnosti autorizácie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú