Prekoná aj novú triedu S. Elektrický Mercedes EQS vybavia šialenou palubnou doskou, má zahnutý displej a systém poháňa 24 GB RAM
Elektrický súrodenec vlajkovej lode nemeckej automobilky Mercedes prinesie niekoľko unikátnych riešení a jedným z nich bude aj displej, respektíve séria displejov, ktoré budú tvoriť infotainment vozidla. Mercedes EQS bude disponovať nádherným zakriveným panelom, ktorého srdcom bude vynovený systém MBUX s podporou umelej inteligencie.
Automobilka dnes prostredníctvom tlačovej správy odhalila, ako bude vyzerať displej, respektíve séria displejov v novom elektrickom EQS. Tie budú tvoriť jeden celok tiahnuci sa naprieč celou palubnou doskou a vodičovi a spolujazdcovi poskytne úplne nový zážitok z používania.
Softvérovú stránku nového multimediálneho systému a virtuálneho kokpitu bude tvoriť dobre známy systém MBUX, ktorý však Mercedes upraví pre fungovanie na nových displejoch. Základným prvkom zmien je celkové zjednodušenie systému, vodič po novom nebude musieť hľadať položky pod niekoľkými vrstvami menu.
K jednoduchšiemu a intuitívnejšiemu ovládaniu radikálne prispeje umelá inteligencia, ktorá bude súčasťou systému. Umelá inteligencia sa bude starať o výber aplikácií a možností, ktoré by mohol používateľ v danej situácii čo najviac potrebovať. Používaním sa systém taktiež učí a časom ponúkne ešte presnejšie možnosti či aplikácie.
Novinkou je aj samostatný displej pre spolujazdca vpredu, ktorý má pasažierovi na prednom sedadle spríjemniť cestovanie. Ak sa na mieste pasažiera nenachádza žiadna osoba, displej sa jednoducho zmení na digitálnu dekoratívnu časť. Displej pre pasažiera, ako aj stredový displej, sú založené na technológii OLED. Aby bol celý systém maximálne plynulý, pobeží na hardvéri, ktorého základom je 8-jadrový procesor a až 24 GB operačnej pamäte RAM.
Ako už bolo spomenuté, hyperobrazovku MBUX tvorí niekoľko displejov, ktoré tvoria celistvý zakrivený panel so šírkou 141 cm. Jeho celková plocha tvorí takmer 2500 cm2.
Najdôležitejšie aplikácie v danom momente sú ihneď k dispozícii vďaka takzvanej „nultej vrstve“. Samozrejmosťou je haptická odozva, ktorá zjednoduší a najmä spresní ovládanie dotykom.
Mercedes myslel aj na bezpečnosť, celý panel má niekoľko bodov zlomu a v prípade nárazu sa obrazovky deformujú tak, aby neublížili pasažierom. Nakoniec je tu možnosť vytvoriť si až 7 používateľských profilov, vďaka ktorým si môže každý člen rodiny vytvoriť z nového multimediálneho systému svoj dokonalý priestor. Súčasťou nového panela však nie sú len displeje, ale aj výduchy klimatizácie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Nie je taký účinný, ako si myslíme: Expert vysvetlil, prečo končí preventívny ultrazvuk
Konsolidácia verejných financií za 3 miliardy eur nás bude bolieť. Minister financií pripravil 68 opatrení
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP