Kým väčšina priemyselných a obchodných odvetví je aktuálne paralyzovaná kvôli svetovej pandémii COVID-19, streamovacie služby vrátane Netflixu zažívajú zlaté časy. Americký streamovací gigant podľa Hollywood Reporter zažíva extrémne úspešný rok a z viacerých novopredstavených projektov sa vykľuli obrovské hity. Jeden z nich prepísal aj históriu služby.

Z finančnej správy spoločnosti vyplýva, že Netflix za prvý polrok dokázal získať 26,7 milióna nových predplatiteľov, čo je viac ako celkový počet nových zákazníkov za celý minulý rok. Predpokladá sa, že do konca roka prírastok presiahne 32 miliónov, aj keď počas letných mesiacov Netflix za očakávaniami zaostal a v porovnaní s minulým rokom si počas leta pohoršil.

Celkový počet predplatiteľov streamovacej služby sa podľa Statista blíži k úctyhodným 200 miliónom. Spoločnosť si je krátkodobého strmého nárastu dobre vedomá a nepredpokladá, že vysoké čísla dokáže udržať aj počas budúceho roka, predovšetkým za predpokladu, že sa situácia vráti do normálu a zákazníci budú mať na sledovanie televízneho obsahu menej času.

Originálny obsah boduje

Najsilnejšou zbraňou Netflixu naďalej zostáva jeho originálny obsah, ktorý by mal v najbližších rokoch tvoriť približne polovicu z jeho knižnice. Aj napriek komplikáciám s nakrúcaním a viacerým pozastaveným projektom spoločnosť deklaruje, že na budúci rok má v pláne predstaviť ešte väčšie množstvo vlastného obsahu ako v tomto roku.

Netflix

Hollywood Reporter informuje, že od marca Netflix úspešne dokončil nakrúcanie viac ako 50 projektov a do konca roka spoločnosť plánuje dokončiť nakrúcanie viac ako 150 ďalších otvorených produkcií.

Najsledovanejšími filmami posledných mesiacov boli akčná novinka s nesmrteľnou Charlize Theron The Old Guard, ktorú si zatiaľ pozrelo približne 78 miliónov domácností, nasledovaná úsmevnou dobovou detektívkou Enola Holmes so 76 miliónmi pozretí.

Slušnej popularite sa v posledných týždňoch naďalej tešila výbušná akcia Project Power, ktorú si zatiaľ pozrelo približne 75 miliónov filmových nadšencov, zaujala aj romantická letná oddychovka The Kissing Booth 2 so 66 miliónmi.

Pripomeňme, že doposiaľ najúspešnejším filmom spoločnosti je tohtoročný akčný trhák Extraction s Chrisom Hemsworthom, ktorý na Netflixe podľa posledných zverejnených čísel videlo 99 miliónov divákov.

Seriálové prekvapenia

Vynikajúcimi číslami sa Netflix môže pochváliť aj v oblasti svojich seriálov. Jasným zásahom do čierneho sa pre Netflix ukázalo odkúpenie seriálu Cobra Kai od konkurencie YouTube, ktorý za prvých 28 dní videlo viac než 50 miliónov divákov. Karate novinku s jedinečnou atmosférou sme zaradili aj do nášho výberu menej známych, no vysoko kvalitných seriálov.

themoviedb.org

Priaznivou sledovanosťou sa môže pochváliť aj septembrová novinka Ratched od vyhľadávaného filmového tvorcu Ryana Murphyho. Tú si za prvé štyri týždne aspoň na dve minúty zaplo približne 48 miliónov divákov, risk Netflixu schváliť nakrúcanie dvoch sérií ešte pred premiérou, sa teda očividne vyplatil. Rebríček najsledovanejších seriálov uzatvárajú Umbrella Academy so 43 miliónmi a piata séria Lucifera s 38 miliónmi pozretí.

Najúspešnejší dokument

Dokumentárny obsah Netflixu už dlhodobo patrí k absolútnej špičke, aj v tejto oblasti však posledné mesiace pre spoločnosť znamenali dôležitý míľnik. Znepokojivú dokumentárnu minisériu American Murder: The Family Next Door, ktorá predstavuje okolnosti vedúce k chladnokrvnému vyvraždeniu rodiny Wattovcov, si totiž za prvé štyri týždne pozrelo 52 miliónov domácností, čo z novinky robí najsledovanejší dokument v histórii Netflixu.

Screenshot / YouTube / Netflix

Za zmienku však rovnako stojí aj vydarený filmový dokument The Social Dilemma, ktorý si zatiaľ pozrelo 36 miliónov divákov. Dokument prostredníctvom vývojárov a odbornej verejnosti sleduje ničivý vplyv sociálnych sietí na rozklad spoločenských hodnôt aj neblahý vplyv na jednotlivcov.

 

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú