Nemecko spraví bezprecedentný krok. Obmedzí nabíjanie elektromobilov a prúd do tepelných čerpadiel
Prevádzkovatelia elektrických sietí v obytných oblastiach budú môcť v Nemecku už od roku zaviesť netradičné obmedzenia a limity na tepelné čerpadlá a nabíjanie elektrických áut, upozorňuje portál Euractiv.com.
Cieľom je totiž udržanie stability elektrickej siete, čo je pri silnejšom využívaní obnoviteľných zdrojov a nabíjaní množstva elektrických áut pomerne komplikované – ľudia však budú odškodnení.
Prekvapivá zľava
Udržanie stability elektrickej siete nie je nemožné aj v prípade, že je napájaná výlučne z obnoviteľných zdrojov, ako sú veterné elektrárne či fotovoltika. Problémom je však zaostávajúca transformácia tejto siete, ktorá potrebuje napríklad rôzne vyrovnávacie systémy v podobe energetických úložísk – jedno z najväčších na svete začína stavať Austrália, pričom dokáže zásobovať až 200 000 domácností.
Nemecko volí o niečo jednoduchšiu cestu a miesto toho bude môcť od roku 2024 zaviesť limity na používanie nabíjačiek elektromobilov či tepelných čerpadiel – má to však pár výhod. Po novom totiž viac nebude možné kompletne blokovať ich inštaláciu a za obmedzenia budú obyvatelia odškodnení.
Ak bude hroziť poškodenie siete, výkon pre nabíjačky a tepelné čerpadlá môžu prevádzkovatelia elektrickej siete obmedziť na 4,2 kW, čo je dostatok na poháňanie takýchto čerpadiel a tiež na nabitie približne 50 km dojazdu v priebehu dvoch hodín. V prípade, že sú tieto zariadenia pripojené na samostatný elektromer, je možné získať zľavu na energiu až do výšky 60 %.
Stále výkonnejšie
Rovnako ako obnoviteľné zdroje energie, aj infraštruktúra sa neustále vyvíja a to aj v prípade nabíjačiek elektrických áut, ktorých výkon neustále narastá. Nedávno sa tak podarilo vytvoriť bezdrôtovú nabíjačku elektrických áut s výkonom až 500 kW, vďaka čomu je možné nabiť batérie v priebehu niekoľkých minút.
Variabilné tarify
Od roku 2025 chce Nemecko začať klásť dôraz na variabilné tarify, ktoré budú odmeňovať zákazníkov spotrebúvajúcich energiu počas produkčnej špičky, teda keď fotovoltika a veterná energia produkujú viac, než je treba. Prevádzkovatelia elektrických sietí však s novými obmedzeniami spokojní nie sú, keďže je podľa nich limit vo výške 4,2 kW stále príliš vysoký.
Pôvodne totiž požadovali limit 3,7 kW, avšak s cieľom dosiahnuť kompromis a nespôsobiť príliš veľké nepríjemnosti domácnostiam sa krajina k takémuto číslu nedopracovala. Takéto limity sú však len krátkodobým riešením a jedinou skutočnou možnosťou na odstránenie podobných nepríjemností je veľkoplošná modernizácia elektrickej siete, ktorá za samotnými zdrojmi zaostáva.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Veľká investícia na východe krajiny. Fíni postavia závod za 6,5 milióna eur
Krajina chrámov a tyrkysových pláží rozdá 200 000 leteniek zadarmo. Stačí splniť jedinú podmienku
Ukrajina a Maďarsko v ostrom spore: „Vyzývame Zelenského, aby sa prestal vyhrážať“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP