Nemecko spraví bezprecedentný krok. Obmedzí nabíjanie elektromobilov a prúd do tepelných čerpadiel
Prevádzkovatelia elektrických sietí v obytných oblastiach budú môcť v Nemecku už od roku zaviesť netradičné obmedzenia a limity na tepelné čerpadlá a nabíjanie elektrických áut, upozorňuje portál Euractiv.com.
Cieľom je totiž udržanie stability elektrickej siete, čo je pri silnejšom využívaní obnoviteľných zdrojov a nabíjaní množstva elektrických áut pomerne komplikované – ľudia však budú odškodnení.
Prekvapivá zľava
Udržanie stability elektrickej siete nie je nemožné aj v prípade, že je napájaná výlučne z obnoviteľných zdrojov, ako sú veterné elektrárne či fotovoltika. Problémom je však zaostávajúca transformácia tejto siete, ktorá potrebuje napríklad rôzne vyrovnávacie systémy v podobe energetických úložísk – jedno z najväčších na svete začína stavať Austrália, pričom dokáže zásobovať až 200 000 domácností.
Nemecko volí o niečo jednoduchšiu cestu a miesto toho bude môcť od roku 2024 zaviesť limity na používanie nabíjačiek elektromobilov či tepelných čerpadiel – má to však pár výhod. Po novom totiž viac nebude možné kompletne blokovať ich inštaláciu a za obmedzenia budú obyvatelia odškodnení.
Ak bude hroziť poškodenie siete, výkon pre nabíjačky a tepelné čerpadlá môžu prevádzkovatelia elektrickej siete obmedziť na 4,2 kW, čo je dostatok na poháňanie takýchto čerpadiel a tiež na nabitie približne 50 km dojazdu v priebehu dvoch hodín. V prípade, že sú tieto zariadenia pripojené na samostatný elektromer, je možné získať zľavu na energiu až do výšky 60 %.
Stále výkonnejšie
Rovnako ako obnoviteľné zdroje energie, aj infraštruktúra sa neustále vyvíja a to aj v prípade nabíjačiek elektrických áut, ktorých výkon neustále narastá. Nedávno sa tak podarilo vytvoriť bezdrôtovú nabíjačku elektrických áut s výkonom až 500 kW, vďaka čomu je možné nabiť batérie v priebehu niekoľkých minút.
Variabilné tarify
Od roku 2025 chce Nemecko začať klásť dôraz na variabilné tarify, ktoré budú odmeňovať zákazníkov spotrebúvajúcich energiu počas produkčnej špičky, teda keď fotovoltika a veterná energia produkujú viac, než je treba. Prevádzkovatelia elektrických sietí však s novými obmedzeniami spokojní nie sú, keďže je podľa nich limit vo výške 4,2 kW stále príliš vysoký.
Pôvodne totiž požadovali limit 3,7 kW, avšak s cieľom dosiahnuť kompromis a nespôsobiť príliš veľké nepríjemnosti domácnostiam sa krajina k takémuto číslu nedopracovala. Takéto limity sú však len krátkodobým riešením a jedinou skutočnou možnosťou na odstránenie podobných nepríjemností je veľkoplošná modernizácia elektrickej siete, ktorá za samotnými zdrojmi zaostáva.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Najdrahšie krajiny sveta: Život v niektorých stojí tisíce dolárov mesačne. Európa má až päť zástupcov (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP