Nemecká automobilka Daimler predstavila plne elektrický autobus s novou technológiou akumulátorov. Batérie s tuhým elektrolytom, takzvané solid-state batérie, budú v autobuse tejto kategórie použité vôbec poprvýkrát, informuje Electrek.

Daimler sa dobe elektrifikácie vozidiel dokázal prispôsobiť skutočne rýchlo. Nielenže kraľuje v segmente plug-in hybridov, do ktorého patrí nedávno prestavený model S580e, ale plánuje sa presadiť aj medzi čistokrvnými elektromobilmi, kde už budúci rok predstaví kráľovský elektrický sedan EQS.

Okrem toho nemecká automobilka nedávno predstavila aj dva koncepty ťahačov s alternatívnym pohonom, pričom jeden z nich bude mať dojazd viac ako 1000 kilometrov. Viac si o tejto téme môžeš prečítať v tomto článku. Najnovšie stuttgartská automobilka rozšírila aj ponuku mestských autobusov, kde predstavila model eCitaro G.

Premiéra kĺbového autobusu eCitaro G bola ohlásená už v roku 2018, avšak Mercedes až teraz predstavil novinky so solid-state batériami v sólovej aj kĺbovej verzii, informuje Daimler v tlačovej správe. Novinka teda v sebe skrýva revolučnú technológiu akumulátorov. Solid-state akumulátory, teda batérie s tuhým elektrolytom, budú v autobuse použité vôbec prvýkrát.

Prechodom na novú generáciu NMC akumulátorov výrazne narastie kapacita z 292 kWh na 396 kWh. Vďaka tomu sa zvýši aj dojazd kĺbového autobusu, ktorý má v priaznivých podmienkach predstavovať až 220 kilometrov a v zime by sa mal dostať na hranicu 170 kilometrov. Sólo verzia disponuje dojazdom až 270 kilometrov, respektíve 200 km v zime.

Batérie s tuhým elektrolytom sa vyznačujú extrémne vysokou hustotou energie, ktorá je približne o 25 % vyššia ako v tradičných lítium-iónových batériách s tekutým elektrolytom. Avšak mimoriadne obmedzená je možnosť rýchlonabíjania týchto batérií, keďže maximálny nabíjací výkon okolo je 80 kW.

Prvý čisto elektrický kĺbový autobus od Mercedesu v závislosti od konfigurácie batérie a nabíjacieho systému ponúkne maximálne až 146 miest pre cestujúcich. eCitaro G s dĺžkou 18,13 metra bude mať na výber jednu alebo dve poháňané nápravy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú