Ford prináša do Európy ozrutný 7-miestny plug-in hybrid s benzínovou V6. Dojazdom na elektrinu však neohúri
Ford sa rozhodol priniesť svoju nedávno predstavenú novinku do Európy. Nový Ford Explorer prichádza aj na starý kontinent, kde chce zaujať modernými technológiami a plug-in hybridným pohonom kombinovaným s 3-litrovým agregátom V6, informuje InsideEVs. Pri ekologickej jazde ale veľa vody nenamúti.
Automobilky doteraz rozšírili svoju ponuku vozidiel nielen o čisté elektromobily, ale tiež o kombinácie spaľovacích motorov s elektrickým pohonom. Práve plug-in hybridy sa stali na mnohých trhoch populárne, o čom vie svoje aj Ford. Ten ešte v minulom roku ukázal nový Explorer PHEV, ktorý teraz prichádza po niekoľkých modifikáciách aj do Európy s cenou od 76 000 €.
Objemnej V6-ke vypomáha elektrický pohon
Ako správny plug-in hybrid, aj nový Explorer kombinuje spaľovací motor so 75 kW elektrickým motorom, ktorý dokáže pridať na dojazde niekoľko desiatok kilometrov. V tomto smere však veľké rodinné SUV zrejme príliš neohúri. Dojazd na čiste elektrický pohon v režime EV Now činí 42 km (WLTP), a teda je vhodný na jazdu najmä po meste.
Energiu pre elektromotor poskytuje 13,6 kWh lítium-iónová batéria. Nabíjanie akumulátora si pritom vyžaduje niekoľko hodín. Pri napájaní z domácej 230 V zásuvky si vodič na plnú kapacitu počká zhruba 5 hodín a 50 minút. Dopĺňanie energie z verejných staníc potom trvá podľa výrobcu o 1 a pol hodiny kratšie.
Nenechaj si ujsť
Model 3 stratil po 22 dňoch parkovania 10 % z batérie, Porsche Taycan len 1 %. Internetom koluje neférové porovnanie
V kombinácii so spaľovacím benzínovým motorom, ktorým je v tomto prípade 6-valcový motor EcoBoost o objeme 3 litre, však dokáže znížiť priemernú spotrebu podľa výrobcu len na 3,1 l na 100 km podľa testovania WLTP. Implementácia elektrického pohonu mala dopad aj na celkové emisie a nový Explorer tak dokáže pri jazde vyprodukovať na 1 km len 71 g CO2.
Výkon mu chýbať nebude
Na pohon tohto kolosu s 5 metrami na dĺžku, 2 metrami na výšku a šírku a s hmotnosťou až 2,5 tony je však potrebný poriadny výkon. Spaľovací pohon je tu pritom spätý s 10-stupňovou automatickou prevodovkou a dokáže poskytnúť maximálny výkon 457 konských síl s krútiacim momentom 825 Nm. V interiéri je pritom miesta dosť pre 7 pasažierov a v prípade, že bude cestujúcich iba 5, kufor dokáže po sklopení zadnej dvojice sedadiel poskytnúť objem až 2 274 litrov.
Ford Explorer sa na európskom trhu bude predávať v dvoch verziách. Model z línie ST bude stáť 76 000 € a drahší variant v prevedení Platinum ešte o 1 000 € viac, informuje Electrive. Tento model je pritom len jedným z celkovo 18 rôznych elektrifikovaných vozidiel, ktoré plánuje automobilka priniesť do Európy už do konca budúceho roka.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
Najobľúbenejší spaľovák prerobili na EV. Mercedes ukázal auto, ktoré dobyje európsky trh
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tragická zrážka kamióna s autobusom: Zranilo sa 28 osôb, zasahoval vrtuľník
78-ročný profesor má pamäť ostrú ako britva. Odhalil päť návykov, ktoré mu pomáhajú udržať mentálnu sviežosť
Vlaky meškajú desiatky minút, porucha paralyzuje dôležitú trať. ZSSK sa ospravedlňuje
Matovič predstavil novú posilu Hnutia Slovensko. Nahradí Annu Záborskú
Najhodnotnejšie slovenské a české firmy: Rebríčku kraľuje spoločnosť s hodnotou 16 miliárd eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP