Ford prináša do Európy ozrutný 7-miestny plug-in hybrid s benzínovou V6. Dojazdom na elektrinu však neohúri
Ford sa rozhodol priniesť svoju nedávno predstavenú novinku do Európy. Nový Ford Explorer prichádza aj na starý kontinent, kde chce zaujať modernými technológiami a plug-in hybridným pohonom kombinovaným s 3-litrovým agregátom V6, informuje InsideEVs. Pri ekologickej jazde ale veľa vody nenamúti.
Automobilky doteraz rozšírili svoju ponuku vozidiel nielen o čisté elektromobily, ale tiež o kombinácie spaľovacích motorov s elektrickým pohonom. Práve plug-in hybridy sa stali na mnohých trhoch populárne, o čom vie svoje aj Ford. Ten ešte v minulom roku ukázal nový Explorer PHEV, ktorý teraz prichádza po niekoľkých modifikáciách aj do Európy s cenou od 76 000 €.
Objemnej V6-ke vypomáha elektrický pohon
Ako správny plug-in hybrid, aj nový Explorer kombinuje spaľovací motor so 75 kW elektrickým motorom, ktorý dokáže pridať na dojazde niekoľko desiatok kilometrov. V tomto smere však veľké rodinné SUV zrejme príliš neohúri. Dojazd na čiste elektrický pohon v režime EV Now činí 42 km (WLTP), a teda je vhodný na jazdu najmä po meste.

Energiu pre elektromotor poskytuje 13,6 kWh lítium-iónová batéria. Nabíjanie akumulátora si pritom vyžaduje niekoľko hodín. Pri napájaní z domácej 230 V zásuvky si vodič na plnú kapacitu počká zhruba 5 hodín a 50 minút. Dopĺňanie energie z verejných staníc potom trvá podľa výrobcu o 1 a pol hodiny kratšie.
Nenechaj si ujsť
Model 3 stratil po 22 dňoch parkovania 10 % z batérie, Porsche Taycan len 1 %. Internetom koluje neférové porovnanie
V kombinácii so spaľovacím benzínovým motorom, ktorým je v tomto prípade 6-valcový motor EcoBoost o objeme 3 litre, však dokáže znížiť priemernú spotrebu podľa výrobcu len na 3,1 l na 100 km podľa testovania WLTP. Implementácia elektrického pohonu mala dopad aj na celkové emisie a nový Explorer tak dokáže pri jazde vyprodukovať na 1 km len 71 g CO2.
Výkon mu chýbať nebude
Na pohon tohto kolosu s 5 metrami na dĺžku, 2 metrami na výšku a šírku a s hmotnosťou až 2,5 tony je však potrebný poriadny výkon. Spaľovací pohon je tu pritom spätý s 10-stupňovou automatickou prevodovkou a dokáže poskytnúť maximálny výkon 457 konských síl s krútiacim momentom 825 Nm. V interiéri je pritom miesta dosť pre 7 pasažierov a v prípade, že bude cestujúcich iba 5, kufor dokáže po sklopení zadnej dvojice sedadiel poskytnúť objem až 2 274 litrov.

Ford Explorer sa na európskom trhu bude predávať v dvoch verziách. Model z línie ST bude stáť 76 000 € a drahší variant v prevedení Platinum ešte o 1 000 € viac, informuje Electrive. Tento model je pritom len jedným z celkovo 18 rôznych elektrifikovaných vozidiel, ktoré plánuje automobilka priniesť do Európy už do konca budúceho roka.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán

Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny

VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Reťazec TEDi sťahuje z predaja nebezpečný výrobok. Obsahuje formaldehyd, ktorý zvyšuje riziko rakoviny
PREMIUMMladí Slováci bojujú s tichou pandémiou. „Oddych vnímajú ako slabosť alebo luxus,“ varuje expertka

Má firmu s tržbami 94 miliónov eur, teraz otvára novú slovenskú „zbrojovku“: Nerobíme nič, čo zabíja človeka

Dvadsať rokov si nevzal ani deň voľna, dnes je z neho milionár. Podarilo sa mu to vďaka týmto dvom radám

Štát určil rýchlosť na chodníku 6 km/h: Polícia bude merať, týmto Slovákom hrozia pokuty
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
-
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
-
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
Svetová elita ničí Zem. Oxfam odhalil katastrofálne rozdiely v emisiách
To, čo Nvidia dokázala, nemá v histórii obdoby. Svet financií stojí v nemom úžase
Takú astronomickú hodnotu dosiahli len tri firmy. Technologický gigant prekonal historický míľnik
Obľúbený operátor spúšťa štedrý vianočný kalendár, pre Slovákov si pripravil veľa prekvapení (PREHĽAD)
Konečne rozumný krok od Google. Chystá sa obnoviť odstavenú jadrovú elektráreň, toto je dôvod
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Reťazec TEDi sťahuje z predaja nebezpečný výrobok. Obsahuje formaldehyd, ktorý zvyšuje riziko rakoviny
PREMIUMMladí Slováci bojujú s tichou pandémiou. „Oddych vnímajú ako slabosť alebo luxus,“ varuje expertka

Má firmu s tržbami 94 miliónov eur, teraz otvára novú slovenskú „zbrojovku“: Nerobíme nič, čo zabíja človeka

Dvadsať rokov si nevzal ani deň voľna, dnes je z neho milionár. Podarilo sa mu to vďaka týmto dvom radám

