Európska veľmoc zvyšuje daň z emisií CO2. Zameriava sa na SUV, neprešli by ani známe modely predávané na Slovensku
Francúzsky parlamet najnovšie prijal zákon, ktorým od budúceho roka výrazne zvýši daň za nadmerné emisie CO2. Sankcie dosiahnu závratnú sumu 20 000 € a sú zamerané najmä na majiteľov SUV, píše Bloomberg.
Sankcie šplhajú do astronomických výšok
Francúzsko pokračuje v boji za znižovanie emisií a od roku 2020 výrazne zvyšuje daň za nadmerné emisie oxidu uhličitého. Podľa zákona, ktorý v krajine prijal parlament, budú vozidlá podliehať sankcii, ktorá sa zo súčasných 12 500 € pri emisiách oxidu uhličitého na úrovni 173 g/km zvýši až na 20 000 € pri 185 g/km . Opatrenie je zamerané hlavne na majiteľov vysokoemisných modelov SUV a ak sa pozrieme na niektoré modely zo slovenského trhu, malo by to vážny vplyv aj na ne.
Hranicu totiž prekračuje napríklad model Kia Sorento s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá ťa momentálne vyjde na 39 890 €, pričom jej emisie CO2 sú na úrovni 182 – 198 g/km. Sankcii by sa nevyhol ani obľúbený Hyundai Tucson 1.6 T-GDi so 6-stupňovou manuálnou, alebo 7-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorého emisie CO2 predstavujú 195 – 204 g/km a 188 – 203 g/km, pričom jeho cena začína na 22 190 €. Inak by to však bolo v prípade populárnej Škody Karoq, ktorá má vo verzii 2,0 TDI/140 kW najvyššie emisie CO2 na úrovni 155 – 185 g/km.
Práve tieto vozidlá patria medzi najviac znečisťujúce, najmä kvôli ich vyššej hmotnosti a nižšej efektivite. Podľa francúzskej agentúry Inovev však z doterajších tohtoročných predajov v krajine tvoria až 30 % a napriek tomu, že predaje elektromobilov rýchlo rastú, stále tvoria iba malú časť trhu.
Francúzske ministerstvo financií odhaduje, že nové sankcie by mohli štátnej kase priniesť až 50 miliónov € ročne, ktoré plánujú použiť na pomoc automobilkám pri prechode na čistejšie vozidlá. Minister financií, Bruno Le Maire, tiež kritizoval aj reklamy na SUV, a tvrdí, že by mali upozorňovať spotrebiteľov aj na škodlivé účinky týchto automobilov pre životné prostredie.
Prečítaj si aj
Základná výbava Škoda Suberb stojí v Holandsku toľko, čo u nás tie najvyššie. Na vine sú elektromobily
Paradoxom však je, že vláda krajiny plánuje v nasledujúcich rokoch znížiť dotácie na elektrické a vodíkové autá za predpokladu, že ich ceny klesnú. V roku 2020 poskytne Francúzsko na nákup elektromobilu do 45 000 € maximálne 6 000 €, čo sa bude v nasledujúcich rokoch ďalej znižovať. Za tieto opatrenia spojené so zvyšujúcimi sankciami si vláda vyslúžila obrovskú kritiku, ktorá je aj napriek snahe o posun k čistejším automobilom opodstatnená.
„Je to dvojitý trest pre spotrebiteľov.“, uviedol šéf francúzskej obistickej skupiny PFA, Luc Chatel, ktorý označil politiku za nesúdržnú. Dotácie na elektromobily však predstavujú pre štát obrovské náklady, pričom vo Francúzsku spolu údajne minulý rok dosiahli až 550 miliónov €.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
Nepotrebuje palivo a poháňať ho bude aj vietor. Ferrari chystá svoj nový dopravný prostriedok
Dospelá elektrina za rozumné peniaze. Dacia vylepšila na novom Springu všetko, čo mi kedysi prekážalo
Japonci dostali geniálny nápad: Honda chystá náhradné diely pre staršie vozidlá
Z 0 na 100 za 5,4 sekundy. Škoda má nového elektrického favorita a trafila ním do čierneho (+TEST)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Starodávna „superpotravina“ pomáha spaľovať brušný tuk. Podľa lekára ju väčšina ľudí používa nesprávne
Žije na Bali, dane platí doma. 5 chýb Slovákov, ktoré ich stoja tisíce eur pri digitálnom nomádstve (ODBORNÍK)
Doma ich má 90 % Slovákov. 3 potraviny za pár eur chránia pred rakovinou a sú kľúčom k dlhovekosti
PREDPOVEĎ: Teploty dosiahnu až 43 °C. Európu zasiahli neznesiteľné horúčavy, v týchto krajinách bude najhoršie
Zlepšuje pamäť až o 15 %: Vedci odhalili skrytý potenciál bylinky, ktorú máš, ale nepoužívaš
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Zabudni na ľudskosť. Takto tvoja zdvorilosť kazí odpovede umelej inteligencie
Žraloky nie sú neporaziteľné. Veda ukazuje, čo ich môže úplne ochromiť
AI zapínajú hlavne mladí. Takto často používajú Slováci ChatGPT a ďalšie nástroje
Ropný kartel OPEC+ chystá ďalší zásah. Od augusta sa ťažba výrazne zvýši
Číňania nalejú 80 miliónov eur do susedného štátu Slovenska. Chcú zvýšiť výrobu elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP