Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Holandsko patrí medzi krajiny, pre ktoré je elektrifikácia jasnou víziou do budúcnosti a nič iné aktuálne nie je prioritou. Na tento fakt však doplácajú všetci tí, ktorí ešte stále preferujú spaľovací motor pred elektrickým, čoho je dôkazom aj cenovka novej Škody Superb v krajine, píše portál Autoforum.

S cieľom znižovať emisie sa Holandská vláda snaží „motivovať“ svojich občanov, aby pri kúpe siahli radšej po nejakom elektromobile ako po aute so spaľovacím motorom. Toto motivovanie však prebieha pomerne radikálne a na autá s benzínovým či naftovým motorom sú v krajine uvalené obrovské dane. Skvelým príkladom je cena novej Škody Superb, ktorá sa v Holandsku začala predávať len pred pár dňami.

Škoda

Podľa správ z portálu AutoWeek stojí základná verzia Superbu s 1,5 litrovým benzínovým motorom TSI až 38 380 €. To je cena za verziu liftback, ak by si chcel radšej siahnuť po verzii kombi, nový Superb bude stáť ešte o tisícku viac. Prémiovejšie verzie, ktorými sú Sportline či Laurin & Klement, by ťa v Holandsku vyšli na 42 090 €, respektíve 45 590 €. Netreba však zabúdať, že Škodovka ponúka ešte množstvo príplatkovej výbavy, takže finálne ceny sa môžu vyšplhať ešte vyššie. Pre porovnanie, verzia Laurin & Klement s 1,5 litrovým benzínovým by ťa u nás vyšla na 34 280 €, úplný základ však štartuje od 24 890 €.

Obrovské cenové rozdiely nových automobilov v Holandsku a u nás môžeš tiež pekne vidieť aj pri prémiovej bavorskej značke BMW. Model päťkového sedanu u nich štartuje na sume 58 320 €, u nás je to viac ako o 10 000 € menej, presne 46 900 €. Ak sa však pozrieme na rozdiel cien elektromobilu BMW i3 v Holandsku a u nás, v tomto prípade už nie je taký markantný ako pri ostatných autách so spaľovacími motormi. BMW i3 stojí v Holandsku 42 411 €, u nás je to stále o čosi menej, no bavíme sa už o porovnateľných 38 950 €.

BMW

Zvýšené dane na spaľovacie autá v Holandsku navyšujú ich cenu o tisíce eur. Z týchto peňazí vláda dotuje práve trh s elektromobilmi, ktoré sú vďaka tomu lacnejšie a rovnako investujú aj do zlepšovania infraštruktúry nabíjacích staníc. Na to, či je toto riešenie zo strany tamojšej vlády správne, alebo nie, si už musí utvoriť názor každý sám. Znižovanie emisií v krajine sa taktiež dotklo aj zníženia maximálnej rýchlosti na diaľniciach, o čom sme ťa už v minulosti informovali.

U nás zatiaľ elektromobilitu nepresadzujú umelým zvyšovaním cien klasických automobilov, naopak, záujemcovia o elektromobily mohli nedávno využiť štedrú štátnu dotáciu, ktorá sa rozdala v priebehu pár hodín a priniesla skôr negatívnu reakciu zo strany ľudí.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú