Elektrický Hummer je totálna beštia. Pri plnom zrýchlení sa vraj dokáže „postaviť na zadné“
Americká automobilka General Motors a elektromobilita – to je zatiaľ jedno veľké fiasko. Za posledný kvartál minuleho roka napríklad celý gigant, niekedy mimochodom najväčší výrobca vozidiel na svete, predal len 26 elektromobilov, čo pobavilo aj Elona Muska s jeho vyše 300-tisíc dodanými Teslami za rovnaké obdobie.
Prirátaj si k tomu obrovské problémy a zničenú dôveru v Chevrolet Bolt EV vďaka poruchovým batériám a akékoľvek hrozivé scenáre o budúcnosti značky ešte vyjdú ako mierne. V USA sa však tentokrát GM dostal do pozornosti médií aj v pozitívnom svetle, informuje Electrek – hoci, ako sa to vezme.
Amerika, krajina dragsterov
Dôvodom je článok o novom Hummeri EV na známom portáli venujúcom sa elektromobilite. Hummer je stelesneným americkej klasiky, ale aj absolútne nezmyselného a obrovského monštra, ktoré prejde všetko, nehľadiac na spotrebu a či ide o bulvár na Miami, alebo mínové polia v Afganistane.
Ekologické limity a stúpajúca cena benzínu však zasiahli aj USA a preto je pôvodný Hummer už vyše 20 rokov mŕtvy. GMC z koncernu General Motors ho však práve teraz vracia v čisto elektrickej podobe. Šéf inžinier značky Al Oppenheiser sa dokonca pre portál The Drive „pochválil“, že auto vo vyššej verzii Edition 1 s výkonom rovných 1 000 koní (746 kW) dokáže v špeciálnom režime „Wants to Freedom“, teda po našom „chcem slobodu“ alebo skrátene a určite nie náhodne „WTF Mode“, dokáže hrabať všetkými štyrmi kolesami naraz pri plnej akcelerácii, ako špeciál pre rally WRC.
To by ešte nebolo nič neobvyklé, Oppenheiser ale šokoval historkou s testovania, počas ktorých auto, obzvlášť na trochu naklonenom povrchu, robilo tzv. Wheelie.
Ak ťa obišli počítačové hry alebo svet motoršportu, vedz, že sa takto nazýva moment, kedy sa auto alebo motorka takpovediac postaví na zadné a predná náprava úplne stratí kontakt s vozovkou.
„Na začiatku, keď sme sa snažili vybalancovať predný a zadný krútiaci moment (elektromotorov na oboch nápravách, poz. red.), som zdvihol predok,“ spomína. To pochopiteľne možno interpretovať dvojakým spôsobom.
„Americké“ vysvetlenie by mohlo znieť, že Hummer EV je neskutočná beštia plná výkonu, pred ktorým treba sňať klobúk. To od odporcov naopak, že ide o krabicu s katastrofálnymi jazdnými vlastnosťami a tragicky nevhodným rozložením hmotnosti. Pochopiteľne, tradičnému Humvee s ťažkým 5,3-ltirovým osemvalcom by sa to nestalo, no predok elektrickej verzie, kde je iba elektromotor, je oveľa ľahší.
ZAUJÍMAVÉ:
Elektrický Hummer si Slovák s bežným vodičákom nezašoféruje, hmotnosťou prekračuje extrémne hodnoty
Z vyjadrení šéfa inžinierov GMC vyplýva, že automobilka podobnú vlastnosť v aute zrejme chcela – The Drive spomína, že auto malo byť „digitálne programované presne na to“. Zrejme po vzore Ludicrous módu v Tesle alebo s vidinou plamene šľahajúcich dragsterov súperiacich v šprinte na štvrť míle.
Nakoniec všetci prišli k rozumu
Produkčné verzie prichádzajúcej elektrickej štvorkolky ale už budú pre ostré štarty trochu priškrtené, pretože zdvihnutie prednej nápravy nevyhnutne znamená aj stratu riadenej nápravy a teda volantu s vozovkou.
Je jasné, že Hummer EV „na zadných“ by spôsobil hneď niekoľko zbytočných nehôd.
Electrek pripomína aj príbeh z úplných začiatkov Tesly, kedy sa Elon Musk krachujúcu firmu snažil zachrániť dohodou s Mercedesom. Pohon z Tesly Roadster inžinieri nainštalovali do Smartu ForTwo, z ktorého sa tak stala podobná beštia schopná stavať sa na zadné.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
Slováci môžu ušetriť až 3 000 €. Experti odhalili najlepšie spôsoby, ako „oklamať“ ceny energií
Náklad prevezú roboty bez šoférov. Japonci stavajú v strede diaľnice koridor pre autá budúcnosti
Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
Spôsobili najviac smrteľných nehôd. Zverejnili rebríček najnebezpečnejších áut, Tesla znovu padla
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Vyvíjali ho 3 roky. Mazda ukázala sedan s dojazdom 1300 km a cenou pod 18 000 eur
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
-
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Oheň, výbuch a neistota. Japonská vesmírna misia čelí ďalšiemu zlyhaniu
Najsilnejšia ekonomika Európy si môže vydýchnuť. Obavy sú však na mieste
Vedci objavili prekvapivý účinok milovaného nápoja. Začneš ho piť častejšie?
Vykrádali celé nákladné autá. Zlodeji odcudzili zariadenia v hodnote 1,5 milióna dolárov
Hráči sú z nej na prášky. Microsoft vydal aktualizáciu, ktorá zhadzuje obľúbené hry
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené