Elektrický Hummer si Slovák s bežným vodičákom nezašoféruje, hmotnosťou prekračuje extrémne hodnoty
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Keď automobilka GMC ohlásila, že na trh prinesie elektrický model legendárneho Hummeru, okamžite sa strhlo množstvo diskusií ohľadom pripravovanej novinky. Už klasické Hummery sú pomerne ťažké, no v prípade elektromobilu váhu výrazne navyšujú batérie. Ako píše InsideEVs, Hummer EV bude niekoľkotonové monštrum, na ktoré ti už nepostačí vodičák skupiny B.
Hummer EV je prezentovaný ako osobné auto, respektíve pickup, a tak by ťa zrejme nikdy nenapadlo zamýšľať sa nad tým, či ho kvôli jeho váhe vôbec budeš môcť šoférovať. Podľa dostupných informácií si ho minimálne u nás na Slovensku len tak ľahko nezašoféruješ.
NEPREHLIADNI
Elektrický Hummer dostane ešte jednu špeciálnu verziu, parametrami rúbe poriadne vysoko
S vodičákom skupiny B vieš riadiť vozidlo s hmotnosťou do 3,5 tony, no pohotovostná hmotnosť Hummeru EV sa vyšplhala až na 4,1 tony, informuje MotorAuthority. Elektromobil od GMC tak nebude robustný iba na pohľad, ale aj čo sa týka váhy. Automobilka si však takéto „prestrelenie“ môže dovoliť, v USA totiž môžu vodiči s bežným vodičákom šoférovať autá až do hmotnosti 4,5 tony.
Obrovská váha ale so sebou prináša komplikácie. O nedostatok výkonu sa strachovať nemusíme, toho má Hummer EV požehnane. Tri elektromotory s výkonom 1000 koní a krútiacim momentom 15 600 Nm sa starajú o zrýchlenie z 0 na 100 km/h už za 3 sekundy. Otázkou ale je, ako takúto „masu“ rýchlo a efektívne zastaviť.
Odborníci sú v obavách
Práve vysoká hmotnosť trápi viacero bezpečnostných úradov. Sean Kane, prezident spoločnosti Safety Research & Strategies, sa obáva, že auto s takouto obrovskou hmotnosťou a výkonom bude vôbec problematické udržať na ceste.
V nesprávnych rukách (tým myslel mladých neskúsených vodičov) môže byť Hummer EV extrémne nebezpečný aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky. Navyše výkonné auto častokrát človeka nabáda k rýchlejšej jazde, tým sa znižuje čas dostupný na reakciu pri krízovej situácii a zvyšuje sa pravdepodobnosť nehody. Pri väčšom aute je obvykle dlhšia aj brzdná dráha, no toto nie vždy platí a závisí to od kvality bŕzd alebo pneumatík.
Obávať sa vraj nemusíme
Automobilka tvrdí, že akékoľvek obavy v spojitosti s bezpečnosťou Hummeru EV sú zbytočné. Vozidlo je síce ešte stále vo vývoji, a tak automobilka nemôže poskytovať detaily o dĺžke brzdnej dráhy a podobných vlastnostiach, no podľa vyjadrení dodrží Hummer EV všetky bezpečnostné limity.
Sme zvedaví, aké skóre dosiahne v bezpečnostných testoch, keďže k dobrému výsledku by mu mohla pomôcť aj plejáda asistentov, ako napríklad automatické brzdenie pred chodcom, poloautonómne parkovanie, systém udržiavania v jazdnom pruhu či signalizácia mŕtveho uhla.
Jedno je ale isté, ak si si na Hummer EV, ktorého cenovka má mimochodom začínať na sume 65 000 €, robil zálusk, nezabudni si spraviť aj vodičák skupiny C, pretože s tým klasickým si u nás nevystačíš.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
RECENZIA Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Šéf TikToku plánuje na súde bojovať proti zákazu platformy v USA
Europoslanci odobrili zníženie objemu obalov a ich recykláciu
Z Boeingu s 200 ľuďmi na palube sa dymilo, japonská aerolínia ho evakuovala
Už ich vidí úplne každý. Windows 11 pridal reklamy na najotravnejšie miesto (+ako ich vypneš)
Slovak stál za Bugatti Veyron aj Rolls-Royce. Neuveríš, ktorá automobilka si ho teraz uchmatla
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené