Elektrický Hummer si Slovák s bežným vodičákom nezašoféruje, hmotnosťou prekračuje extrémne hodnoty
Keď automobilka GMC ohlásila, že na trh prinesie elektrický model legendárneho Hummeru, okamžite sa strhlo množstvo diskusií ohľadom pripravovanej novinky. Už klasické Hummery sú pomerne ťažké, no v prípade elektromobilu váhu výrazne navyšujú batérie. Ako píše InsideEVs, Hummer EV bude niekoľkotonové monštrum, na ktoré ti už nepostačí vodičák skupiny B.
Hummer EV je prezentovaný ako osobné auto, respektíve pickup, a tak by ťa zrejme nikdy nenapadlo zamýšľať sa nad tým, či ho kvôli jeho váhe vôbec budeš môcť šoférovať. Podľa dostupných informácií si ho minimálne u nás na Slovensku len tak ľahko nezašoféruješ.
NEPREHLIADNI
Elektrický Hummer dostane ešte jednu špeciálnu verziu, parametrami rúbe poriadne vysoko
S vodičákom skupiny B vieš riadiť vozidlo s hmotnosťou do 3,5 tony, no pohotovostná hmotnosť Hummeru EV sa vyšplhala až na 4,1 tony, informuje MotorAuthority. Elektromobil od GMC tak nebude robustný iba na pohľad, ale aj čo sa týka váhy. Automobilka si však takéto „prestrelenie“ môže dovoliť, v USA totiž môžu vodiči s bežným vodičákom šoférovať autá až do hmotnosti 4,5 tony.
Obrovská váha ale so sebou prináša komplikácie. O nedostatok výkonu sa strachovať nemusíme, toho má Hummer EV požehnane. Tri elektromotory s výkonom 1000 koní a krútiacim momentom 15 600 Nm sa starajú o zrýchlenie z 0 na 100 km/h už za 3 sekundy. Otázkou ale je, ako takúto „masu“ rýchlo a efektívne zastaviť.
Odborníci sú v obavách
Práve vysoká hmotnosť trápi viacero bezpečnostných úradov. Sean Kane, prezident spoločnosti Safety Research & Strategies, sa obáva, že auto s takouto obrovskou hmotnosťou a výkonom bude vôbec problematické udržať na ceste.
V nesprávnych rukách (tým myslel mladých neskúsených vodičov) môže byť Hummer EV extrémne nebezpečný aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky. Navyše výkonné auto častokrát človeka nabáda k rýchlejšej jazde, tým sa znižuje čas dostupný na reakciu pri krízovej situácii a zvyšuje sa pravdepodobnosť nehody. Pri väčšom aute je obvykle dlhšia aj brzdná dráha, no toto nie vždy platí a závisí to od kvality bŕzd alebo pneumatík.
Obávať sa vraj nemusíme
Automobilka tvrdí, že akékoľvek obavy v spojitosti s bezpečnosťou Hummeru EV sú zbytočné. Vozidlo je síce ešte stále vo vývoji, a tak automobilka nemôže poskytovať detaily o dĺžke brzdnej dráhy a podobných vlastnostiach, no podľa vyjadrení dodrží Hummer EV všetky bezpečnostné limity.
Sme zvedaví, aké skóre dosiahne v bezpečnostných testoch, keďže k dobrému výsledku by mu mohla pomôcť aj plejáda asistentov, ako napríklad automatické brzdenie pred chodcom, poloautonómne parkovanie, systém udržiavania v jazdnom pruhu či signalizácia mŕtveho uhla.
Jedno je ale isté, ak si si na Hummer EV, ktorého cenovka má mimochodom začínať na sume 65 000 €, robil zálusk, nezabudni si spraviť aj vodičák skupiny C, pretože s tým klasickým si u nás nevystačíš.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
RECENZIA Prečo som mal pri najlacnejšom elektromobile BMW pocit, že (ne)sedím v prémiovke?
Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
ROZHOVOR: Aj zo 40-ročného vraku spravíme nadupaný elektromobil
BMW posúva všetky hranice. Je tu nové BMW 5, aj ako elektromobil
Škoda Enyaq je luxusnejšia ako kedykoľvek predtým. Nová L&K výbava zmenila auto k lepšiemu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
- Všetkým zavrie ústa. Toľkoto percent stratila batéria Tesly po 200 000 km
- Prečo som mal pri najlacnejšom elektromobile BMW pocit, že (ne)sedím v prémiovke?
- Číňania zbúrajú trh. Do Európy vezú prelomový elektromobil pre masy
- Dobré správy pre Slovákov. Najväčšie čerpacie stanice prezradili, kedy pridajú nabíjačky
-
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
- Dobré správy pre Slovákov. Najväčšie čerpacie stanice prezradili, kedy pridajú nabíjačky
- Číňania zbúrajú trh. Do Európy vezú prelomový elektromobil pre masy
- Japonci idú opäť hlavou proti všetkým. Do elektromobilu dali motor, ktorý nemá obdobu
- Bill Gates dá svetu revolučnú energiu, o pár rokov prekoná celý trh
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
Aktivisti opäť vyčínali. Benátky vydesila zelená voda
AKTUÁLNE: Vrtuľník na Marse má vážny problém, hrozí koniec celej misie
Historický moment. Čína pošle do vesmíru bežného civilistu
Po útoku hackerov sa na webe patriarchu Kirilla objavila modlitba za Ukrajinu
Envi-Pak spustil online hru o triedení odpadu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené