Dojazd 1000 km, cena pod 36 000 € a pripravený pre EÚ. Predstavili elektromobil, ktorý konečne zlomí obavy ľudí
Čínsky výrobca elektromobilov NIO práve predstavil svoj nový model ET5, ktorý sa hravo zaradí medzi absolútnu špičku svetovej elektromobility a prekoná väčšinu konkurentov. Ako informuje Electrek, jednou z jeho najväčších zbraní je dojazd, ktorý dosahuje až 1 000 km.
Vážny konkurent Tesly?
Tento nový sedan dosahuje podľa čínskeho hodnotenia CLTC až 1 000 km, pričom jeho cena sa v Číne pohybuje už od 41 000 amerických dolárov, teda 35 600 €, čím sa môže stať vážnym konkurentom Tesly, kde má v Číne veľmi dobré zastúpenie na trhu.
ET5 dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 4,3 sekundy a so štandardnou batériou, ktorej kapacita sa pohybuje na úrovni 75 kWh, dosahuje dojazd cez 550 km. Vo vyššej verzii s batériou o veľkosti 100 kWh je to až 700 km a s neuveriteľnou 150 kWh batériou až spomínaných 1 000 km.

Ako v tlačovej správe píše NIO, model ET5 je navrhnutý tak, aby spĺňal aj európske a americké štandardy bezpečnosti a s veľmi nízkym ťažiskom, ktoré je pre elektromobily vďaka ťažkej batérii v podlahe typické, značne prekonáva aj požiadavky na odolnosť proti prevráteniu.
Väčší ET7 príde skôr
NIO zároveň s novým modelom oznámil aj detaily o väčšom sedane ET7, ktorého prvé kusy má firma začať dodávať už v marci 2022, pričom dodávky ET5 očakávajú v septembri 2022. ET7 ponúka ešte ohromujúcejšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h a to len za 3,8 s.
NIO sa môže čoskoro pýšiť aj úctyhodnou infraštruktúrou, keďže do konca roka 2022 bude mať až 1 300 staníc na rýchlu výmenu batérií, pričom prvú z nich má dokonca už aj v Európe a mnoho ich ešte pribudne.

Okrem staníc na výmenu batérií však firma buduje aj klasické nabíjačky a vysokorýchlostných postaví do konca roka 2022 až 6 000 len v rámci Číny. Práve výmenou batérií je však NIO známy a jedna stanica dokáže vykonať za deň až 312 výmen.
Továreň postaví vedľa nás
NIO vďaka svojmu netradičnému prístupu k elektromobilom rapídne napreduje, o čom svedčí aj jeho plán výstavby prvej európskej továrne, ktorá vyrastie v Poľsku. Dôvodom totiž je, že chce na našom kontinente poriadne expandovať.

V rámci tohto udomácňovania sa na európskom trhu už v roku 2022 ponúkne svoj vlajkový sedan ET7 aj u nás a okrem Nórska sa už chystá aj do Nemecka či Holandska, kde sú elektromobily pomerne populárne, aspoň v porovnaní s inými európskymi krajinami.
Na náš trh momentálne NIO predáva svoj model luxusného SUV ES8, ktoré ponúka rovnako ohromný dojazd a najvyššie verzie sú vybavené práve batériou s kapacitou 150 kWh. Ako však informuje NIO na svojej webovej stránke, do Európy sa zatiaľ modely s tak obrovskou batériou nedodávajú.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Zdražovanie 2026: Balíky budú od januára nákladnejšie, len jediná kuriérska spoločnosť cenník nemení
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

