Čínska automobilka NIO práve predstavila nový elektrický sedan s názvom NIO ET7. Konkurovať by mal populárnej Tesle Model S nielen výkonom, ale aj dojazdom, ktorý prekonávala hranicu 1000 km na jedno nabitie, informoval portál CNBc.

NIO to na svojom dnešnom online predstavení rozbalilo vo veľkom štýle a všetka konkurencia vrátane Tesly by sa mala mať na pozore pred novým modelom ET7. V poradí už štvrtý elektromobil tejto čínskej automobilky konkuruje v segmente elektrických sedanov tým najväčším hráčom na trhu.

NIO

NIO ET7 sa začne predávať už v prvom kvartáli 2022, no ponúkne naozaj ultimátne špecifikácie ako dojazd, výkon či dokonca plne autonómne riadenie. Ako informuje portál InsideEVs, k dispozícii budú tri rôzne verzie líšiace sa veľkosťou batérie, a tým pádom aj dojazdom na jedno nabitie.

ET7 70 kWh

  • dojazd 500 km podľa čínskej normy NEDC
  • cena v prepočte 57 000 € alebo 47 700 € + 123 € mesačne za prenájom batérie

ET7 100 kWh

  • dojazd 700 km podľa NEDC
  • cena v prepočte 64 000 € alebo 47 700 € + 187 € mesačne za prenájom batérie

ET7 100 kWh Premier Edition

  • dojazd 700 km podľa NEDC
  • cena v prepočte 66 500 € alebo 50 200 € + 187 € mesačne za prenájom batérie

ET7 150 kWh

  • dojazd 1 000 km podľa NEDC
  • dostupnosť koncom roka 2022, cena neznáma

NIO

Všetky tri verzie budú poháňané dvojicou elektromotorov (180 kW predný, 300 kW zadný) s pohonom na všetky štyri kolesá. Celkový výkon bude činiť 480 kW (643 koní) a krútiaci moment dosiahne až 850 Nm. Z 0 na 100 km/h by to mal NIO ET7 zvládnuť už za 3,9 sekundy.

NIO

Súčasťou výbavy bude aj inteligentný vzduchový podvozok, vyhrievané, ventilované a masážne sedadlá či presklená panoramatická strecha. Pred vodičom sa bude nachádzať 10.2″ displej a na ovládanie multimédií či vozidla poslúži 12.8″ hlavný stredový displej. Audio systém bude v základe tvoriť až 23 reproduktorov.

Elegantný a zároveň športový dizajn dodajú vozidlu bezrámové okná či vysúvacie kľučky na dverách. Štandardnou súčasťou vozidla bude aj nový digitálny kľúč, ktorý dokáže vozidlo lokalizovať s centimetrovou presnosťou.

Novinka od NIO disponuje aj najnovšou generáciou autonómneho riadenia, ktorému pomáha jedenásť 8 MPx kamier okolo celého vozidla, 33 vysoko výkonných senzorov, 12 ultrasonických senzorov, dvojica lokalizačných jednotiek a tiež LiDAR systém. Celý systém dokáže generovať až 8 GB dát za sekundu, o výpočtový výkon sa preto postará štvorica Nvidia Orin čipov.

NIO žalo v minulom roku úspechy

Automobilka NIO prišla na domácom trhu s veľmi zaujímavou službou BaaS (Battery as a Service) a v rámci tejto služby si vedia zákazníci prenajímať batériu od automobilky. Služba dáva zmysel najmä z dôvodu, že na domácom trhu disponuje NIO stanicami na výmenu batérií, ktoré dokážu vymeniť vybitú batériu za nabitú už do troch minút.

V prípade potreby si tak majitelia elektromobilov NIO môžu počas rôznych mesiacov prenajať batérie s rôznou kapacitou. Táto služba sa stala v Číne extrémne obľúbenou, o čom svedčia aj čísla vymenených batérií.

NIO navyše plánuje priniesť túto možnosť aj do Európy, čím by priniesli skvelú alternatívu k štandardným nabíjacím staniciam pre elektromobily. Stanice na výmenu batérií by však mohli využívať iba majitelia elektromobilov NIO.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom