Čínsky elektromobil ukázal čosi, čo doteraz dokáže len máloktoré auto. Ako totiž informuje portál Electrek, počas jazdy vypadla z elektrického auta domácej značky celá batéria a to pravdepodobne kvôli špecifickému dizajnu. Tieto autá sú totiž navrhnuté tak, aby využívali stanice na výmenu batérií namiesto toho, aby museli čakať na nabíjačkách.

Nie je to tak jednoduché

Výmenné stanice na elektrické akumulátory elektromobilov majú zásadné výhody a aj keď sú z ekologického hľadiska pomerne problematické, keďže vyžadujú výrobu oveľa väčšieho množstva batérií, než pri bežne nabíjaných elektromobiloch, stretajú sa s veľkým úspechom. Značka NIO má napríklad už približne 1 500 podobných staníc a fungujú, až na výnimky, výborne.

Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq

To isté však, zrejme, nemožno povedať o autách značky Cao Cao, ktorej model Cao Cao 60 stratil celú batériu počas jazdy. Cao Cao 60 nie je bežne dostupným modelom a spoločnosť Cao Cao ho využíva vo svojej modernej taxi službe. Kombinácia tohto faktu a čínskeho trhu je možné predpokladať, že bolo vozidlo vyrobené s cieľom dostať náklady na minimum, čo nie je neobvyklé.

K akej chybe presne došlo známe nie je a ani to, či auto práve odišlo z výmennej stanice alebo batéria vypadla po dlhšej jazde. Auto prešlo ešte niekoľko metrov, pravdepodobne len zotrvačnosťou a nakoniec zastavilo. Výhodou týchto áut je, že zvládajú výmenu batérie v priebehu 60 sekúnd, čo je až trikrát rýchlejšie ako pri autách značky NIO. Zdá sa však, že má táto rýchlosť svoje následky.

Zatiaľ sú problematické

Pre stanice na výmenu batérií nie je tento incident prvým. Len pred niekoľkými dňami došlo k požiaru takejto stanice po tom, čo do nej zákazník priniesol poškodenú batériu. Požiar stanice, v ktorej sa nachádza celkovo 13 akumulátorov pripravených na výmenu, sa však podarilo dostať pod kontrolu a nedošlo k vážnejším škodám.

Bez porúch to nejde

Podľa dostupných informácií je táto nehoda ojedinelým prípadom, ktorý nemusí nutne vypovedať nič zásadné o kvalite značky. Za spoločnosťou Cao Cao stojí čínska spoločnosť Geely, pod ktorú už dlhšiu dobu spadá aj Volvo či Polestar. Ojedinelé poruchy sú bežné pri každej značke, vrátane európskych a i keď je väčšina chýb odhalená podrobnou výstupnou kontrolou.

Väčšina nových vozidiel prežije svoju záručnú lehotu bez vážnejších komplikácií, iné však trávia v autorizovaných servisoch viac času, než na cestách. Podobné problémy sa vyskytujú najmä pri modeloch, ktoré boli modernizované a obsahujú komponenty, ktoré sa v predchádzajúcich verziách nenachádzali.

Aj preto je často veľkým rizikom zakúpenie úplne nového modelu a i keď výrobca, vo väčšine prípadov, chyby ochotne napraví, trávenie času v servise s novučkým autom nie je práve príjemné. Či môže za vypadnutú batériu auta Cao Cao 60 samotná výmena alebo šlo o výrobnú chybu zatiaľ známe nie je, s odpadávajúcimi komponentami má však skúsenosti aj Tesla.

Najmenej vo dvoch prípadoch došlo k uvoľneniu sklenej strechy Modelu S a Modelu Y, pričom v jednom prípade uletela táto strecha počas jazdy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú