Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Automobilka NIO, ktorá je známa predovšetkým odlišným prístupom k elektromobilite, respektíve nabíjaniu, musí na domácom trhu riešiť nepríjemnú situáciu. Ich stanica na výmenu batérie začala horieť po tom, čo jeden zo zákazníkov prišiel na výmenu s poškodenou batériou. Na tému upozornil CarNewsChina.

Požiar stanice nastal 25. júna a NIO zatiaľ k tejto situácii nevydalo oficiálne stanovisko. Automobilka totiž na diaľku diagnostikovala, že majiteľ elektromobilu značky NIO má mechanicky poškodenú batériu, a tak ho povolala na jej výmenu.

Výmena batérie prebehla v poriadku a vodič zo stanice odišiel bez akýchkoľvek problémov s novou batériou. Po 10 minútach sa však z výmennej stanice začal valiť dym a privolaní hasiči potvrdili horenie.

Pochybili technici či softvér stanice?

Požiar stanice, v ktorej sa nachádza celkovo 13 akumulátorov pripravených na výmenu, sa podarilo dostať pod kontrolu a nedošlo k vážnejším škodám. NIO teraz vyšetruje, prečo technici povolali zákazníka s poškodenou batériou, aby ju vymenil na výmennej stanici a prečo sa poškodená batéria začala po výmene nabíjať.

Ak by nedošlo k jej nabíjaniu, zrejme by k požiaru nedošlo. Na druhej strane je pravda, že umiestnenie poškodenej batérie medzi ďalších 12 akumulátorov, ktoré sú v poriadku, je nebezpečné a neprofesionálne. Technici v takomto prípade radšej mali povolať majiteľa s vozidlom do servisu a nie na výmennú stanicu.

V informáciách sa ďalej uvádza, že sa jednalo o druhú generáciu výmennej stanice, ktoré NIO inštaluje napríklad aj v Európe a ktoré sa vyrábajú v susednom Maďarsku. Ako sme už ale naznačili, výmenná stanica ako taká zrejme nemá s požiarom nič spoločné. Jediné, čo mohol systém v stanici vykonať, je nejaká forma diagnostiky batérie predtým, než ju začal nabíjať. Ak by dokázal odhaliť jej poškodenie, k požiaru zrejme nemuselo dôjsť.

Stanice pribúdajú aj v Európe

NIO aktuálne v Európe prevádzkuje 15 staníc na výmenu batérií, no na domácom čínskom trhu ich má už vyše 1 500, pričom do konca roka chce ich počet navýšiť na 2 300.

Cieľom automobilky je priniesť výmenné stanice na všetky trhy, kde bude spoločnosť pôsobiť, teda kde bude predávať svoje elektromobily. V lete minulého roka započala výraznejšiu expanziu na európske trhy a pri tejto príležitosti automobilka odhalila plány vybudovať v Európe aj svoju prvú fabriku.

Tá sa nachádza v Maďarsku a vyrábajú sa v nej práve výmenné stanice druhej generácie, ktoré dokážu denne obslúžiť stovky elektromobilov.

Stanica obslúži vyše 300 elektromobilov denne

Spoločnosť v Maďarsku vyrába výmenné stanice druhej generácie. Každá z nich má až 14 slotov na batérie a obsahuje 13 batériových packov. Celá výmena trvá 277 sekúnd, čo je niečo vyše štyroch minút.

Zákazník jednoducho príde k nabíjacej stanici s vybitou batériou v elektromobile, auto sa autonómne zaparkuje, stanica vymení vybitý akumulátor za plne nabitý a vodič za pár minút odchádza a je pripravený prejsť ďalšie stovky kilometrov bez nutnosti zastavovať.

Vymenená vybitá batéria sa následne priebežne nabíja a po jej plnom nabití sa použije pre iný elektromobil. V tomto prípade NIO predáva svoje elektromobily bez batérií, ktoré následne zákazníkom prenajíma.

Takýto prístup má hneď niekoľko výhod pre spotrebiteľa. Zákazník sa nemusí obávať, čo sa stane potom, keď mu batéria doslúži a nemusí sa obávať nákladnej výmeny akumulátora.

Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú