Dustin Moskovitz, spoluzakladateľ spoločnosti a sociálnej siete Facebook, dnes vedenej firmou Meta, nešetril kritickými slovami namierenými na americkú automobilku Tesla, upozorňuje Futurism. Podľa Moskovitza je táto firma špecializujúca sa na elektrické autá zodpovedná za obrovský podvod zákazníkov a hrozí, že zodpovední skončia vo väzení.

Problémom je kontroverzný autopilot

Na sociálnej sieti Threads, ktorú takisto prevádzkuje Meta, prirovnal Moskovitz automobilku Tesla k spoločnosti Enron, ktorá zbankrotovala v roku 2001 po tom, čo bol odhalený jeden z najväčších podvodov v histórii. V tomto prípade Moskovitz poukazuje na graf, podľa ktorého autopilot, známy ako systém FSD, spoločnosti Tesla urazil už miliardu míľ.

Tento graf porovnáva s novými infografikami zverejnenými počas rozhovorov k štvrťročným finančných výsledkov, kde sú dáta prezentované zavádzajúcim spôsobom. Podľa Moskovitza mala Tesla prezentovať zisk zo zatiaľ nedodaného produktu, napríklad vo forme ročného poplatku, ako zisk zo širšieho sprístupnenia funkcie Autopark, ktorá ale bola v minulosti už prístupná, len v užšej miere ako súčasť FSD.

Threads screenshot

Prezentované čísla tak majú byť podľa Moskovitza nafúknuté a zatiaľ je otázne, ako celá situácia skončí. Nemožno poprieť, že má Tesla aj naďalej rôzne problémy, ktoré zdanlivo narastajú na sile a v posledných týždňoch prišla automobilka aj o troch vysoko postavených úradníkov, z ktorých jeden odišiel počas hovoroch o finančných výsledkoch.

Prídu lacnejšie batérie?

Ako Tesla naozaj skončí nevie nik, na predpovedanie jej konca je však zrejme priskoro. Vytiahnuť môže ešte vždy niekoľko tromfov, ako je napríklad očakávané zníženie cien vlastných batérií. Tesla verí, že jej vlastné články 4680 porazia do konca roka batérie od konkurenčných dodávateľov čo sa týka nákladov. Cieľom Tesly je do konca roka prekonať dodávateľské náklady na články na báze niklu.

Zisky drasticky klesli

Ako ďalej spomína NPR, zisky spoločnosti klesli až o 55 % a v poslednej dobe naráža na viacero problémov. Tie sa týkajú aj elektrických pickupov Cybertruck, čo však veľmi prekvapivé nie je. Mnohých však nepotešila napríklad neistota panujúca okolo dlho ospevovaného lacnejšieho modelu, známeho aj ako Model 2.

Stále nie je isté či a kedy ho chce Tesla predstaviť a situácii nepomohol ani Musk, ktorý počas rozhovorov síce tento model potvrdil, avšak pomerne nejasne a neisto. Ak je niečo na čo sa môžu investori stále tešiť, je to služba robotaxi, ktorú Musk spomína už niekoľko rokov. Tá má využiť autonómne riadenie elektormobilov značky Tesla na vytvorenie robotickej taxi služby – skutočne spoľahlivý autopilot je však ešte stále ďaleko.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú