Čína predstavuje pre elektromobily obrovský trh a s narastajúcou štátnou podporou sa lukratívnosť krajiny ešte zvyšuje. Podľa nedávnych správ sa Tesla dohodla s tamojšou vládou v Šanghaji na postavení novej továrne. V porovnaní s inými automobilkami má mať spolupráca určité špecifiká. 

Podľa informácií, ktoré priniesol portál The New York Times, by mohla nová továreň vyrásť v Šanghajskej zóne voľného obchodu. Automobilky majú v Číne len určité možnosti, ako spustiť svoju výrobu. Častejšie využívaným procesom je spojenie síl s určitým lokálnym výrobcom, z čoho následne vyplývajú daňové výhody. V takomto prípade však musia výrobcovia so svojím partnerom zdieľať časti technológie výroby a aj zisku. Na základe dosiaľ nepotvrdených informácií, ale Tesla volí inú možnosť.

Spoločnosť si má ponechať kontrolu nad obchodnými tajomstvami a továrňou, lenže to znamená aj podliehať vysokým poplatkom z dovozu na čínsky trh. Elektromobily by teda prakticky boli vyrábané v Číne, ale keďže továreň stojí v zóne zahraničného obchodu, stále by sa na vozidlá uplatňovalo dovozné clo. To činí v najľudnatejšej krajine sveta 25 %, pričom napríklad v Európskej únii je táto hodnota stanovená na 9,8 % a v USA dokonca len na 2,5 %. Umiestnenie výroby aj do iných krajín má ale z dlhodobého hľadiska udržať dostupnosť elektromobilov Tesly aj pre zahraničné trhy.

Výhody môže získať v budúcnosti

Vysoké zdanenie dovozu elektromobilov platí, ak sa Tesle nepodarí vyjednať žiadnu výnimku. Ak by to nešlo hneď, mohlo by sa to podariť neskôr, keďže čínska vláda môže byť v záujme zvyšovania podpory tohto trhu v budúcnosti benevolentnejšia. Všetkému nahrávajú aj správy o postupnom obmedzovaní predaja tradičných áut na fosílne palivá.

továreň Tesla
Zobraziť celú galériu (2)
V závode sa nachádza vyše tisíc robotov, špeciálne hydraulické lisovacie linky a mnoho ďalších zariadení, ktoré napomáhajú k čo najefektívnejšej výrobe,Tesla

Ak by sa súčasné informácie o úplnom vlastníctve továrne v zóne zahraničného obchodu a následnom predaji automobilov potvrdili, Tesla by bola prvou automobilkou s takouto dohodou v Číne. Honda, ktorá v krajine majoritne vlastní podnik na výrobu áut už niekoľko rokov, totiž zároveň musí svoju výrobu exportovať do iných krajín. Všetko ohľadom dohody Tesly s predstaviteľmi Číny, respektíve Šanghaja by malo byť uzatvorené do konca prebiehajúceho roka.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú