Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Známa americká automobilka Tesla už dávnejšie avizovala, že licenciu svojho autopilota, ktorý označuje ako Full Self Driving FSD, sprístupní aj pre ostatných výrobcov. Doteraz zatiaľ nikto neprejavil záujem, ale ako uvádza Electrek, samotný Elon Musk potvrdil, že Tesla v súčasnosti rokuje s veľkou automobilkou o licencovaní tohto systému.
Už v roku 2021 Elon Musk potvrdil, že viedol rokovania s viacerými automobilkami, avšak k žiadnym dohodám nedošlo. Dôvodom je fakt, že výrobcovia automobilov sú veľmi opatrní a neveria, že Tesla FSD je skutočne funkčná.
Zavedenie autopilota najskôr o 3 roky
Elon Musk neprezradil, s ktorým veľkým výrobcom automobilov Tesla rokuje, avšak existuje relatívne vysoká šanca, že dohoda bude podpísaná už tento rok. To by znamenalo, že detaily ohľadom tejto lukratívnej dohody vyplávajú na povrch v najbližších mesiacoch.
Aj keby licenčná dohoda bola podpísaná tento rok, pravdepodobne by to trvalo ďalšie 3 roky, kým by ju bolo možné implementovať do programu vozidiel.
Tesla plánuje dodávať svoj systém autonómnej jazdy vrátane kamier potrebných pre správnu funkciu systému záujemcom a licencovať im softvér, ktorý Tesla v súčasnosti predáva za 8 000 USD, alebo za mesačný poplatok 99 USD.
Tesla sa aktuálne snaží presvedčiť jedného, prípadne dvoch záujemcov, pretože má k dispozícii verziu 12 svojho systému – Full Self-Driving Beta v12 – ktorá je oveľa životaschopnejšia ako predchádzajúce verzie.
Aktualizácia softvéru Tesla v12 predstavuje to, čo Musk nazýva „end-to-end neurónové siete“. Najväčší rozdiel oproti predchádzajúcim aktualizáciám FSD spočíva v tom, že ovládacie prvky vozidla sú teraz riadené neurónovými sieťami namiesto kódovania programátormi.
Konkurencia je ďalej
Automobilka Ford by mohla mať záujem o autonómny systém riadenia od Tesly, aj napriek tomu, že by išlo o značný kompromis zo strany Fordu. Ak si aktuálna verzia Tesly FSD dokáže vybudovať dostatok dôvery, môže v krátkej dobe prísť k podpisu dohody medzi Teslou a potencionálnym záujemcom.
Ako ukazuje realita, automobilová konkurencia je podstatne ďalej, čo potvrdzuje napr. nemecký výrobca Mercedes, ktorý ako vôbec prvý automobilový producent na svete umožní autonómnu jazdu tretieho stupňa:
- Systém môže plne automaticky zasahovať do riadenia a meniť smer či rýchlosť jazdy podľa okolitého prostredia.
- Vodič nemusí mať ruky na volante a môže sa venovať iným činnostiam, no stále musí byť pripravený okamžite zasiahnuť v prípade nutnosti.
V očiach skeptikov je 3. až 5. stupeň veľkým rizikom a treba vykonať ešte veľa testov. Zostáva veriť, že Tesla svoju testovaciu beta verziu autonómnej jazdy neodflákne a čoskoro ju pretaví do použiteľnej sériovej verzie. Systém Tesla FSD totiž z dôvodu mnohých nedostatkov nikdy príliš nevzbudzoval dôveryhodnosť, čo by sa ale novou verziou malo výrazne zlepšiť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
„Tajný“ trik, o ktorom Slováci netušia: Sociálna poisťovňa môže jednej skupine vyplatiť stovky eur naraz
Fyzioterapeutka radí: 3 000 krokov denne nestačí. Tento počet by si mal splniť, aby si sa vyhol civilizačným ochoreniam
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP