Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Funkcia Full Self Driving (FSD) Tesly nie je žiadny autopilot, no aj tak ho vodiči opakovane používajú na riadenie vozidla bez toho, aby sami dohliadali nad celým systémom. Rovnaký scenár bol príčinou nehody na viacprúdovej ceste v San Franciscu. Ako informuje InsideEVs, majiteľ Tesly používal FSD, ktorý z ničoho nič začal brzdiť a spôsobil tak reťazovú dopravnú nehodu.

Tesla pri testovaní funkcie FSD spočiatku postupovala veľmi opatrne. Používatelia, ktorí mali funkciu zaplatenú a chceli ju používať už v beta verzii, museli prejsť „testom“ samotnej automobilky.

Vozidlo zbieralo dáta o štýle jazdy vodiča a ak zodpovedal kritériám, automobilka mu sprístupnila funkciu FSD. Pri jej nesprávnom používaní však mohol vodič o prístup k pokročilému asistentovi prísť.

Ďalší dôkaz, že FSD ešte nie je pre širokú verejnosť

Dátum 24. november mal byť pre Teslu „deň D“, nakoľko automobilka sprístupnila funkciu FSD pre všetkých používateľov v Severnej Amerike. Musk túto správu zdieľal na Twitteri a vodiči sa tak húfne pustili do skúšania funkcie.

K pokročilému asistentovi riadenia tak získalo naraz prístup veľké množstvo vodičov, ktorí ho prakticky nevedeli používať. Prístup zrejme získali aj tí, ktorí od očakávali plnohodnotného autopilota, a tak bolo len otázkou času, kedy nesprávne používanie FSD spôsobí nehodu.

Podľa portálu TheIntercept to netrvalo ani hodinu. Hodinu po tom, čo Musk zdieľal správu o sprístupnení FSD pre všetkých, spôsobila Tesla nehodu na viacprúdovej ceste v San Franciscu.

Ako ukazujú zábery z bezpečnostných kamier, Tesla vyhodila smerovku vľavo, aby sa preradila do jazdného pruhu úplne naľavo. Vozidlo začalo manéver prechodu z pruhu do pruhu, no zrazu začalo z ničoho nič brzdiť. Vozidlá idúce za ním to samozrejme nedokázali ubrzdiť, výsledkom čoho bola nehoda ôsmych áut, pri ktorej sa zranilo deväť ľudí. Jedna zo zranených osôb bolo iba 2-ročné dieťa.

Vodič sa polícii priznal, že používal, pre neho novú funkciu FSD od Tesly. Je však otázne, či vodič plne prenechal riadenie na vozidlo, alebo vykonával dohľad tak, ako to prikazujú predpisy. Každopádne v danej situácii by zrejme nehode nezabránila ani plná koncentrácia nad riadením. Keď auto začne z ničoho nič brzdiť, je len veľmi ťažké zareagovať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú