Tento elektrický Volkswagen stratil 10 % svojej kapacity batérie po 48 000 km. V čom zlyhala automobilka?
Životnosť batérií elektromobilov je v automobilovom svete horúcou témou, pretože vodiči a nadšenci chcú vedieť, ako tieto zdroje energie vydržia po rokoch používania. V nedávnom videu sa YouTuber Bjorn Nyland previezol s dvojročným vozidlom Volkswagen ID.3 a poskytol informácie o stave batérie. Na tému upozornil portál InsideEVs.
Volkswagen pohorel
S najazdenými 48 000 km VW ID.3, vybavený 62-kilowatthodinovou batériou, podľa Nylandových výpočtov vykazoval 6,3 % degradáciu využiteľnej kapacity. Celková využiteľná kapacita tak klesla na 52,1 kWh. V porovnaní s údajom Volkswagenu o využiteľnej kapacite 58 kWh však zhoršenie stúplo na 10,1 %.
Nylandova metóda spočíva v porovnaní zistenej kapacity zásobníka energie s údajom, ktorý zaznamenal pred niekoľkými rokmi pri jazde s úplne novým vozidlom ID.3. Hoci tento prístup poskytuje určitý prehľad, je nevyhnutné zohľadniť potenciálne rozdiely v jazdných podmienkach, spôsoboch používania a faktoroch prostredia.
Zaujímavé je, že Nyland použil podobnú analýzu aj na iné elektrické vozidlá, pričom odhalil rôznu mieru degradácie. Tesla Model 3 Performance zaznamenala po 38 000 km 5,3 % degradáciu, BMW i3 z roku 2019 s 94 000 km zaznamenalo len 1,6 % degradáciu a dvojročný Mercedes-Benz EQC so 145 000 km predviedol 8,4 % degradáciu.
Je teda evidentné, že ID.3 všetky tieto elektromobily v degradácii predbehol s poriadnym náskokom. Nyland záverom konštatuje, že vozidlá koncernu Volkswagen zvyknú mať horšiu degradáciu batérie.
Jeden kus štatistiku nerobí
Degradácia batérie tohto konkrétneho kusu síce nie je ideálna, ale určite by sme podľa nej nemali generalizovať, čo poukazuje na zložitosť predpovedania životnosti batérie. Pochopenie toho, ako batérie degradujú a ako čo najlepšie predpovedať ich životnosť, sa dnes stáva kľúčovým pre výrobcov aj vodičov.
Keďže odvetvie pokračuje v inováciách, riešenie degradácie batérií a optimalizácia ich životnosti zostáva kľúčovým bodom pre zlepšenie celkového zážitku z vlastníctva elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP