Volkswagen nezvládne sám elektromobil za 20 000 €. Zvažuje niečo nemysliteľné pred rokmi
Podľa informácií portálu Reuters, Volkswagen aktuálne rozbehol rokovania s potencionálnymi partnermi vrátane francúzskeho Renaultu o spolupráci na vývoji nového elektromobilu za 20 000 €.
Volkswagen má záujem o vytvorenie spoločnej platformy, ktorá by mala umožniť vytvorenie cenovo dostupných elektromobilov pre širšiu verejnosť. Hoci podľa dostupných informácií je rokovanie s Renaultom stále „v plienkach“ a k žiadnej spolupráci v konečnom dôsledku nemusí dôjsť, obe automobilky si stanovili cieľ dosiahnuť ročnú produkciu 200 000 až 250 000 vozidiel.
Takto vyzerá cenovo dostupný VW ID. 2all s cenou do 25 000 €
Zatiaľ čo Volkswagen odmietol tieto správy komentovať, Francúzi boli o niečo zhovorčivejší. Hovorca Renaultu totiž uviedol, že spolupráca s ďalšími firmami je nevyhnutná na udržanie konkurencieschopnosti v oblasti malých a cenovo dostupných elektromobilov. Či v tomto prípade ale Renault mal na mysli skutočne Volkswagen nie je známe.
„Sme súčasťou rôznych diskusií, ale zatiaľ nie je nič doriešené,“ uviedol hovorca.
Spolupráca by dávala zmysel
Ako ďalej informuje portál Electrive, na prvý pohľad by spolupráca Volkswagenu a Renaultu dávala dokonalý zmysel. Obe spoločnosti totiž už skôr avizovali, že nie je vôbec isté, či sa im samostatne podarí vytvoriť elektromobil, ktorý by sa zmestil do tejto cenovej relácie.
Šef Renaultu Luca De Meo tiež uviedol, že spoločnosť aktuálne vedie rozhovory s partnerskými výrobcami o zdieľaní nákladov. Za zmienku ale rozhodne stojí aj fakt, že predtým, ako de Meo nastúpil do Renaultu, bol vedúcim predaja vozidiel Audi a tiež sedel v predstavenstve spoločnosti Volkswagen.
Technológia, na ktorej potenciálne nové elektromobily môžu byť postavené, nebola príliš rozoberaná, avšak nemenovaný zdroj uviedol, že Volkswagen má záujem o technológiu Twingo. Pre ID.2 a jeho varianty chce VW použiť zjednodušenú verziu MEB, niekedy nazývanú „MEB Entry“ alebo „MEB Small“.
Ak teda Volkswagen prejavil záujem o platformu francúzskeho Renaultu (Twingo), môže to znamenať, že vlastnú platformu (ktorá už bola zjednodušená pre elektromobil za 25 000 eur, a o ktorej sme ťa informovali v samostatnom článku) nie je možné ďalej zlacňovať. Volkswagen teda zrejme premýšľa o možnosti využiť technológiu od inej automobilky, ktorá by mohla byť vhodnejšia na vytvorenie cenovo dostupnejších malých elektromobilov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Cybertruck je nepoužiteľný, hlási majiteľ. Z milovníka Tesly urobil odporcu
Takto rýchlo ani nenatankuješ. Na Slovensku postavia najvýkonnejší nabíjací hub v Európe
To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Tesla v Nemecku to nemá vôbec isté. O rozšírení závodu sa bude rokovať
Podľa KDH potrebuje Slovensko v energetickom mixe aj obnoviteľné zdroje
Nový jadrový blok má byť vo vlastníctve štátu
Boeing môže byť za veľké havárie stíhaný, mal porušiť záväzky
Poľská vláda vydala povolenie na výstavbu jadrovej elektrárne
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené