Slováci, držte si klobúky. Číňania dokončili testovanie úplne nového elektromobilu, ktorý sľubuje dojazd vyše 1000 km
CATL, čínsky výrobca batérií pre elektrické vozidlá, oznámil úspešné dokončenie testovania novej platformy CIIC (CATL Integrated Intelligent Chassis) Na tému upozornil portál CarNewsChina.
Dojazd až 1000 km
Táto platforma slúži ako základňa pre elektrické vozidlá a integruje batériu, elektrický motor a ďalšie kritické jednotky do jednotnej platformy. Výsledkom je nižšia výrobná cena, nižšia hmotnosť vozidla a nižšia spotreba energie, pričom sa zároveň maximalizuje priestor pre cestujúcich.
Podľa dostupných informácií CATL dosiahlo vďaka platforme CIIC na testovacom vozidle dojazd 1 000 km, spotrebu 10,5 kWh/100 km a za 5 minút sa vozidlo stihlo nabiť dostatočne na prejdenie 300 km. Auto, ktoré na tejto platforme bolo posadené bol s najväčšou pravdepodobnosťou sedan triedy B od spoločnosti Neta.
Konkrétne 30. novembra hlavný vedec CATL Wu Kai na Medzinárodnej automobilovej konferencii oznámil, že spoločnosť dosiahla prelom vo vývoji CIIC. Podarilo sa im totiž v priebehu tohto roka dokončiť zimné testovanie v Heihe v severnej Číne a letné testovanie v Turpane. CIIC dosiahol dojazd 1 000 km a účinnosť batérie bola 75 %. Pri nízkych teplotách -7 stupňov sa dojazd znížil o 30 %. Spotreba bola 10,5 kWh/km.
V januári sa prvým partnerom, ktorý uzavrel dohodu s CATL na používanie ich CIIC platformy, stal čínsky výrobca Hozon Auto, vlastník značky Neta. Obe spoločnosti spolupracovali na vývoji a oznámili, že prvý model poháňaný platformou CIIC sa plánuje uviesť na trh v treťom štvrťroku 2024.
Aj v Európe
Ako sme informovali v samostatnom článku automobilová skupina Stellantis plánuje vybudovať v Európe závod na výrobu batérií pre elektrické vozidlá s čínskou spoločnosťou CATL. Bude to už jej štvrtý závod na kontinente, keďže sa snaží vyrábať lacnejšie batérie a dostupnejšie elektrické vozidlá.
Obe spoločnosti oznámili predbežnú dohodu o dodávke batériových článkov a modulov pre výrobu elektromobilov v Európe. Zvažujú tiež založenie spoločného podniku s rovnakými podielmi (50:50) v regióne.
Maxime Picat, vedúci nákupu a dodávok skupiny Stellantis, uviedol, že plán spoločného podniku s CATL predpokladá vybudovanie novej gigafabriky v Európe na výrobu batérií, ktoré využívajú fosforečnan lítno-železitý (LFP). Výroba takýchto batérií je lacnejšia, ale sú menej výkonné v porovnaní s nikel-mangán-kobaltovými (NMC) batériami a ďalšou v súčasnosti bežnou technológiou.
Prebiehajú tiež diskusie s CATL o plánoch na spoločný podnik. Na ich dokončenie je potrebných ešte niekoľko mesiacov, povedal Picat. Odmietol poskytnúť podrobnosti o možnom umiestnení nového závodu na batérie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensku je nelegálna. Známa látka predlžuje život buniek o 57 % a spomaľuje starnutie, zistili vedci
Slovensko pod náporom búrok: Supercely, vietor 85 km/h a krúpy. Výstrahy 2. stupňa platia pre tieto okresy
Tragédia na východe Slovenska: Náraz do stromu vodič neprežil, hlásia 6 zranených vrátane detí
Starlink globálne skolaboval: Ukrajinská armáda na fronte čelila výpadku kľúčovej komunikácie
Masívne zlyhanie bezpečnosti populárnej aplikácie: Internet zaplavilo 72 000 fotiek a dokladov tisícok žien
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
Zelenskyj oznámil prekvapivý plán. Ukrajina chce produkovať tieto zariadenia ako na bežiacom páse
Slováci stále platia zbytočné poplatky. Tento trik od banky ti ušetrí peniaze na dovolenke
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP