Šéf Volkswagenu: Uvedomili sme si krutú realitu, už nedokážeme konkurovať. Nastal čas pre drastické rozhodnutie
V reakcii na prudký posun smerom k elektrickým vozidlám (EV) a rastúcu dominanciu lídrov v odvetví, ako je Tesla, sa Volkswagen (VW) ocitol na rázcestí. Nemecký automobilový gigant zavádza mnohostrannú stratégiu na riešenie vysokých nákladov, nízkej produktivity a potreby zvýšenia konkurencieschopnosti v ére EV.
Šéf značky VW Thomas Schaefer vyhlásil, že súčasný stav značky je nekonkurencieschopný v dôsledku existujúcich štruktúr a procesov. Toto odhalenie podnietilo zavedenie robustného úsporného programu v hodnote 10 miliárd €, zameraného predovšetkým na znižovanie nákladov a zvyšovanie efektívnosti.
Je VW zúfalý?
Naliehavosť prispôsobiť sa je citeľná, pričom Schaefer začiatkom tohto leta vydal „posledný budíček“, v ktorom sa vyslovil za zmrazenie výdavkov s cieľom obmedziť náklady, ktoré sa v posledných rokoch špirálovito zvýšili. Táto iniciatíva nie je len orezaním detailov, ale znamená komplexnú revíziu, ktorá má zabezpečiť relevantnosť VW v rýchlo sa vyvíjajúcom automobilovom prostredí.
Ústredným bodom stratégie VW je výrazné zníženie počtu zamestnancov, ktoré je súčasťou celopodnikového plánu na zvýšenie efektívnosti počas prechodu na elektrické vozidlá. Prebiehajú rokovania so zamestnaneckou radou s cieľom využiť „demografickú krivku“ na zefektívnenie pracovnej sily.
Člen rady pre ľudské zdroje Gunnar Kilian zdôraznil, že k zníženiu počtu pracovných miest dôjde predovšetkým prostredníctvom dohôd o čiastočnom alebo predčasnom odchode do dôchodku, pričom ubezpečil zamestnancov o záväzku istoty zamestnania do roku 2029.
Prichádza masívne šetrenie
Kilian zásadne objasnil, že hoci je znižovanie počtu zamestnancov súčasťou plánu, väčšina z cieľa úspor vo výške 10 miliárd eur sa dosiahne prostredníctvom opatrení nad rámec znižovania počtu pracovných miest.
Vyzval spoločnosť, aby sa zbavila nadbytočných procesov a zbytočných prvkov, a vyhlásil: „Musíme byť konečne dostatočne odvážni a úprimní, aby sme hodili cez palubu veci, ktoré sa v spoločnosti duplikujú alebo sú jednoducho balastom, ktorý nepotrebujeme na dosiahnutie dobrých výsledkov.„
V priebehu transformácie VW stojí spoločnosť pred výzvou prispôsobiť sa bez toho, aby bola ohrozená jej zavedená identita. Úspešné zvládnutie tejto transformačnej fázy bude rozhodovať nielen o konkurencieschopnosti VW, ale bude aj signálom jeho schopnosti zostať agilným a relevantným v neustále sa vyvíjajúcom prostredí automobilového sektora. V pretekoch smerom k elektrifikácii odráža dvojitá stratégia Volkswagenu spočívajúca v personálnych úpravách a zefektívňovaní prevádzky jeho snahu nielen držať krok, ale byť lídrom v ére elektromobility.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci zdvíhajú varovný prst: V obľúbenej pochúťke Slovákov sa množia baktérie, ktoré porážajú najsilnejšie antibiotiká
Lekári v pohotovosti: Smrtiaca choroba postihla niekoľko detí, jedno na následky zomrelo
Lekári mu dávali tri mesiace života: 103-ročný maratónec porazil rakovinu vďaka unikátnej diéte
Košická nemocnica ako jediná prináša revolučnú liečbu. Problém trápi až 50 % Sloveniek
Gigantická kométa letí smerom k Zemi. Je 14-krát väčšia ako asteroid, ktorý zabil dinosaury
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
EÚ chce bezpečnejší a čistejší vesmír. Nový zákon má posilniť pozíciu Európy v kozme
Obrovský zvrat v čínskej automobilke. BYD po rokoch raketového rastu nestíha predávať
Letecký gigant nakupuje vo veľkom. China Airlines investuje vyše 2 miliardy na nové Airbusy
Škoda valcuje Teslu. Tento elektromobil láme predajné rebríčky
600 metrov káblov zmizlo. Sabotáž paralyzovala trasu medzi Parížom a Londýnom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci zdvíhajú varovný prst: V obľúbenej pochúťke Slovákov sa množia baktérie, ktoré porážajú najsilnejšie antibiotiká
Lekári v pohotovosti: Smrtiaca choroba postihla niekoľko detí, jedno na následky zomrelo
Lekári mu dávali tri mesiace života: 103-ročný maratónec porazil rakovinu vďaka unikátnej diéte
Košická nemocnica ako jediná prináša revolučnú liečbu. Problém trápi až 50 % Sloveniek
Gigantická kométa letí smerom k Zemi. Je 14-krát väčšia ako asteroid, ktorý zabil dinosaury
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené