Dieselové kamióny môžu byť zachránené. Geniálna technológia BMW znižuje ich spotrebu a emisie o 50 %
BMW začína testovať eTrailer pre logistické účely. Spolupráca BMW Group s Trailer Dynamics totiž začala na viacerých trasách a vzdialenostiach testovať elektrických náves. Zatiaľ čo kombinácia elektrického návesu a ťahača viedla k 100 % zníženiu emisií s dojazdom 600 km na jedno nabitie, kombinácia dieselového ťahača a elektrického návesu priniesla úsporu až 46 – 48 %. Na tému upozornil portál AutomotiveLogistics.
Jedinečný systém
Ako objasňuje portál Electrek, uvedené je možné iba vďaka prijatým inováciám, vďaka ktorým má náves nainštalovaný masívny 600 kWh akumulátor. Treba ale poznamenať, že toto riešenie nie je úplná novinka. E-návesy sú na trhu v rôznych podobách už niekoľko rokov, hoci táto technológia je stále „v plienkach“.
Pridaním batériového zdroja energie k dieselovému ťahaču je možné výrazným spôsobom znížiť spotrebu paliva naftovej časti tohto systému. Tento systém však robí jedinečným aj to, že daný elektrický náves je možné pripojiť k akémukoľvek nákladnému vozidlu.
Nevyužíva totiž žiadne fyzické spojenie, pretože e-náves funguje úplne nezávisle. Trailer Dynamics tvrdí, že vďaka tomu je tento produkt úplne jedinečný. Väčšina ostatných riešení elektrických návesov, či prívesov totiž vyžaduje aktívnu komunikáciu s pripojeným nákladným vozidlom.
Kritickým prvkom sa javí byť balík senzorov, ktorý je súčasťou návesu, pričom počítačom riadený model odtiaľ preberá vstupy a premieňa tieto údaje na rozhodovanie o tom, kedy a koľko energie použitie na elektromotory nachádzajúce sa v náprave.
Napríklad, ak náves vie, že nákladné vozidlo momentálne stojí na mieste a ide sa rozbiehať, použije veľmi veľkú časť energie, aby sa vozidlo rozbehlo. Výsledkom je obrovské zníženie množstva spotrebovaného paliva. Podobne, ak systém deteguje, že kamión ide do kopca, zapne sa elektrický asistent, ktorý ťahaču výrazným spôsobom dopomôže zdolať danú cestu.
Systém využíva 400 kWh alebo 600 kWh batériu, pričom druhá zmieňovaná varianta sa považuje za najžiadanejšiu konfiguráciu. Elektromotor v tomto systéme môže dosiahnuť úctyhodných 580 kW, čo je ekvivalent 777 koní. Nabíjanie je taktiež veľmi rýchle, keďže je založené na 800 V architektúre, ktorá podporuje AC nabíjanie s výkonom 44 kW, alebo DC nabíjanie s 350 kW.
Čo sa týka konečnej účinnosti, BMW zaznamenalo zníženie spotreby a teda aj emisií o takmer 50 % na vybraných testovacích diaľkových trasách. Okrem toho, aj na kratších trasách toto číslo presahuje 45 %. Vzhľadom na to, že BMW používa na dobíjanie batérií prívesov 100 % uhlíkovo neutrálne zdroje, odhaduje sa, že každý e-náves by mohol ročne znížiť emisie CO2 z jej vozového parku až o 120 ton.
V jednom teste kombinácia nákladného vozidla Volvo (bližšie nešpecifikovaný model) s novým elektrickým návesom viedla k tomu, že systém na jedno nabitie prešiel 600 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP