Elektrické taxíky vo Viedni vzbudili pozornosť celého sveta. Ich unikátne nabíjanie nemá obdobu
Taxislužby so sídlom vo Viedni mali do 16. augusta jedinečnú možnosť zaregistrovať sa do pilotnej fázy projektu „eTaxi Austria“. V rámci projektu totiž Viedeň a Graz plánovali sfunkčniť automatické nabíjacie stanice pre elektrické taxíky, píše portál Electrive.
Nové nabíjanie
14. septembra potom Viedeň i Graz spustili prevádzku nových automatických nabíjacích staníc, ktoré sú základným kameňom pre spustenie vyššie zmieňovaného projektu. Ten má nastaviť nový trend v odvetví, uvádza sa na webe technologickej spoločnosti Easelink, ktorá sa na tomto projekte podieľa.
Celkovo vo Viedni vďaka tomuto projektu pribudlo 8 automatických nabíjacích staníc a 56 elektrifikovaných taxíkov, v meste Graz pribudli dve nabíjacie stanice a desať vozidiel. Celkovo je tak do projektu zapojených 66 elektrických taxíkov, ktoré sa nabíjajú na 60 nových nabíjacích miestach.
Namiesto klasického manuálneho zapájania kábla z nabíjacej stanice do elektromobilu sú nové elektrické taxíky zo spodnej časti vybavené špeciálnym konektorom, ktorý umožňuje pripojiť sa k nabíjacej podložke.
Nejde teda o žiadne bezdrôtové (indukčné) nabíjanie vozidla, ale o nový automatizovaný systém nabíjania s technológiou Matrix Charging, ktorú vyvinula zmieňovaná technologická spoločnosť Easelink.
Nový projekt elektrických taxíkov v Rakúsku
V praxi to vyzerá tak, že nové „eTaxi“ vodič zaparkuje na vyhradenom stanovišti, respektíve nabíjacom mieste, stlačí tlačidlo umiestnené vo vnútri vozidla a automatický systém sa postará o zvyšok. Vodič teda nemusí vystupovať z vozidla a manuálne zapájať kábel, pretože systém z podvozku vysunie konektor, ktorý sa pripojí k nabíjacej podložke.
Vzhľadom na to, že do projektu je zakomponovaný aj Volkswagen a Hyundai, nové elektrické taxíky sú upravené modely VW ID.4 a IONIQ 5. Projekt eTaxi Austria prebieha do začiatku roku 2025.
Celý systém bol od minulého roka testovaný v závode Wien Energie, pričom cieľom bolo skúsiť implementovať rôzne aplikačné scenáre do praxe. Nabíjanie prebiehalo výkonom 11 kW s účinnosťou na úrovni 99 %. Nabíjací výkon by sa v praxi mal zvýšiť z testovaných 11 kW na 22 kW pri striedavom nabíjaní a 50 kW (400 V) alebo 100 kW (800 V) pri jednosmernom nabíjaní.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Autá budú jazdiť samé a bezpečnejšie, než ľudia. Toyota sa spojila s gigantom, aby skoncovali s nehodami
O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Extrémne horúčavy si vybrali daň: Na juhu Slovenska zúri rozsiahly požiar (VIDEO)
Viac ako 95 % ľudí s rakovinou pankreasu zomiera. Vedci objavili nový netradičný spôsob, ako zdolať „tichého zabijaka“
Nešťastie na trati: Školák sa vracal z vysvedčenia, cesta domov sa skončila tragicky
Žena zmizla pod hladinou vody: Pátrajú po nej všetky záchranné zložky
Muž zastrelil dvoch ľudí pri slovenských hraniciach. Útočník je na úteku, varuje polícia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
Historický moment v známej púšti. Vedci hlásia výnimočný meteo jav, prekvapil aj miestnych
MOL rozbieha nový ropný koridor. Prvá dodávka dorazila, zásobí aj Slovensko
Equinor to rozbieha vo veľkom. Obrovská investícia má zaručiť plyn a ropu pre celú Európu
Na ISS prileteli noví astronauti. Misia Ax-4 prepísala históriu troch krajín
Európa musí postaviť armádu dronov. Rusko ich vraj má milióny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Extrémne horúčavy si vybrali daň: Na juhu Slovenska zúri rozsiahly požiar (VIDEO)
Viac ako 95 % ľudí s rakovinou pankreasu zomiera. Vedci objavili nový netradičný spôsob, ako zdolať „tichého zabijaka“
Nešťastie na trati: Školák sa vracal z vysvedčenia, cesta domov sa skončila tragicky
Žena zmizla pod hladinou vody: Pátrajú po nej všetky záchranné zložky
Muž zastrelil dvoch ľudí pri slovenských hraniciach. Útočník je na úteku, varuje polícia
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené