Kritika šéfa nepomohla. Stellantis oznámil dátum, odkedy bude v Európe predávať už iba elektromobily
Koncern Stellantis oznámil dátum, od kedy bude v Európe predávať už iba elektrické autá.
Paradoxom je, že samotný CEO Carlos Tavares je proti rýchlemu nástupu elektromobilov a patrí k vôbec najhlasnejším kritikom súčasnej politiky a cieľov EÚ. Ako informuje portál InsideEVs, nový dátum konca predaju spaľovákov v Európe je veľmi blízko.
Tavares tvrdí, že rýchly nástup elektrifikácie bude pre mnohé automo informácia, že v Európe ukončí Stellantis predaj spaľovákov už v roku 2026.
Od tohto dátumu totiž chce koncern v rámci všetkých zapojených automobiliek (Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo či Opel) predávať aj na našom trhu už iba elektrické autá. To sú necelé štyri roky a ide tak o jeden z najambicióznejších plánov elektrifikácie spomedzi všetkých veľkých automobiliek v Európe.
Do roku 2030 predstavia 75 čisto elektrických modelov
Plány koncernu Stellantis sú vskutku ambiciózne. Od roku 2024 predstavia popri každom novom spaľovacom modeli aj jeho čisto elektrickú alternatívu a do roku 2030 chcú mať vo svojom portfóliu minimálne 75 čisto elektrických modelov, pričom ročne plánujú predávať minimálne 5 miliónov elektromobilov.
V roku 2038 bude celý koncern Stellantis uhlíkovo neutrálny. Všetky tieto informácie sú celkom prekvapivé, nakoľko Tavares, i keď nepriamo, no pomerne razantne odsudzuje tiež elektrifikáciu ako takú. Zrejme mu nič iné nezostáva a boj proti tomuto trendu by bol márny.
Náklady na výrobu elektromobilu sú vyššie až o 50 %
Tavares minulý týždeň znovu vyhlásil, že náklady na výrobu elektromobilu sú v porovnaní s konvenčným vozidlom vyššie o 40 až 50 %. Údajne neexistuje spôsob, akým by tieto dodatočné náklady nezaplatili zákazníci, čo je absolútne logické.
„Neexistuje spôsob, ako môžeme preniesť 50 % dodatočných nákladov na konečného spotrebiteľa, pretože väčšina strednej triedy to nebude schopná zaplatiť,“ upozornil.
Ak by elektrické autá stáli o 50 % viac, stredná trieda by na ne jednoducho nemala. Tavares však prezradil niekoľko krokov, ktorými chce vyššie výrobné náklady eliminovať.
Tým prvým je zvýšenie produktivity o 10 % ročne namiesto pôvodných plánov, kedy chceli produktivitu zvyšovať o 2-3 %. Spoločnosť taktiež mení model predaja, bude mať väčšiu kontrolu nad samotnými dealermi a prevezme aj niektoré ich úlohy. Tým sa prevedie časť ziskov na samotnú automobilku.
Na záver chce Stellantis previesť vyššie náklady na samotných dodávateľov. Až 85 % hodnoty auta totiž tvoria vonkajšie komponenty. Všetky tieto kroky majú mať za cieľ, že predajné ceny elektromobilov oproti cenám spaľovákom nenarastú vôbec, alebo len minimálne.
Stellantis totiž musí udržať ceny nových áut na takej úrovni, aby si ich mohla bez problémov dovoliť aj stredná trieda.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
400 kW nabíjanie na dosah ruky. Slovákom pribudla „diaľnica nabíjačiek“, ktorú určite neminieš
Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
Zničeným kolesám čoskoro odzvoní. Tesla ukázala disky, ktoré vydržia všetko (VIDEO)
Takýto elektromobil tu ešte nebol. BYD pripravuje prekvapenie s viac ako 3 000 koňmi
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko musí urobiť drastické škrty v dôchodkoch. Inak sa môžeme pripraviť na taliansky scenár
Najlepší „liek“ proti rakovine máš v sebe: Bežná aktivita spúšťa proces, ktorý brzdí rast nádorov až o 30 %
Burger za 1 euro, nákup úplne zadarmo. XXXLutz v Nitre otvára nový megastore
Ukrajinci predstavili revolučnú dronovú zbraň „Čierna diera“. Bez jediného krátera rozdrví všetko v dosahu
AKTUÁLNE: Na Slovensku potvrdili nové ohnisko žltačky typu A, v okrese je už vyše 40 prípadov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Rada Európy vyslala jasný odkaz: Prestaňte predávať zbrane do tejto krajiny
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s nečakanou krajinou
Na objavenie čakal 66 rokov. Antarktída odkryla príbeh vedca, ktorý nečakane zmizol
Tesla sa pustí do energetiky. Britom ponúkne elektrinu aj nové možnosti
Pokuty až 18-tisíc eur. Taliansko ide po vodičoch bez kompromisov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP