Že vraj elektromobily nie sú vhodné na dlhé trasy? Tento mýtus už dávno neplatí a nedávno ho dokonale vyvrátilo elektrické Porsche Taycan. Ako informuje portál GreenCarReport, Taycan prešiel zo západného pobrežia USA na východné s 18 zastávkami na nabíjanie, no dokopy na nich strávil menej ako 2,5 hodiny.

Vieš si predstaviť ísť s elektrickým autom na cestu dlhú 4 560 kilometrov? S tými najlepšími a najluxusnejšími modelmi to nie je žiaden problém. Elektrické Porsche Taycan sa vďaka takejto ceste pred pár dňami zapísalo do Guinnessovej knihy rekordov.

Auto totiž prešlo zo západného pobrežia USA na východné s 18 zastávkami na nabíjanie. To nie je najmenej, no Taycan celkovo strávil na nabíjačkách dokopy 2 hodiny a 27 minút. Práve týmto časom sa elektrické Porsche zapísalo medzi absolútnych rekordérov.

Z testu vyplývajú zaujímavé štatistiky

Ako informuje automobilka na svojom webe, predchádzajúci rekordér prešiel rovnakú trasu s časom nabíjania vyše 7 hodín, takže Taycan nastavil latku skutočne vysoko.

Kľúčom k dosiahnutiu takto famózneho výsledku bola sieť rýchlonabíjacích staníc s výkonom 350 kW, ktorá sa nachádzala pozdĺž celej trasy. Taycan sa totižto dokáže vďaka 800 V architektúre teoreticky nabíjať až 350 kW výkonom.

Porsche

Z nabíjania bol uchvátený aj testovací vodič Wayne Gerdes, ktorý vraj zatiaľ nič podobné pri žiadnom inom elektromobile nezažil. Zo 6 na 82 % sa mu Taycan nabil za 22 minút.

Počas cesty nabíjali celkovo 18-krát a v priemere tak na jednej nabíjačke strávili 8 minút a 9 sekúnd, pričom na jedno nabitie priemerne urazili 253 km. Priemerná rýchlosť sa na viac ako polovičnom 2 300 km úseku pohybovala na úrovni 110 km/h, takže rozhodne nešli „výletným“ tempom na čo najlepšiu spotrebu.

Z časového hľadiska sa jazda na spotrebu nevypláca

Ako sme zistili v našom redakčnom teste, jazda na spotrebu sa z časového hľadiska príliš nevypláca. Keď sme išli v našom teste plnohodnotným diaľničným tempom, nabíjali sme síce častejšie a dlhšie, no časovú stratu z nabíjania sme dohnali na ceste.

Michal Varga/FonTech

Pri jazde na spotrebu sa čistý čas jazdy totiž výrazne predĺžil a z celkového času je tak jazda maximálnymi povolenými rýchlosťami oveľa efektívnejšia. V prípade Taycanu, ktorého cieľom bolo stráviť na nabíjačkách čo najmenej času, by sa ale viac vyplatila jazda pomalším pohodovým tempom.

Cez 1000 km za deň nie je s elektromobilom žiaden problém

V našom ďalšom veľkom teste sme sa vybrali s elektrickým VW ID.3 na cestu okolo Slovenska a za menej než 24 hodín sme precestovali cez 1 000 km. Dokázali sme tak, že cestovanie s elektromobilom na dlhé trasy nie je žiaden problém a to dokonca aj s tým lacnejším.

Freepik (Úprava redakcie)

V našom prípade sme nabíjaním strávili podstatne viac času, presnejšie 3,5 hodiny. ID.3 disponuje iba 125 kW nabíjaním a ani sieť nabíjacích staníc na našej trase okolo Slovenska nebola ideálna.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú