VW ID. Buzz je ďalším extrémne očakávaným elektromobilom, ktorý oficiálne príde na trh už o necelý mesiac a pol. Ako informoval portál InsideEVs, prvé predprodukčné kusy už zišli z výrobnej linky a teraz mieria na testovacie jazdy do španielskej Barcelony, kde si ich budú môcť vyskúšať novinári z celej Európy.
Nemecká automobilka na svojom Twitteri zdieľala krátke video s dvoma dodávkami ID. Buzz, ktoré sú pokryté výrazným farebným polepom. VW pred samotnou svetovou premiérou nechce odhaliť viac než je potrebné, a tak budú novinári v Španielsku na prvých jazdách brázdiť cesty na takto maskovaných dodávkach.
Dostupný bude v niekoľkých konfiguráciách
Maskované elektrické dodávky ID. Buzz na novom videu okrem siluety a detailov svetiel či prednej masky odhaľujú aj fakt, že auto príde na trh vo viacerých konfiguráciách.
⚡️ Let's go: The #VWIDBUZZ is on its way to Spain! Next week there will be a Covered Drive for journalists in Barcelona! #WayToZero #idbuzz #vwn #vwnutzfahrzeuge @VWCV_official pic.twitter.com/Ypx1C1Krei
— Volkswagen News (@volkswagen) January 21, 2022
Je dosť možné, že ID. Buzz bude k dispozícii ako úžitková dodávka, ale aj ako van na prepravu osôb. Nasvedčuje tomu fakt, že jedno z áut vo videu má zadné posuvné dvere iba na jednej strane, zatiaľ čo druhý ID. Buzz ich má po oboch stranách.
NEPREHLIADNI
Slovák Kabaň pracuje na dizajne. 20 000 € elektromobil VW zbúra všetko, čo si o autách myslíš
Všetky detaily sa ale oficiálne dozvieme už 9. marca. Tento dátum si VW naplánoval svetovú premiéru extrémne očakávaného modelu. Novinka je postavená na platforme MEB a ako prvá by mohla dostať až 111 kWh batériu.
Elektromobily postavené na tejto platforme zatiaľ disponovali batériou s maximálnou kapacitou 77 kWh. Nový akumulátor by tak mohol zabezpečiť dojazd podľa WLTP aj cez 700 km na jedno nabitie.

Výroba prebieha v nemeckom Hannoveri a doručovanie zákazníkom by malo započať až v treťom kvartáli 2022.
Pokročilejší asistenti riadenia?
Ako sme už dávnejšie informovali, Volkswagen vyvíja spolu s Fordom technológiu Argo AI, ktorá má predstavovať komplexný systém autonómneho riadenia. Podľa vtedajších informácií začal koncern túto technológiu testovať v premávke práve na modeli ID. Buzz.
Technológie plne autonómneho riadenia sa zrejme spolu s predstavením tohto modelu ešte nedočkáme, no VW by mohol minimálne priniesť novú generáciu jazdných asistentov, ktorá by umožnila aspoň čiastočne autonómnu jazdu, napríklad po diaľnici. Zatiaľ sú to ale iba dohady, no všetko sa dozvieme už o necelý mesiac a pol, presnejšie 9. marca.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

Prvý prípad superchrípky na Slovensku potvrdený. Výskyt v populácii je vyšší, predpokladajú hygienici
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

