Čínskym elektromobilom prešli naprieč Nemeckom. Ísť naplno, alebo spomaliť na 115 km/h?
To, že elektromobily patria iba do mesta, už dávno nie je pravda. „Baterkáče“ bez problémov zvládajú aj trasy dlhé stovky kilometrov, o čom nás nedávno presvedčila čínska automobilka Aiways. So svojím elektrickým SUV Aiways U5 absolvovali trasu cez celé Nemecko z Berlína cez mestá Bielefield a Fulda až do Mníchova. Celých 1 000 km im trvalo menej ako 14 hodín.
Každodenné jazdenie elektromobilom na dlhých trasách je pre niekoho nepredstaviteľné. Obavy z neustáleho nabíjania odrádzajú mnohých motoristov, no v praxi prekonávanie dlhých vzdialeností na elektrickom aute nie je až taký horor.

Presvedčili sme sa o tom aj my, kedy sme na elektrickom VW ID.3 absolvovali trasu okolo Slovenska, ktorej dĺžka bola takisto viac ako 1 000 km. Trasu sa nám podarilo absolvovať za menej ako 17 hodín, čo rozhodne nie je zlé.
Dávnejšie sme ti taktiež priniesli veľký rozhovor s elektromobilistom Igorom Neštrákom, ktorý rovnakú trasu prešiel na malom elektrickom VW e-UP, ktorý je jednoznačne mestským elektromobilom. e-Up má dojazd iba 220 km na jedno nabitie, no Igor nám prezradil, že s takýmto autom by sa pokojne vydal napríklad aj do Chorvátska.
Ani stovky kilometrov nie sú problém, zostáva však otázka
Aj automobilka Aiways sa rozhodla vykonať vlastný reálny diaľkový test. Na spomínanú trasu Berlín – Mníchov vytiahli hneď dva modely U5. Jeden zo šoférov šiel maximálnymi povolenými rýchlosťami, ten druhý zvolil odlišný prístup a neprekročil rýchlosť 115 km/h, pri ktorej majú elektromobily stále relatívne dobrú spotrebu.

Pomalšia jazda sa mu však nevyplatila, do cieľa prišiel o hodinu neskôr ako vodič, ktorý šiel maximálnymi rýchlosťami. Z toho vyplýva, že rýchlosť jazdy, aspoň v tomto prípade, nebola žiadnym limitujúcim faktorom pri elektrickom aute.
Autu, ktoré šoféroval jeden z viceprezidentov automobilky Alexander Klose „naplno“ to trvalo 13 hodín, pomalšiemu šoférovanému pretekárkou Laurou-Marie Geisslerovou spomínaných štrnásť.
Aiways U5 tak dokázal, že je naozaj plnohodnotným elektromobilom, ktorý sa perfektne hodí aj na prekonávanie dlhých trás. Na jedno nabitie totiž zvládne prejsť okolo 400 km v reálnych podmienkach. Nabitie z 30 % na 80 % mu trvá iba 27 minút.
Za slušnú cenu
Štartovacia cena Airways U5 je viac než zaujímavá, v prípade elektromobilu z Číny by si to ale zrejme aj čakal. Auto začína na sume 35 993 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou

Špinavé nákladiaky skončili. Obľúbená automobilka predstavila ohromné vozidlo

Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8x4 s ultimátnym pohonom

Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

ŠÚKL sťahuje z trhu dôležité antibiotikum. Ak ho máš doma, vráť ho do lekárne a kontaktuj lekára
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Obľúbená funkcia v mobile sa v zahraničí stáva nelegálnou. Jej používanie ťa môže stáť mastnú pokutu

Jeden šport pridáva takmer 10 rokov života. Expert na modré zóny odhalil rebríček najlepších pohybových aktivít

Kauza Fera Jokea má dohru, Tesco stiahlo všetky reklamy. Spoločné projekty už nemá v pláne
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
- Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
Európsky spojenec Ukrajiny jej bude vyrábať desiatky tisíc kusov dôležitých zbraní ročne
Ziskovosť nemeckých automobiliek sa drasticky prepadla. Náklady a elektromobilita menia ekonomiku
Predseda nemeckej strany vyzval na zrušenie zákazu spaľovacích motorov
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

ŠÚKL sťahuje z trhu dôležité antibiotikum. Ak ho máš doma, vráť ho do lekárne a kontaktuj lekára
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Obľúbená funkcia v mobile sa v zahraničí stáva nelegálnou. Jej používanie ťa môže stáť mastnú pokutu

Jeden šport pridáva takmer 10 rokov života. Expert na modré zóny odhalil rebríček najlepších pohybových aktivít

