Po februárovom fiasku Hyundai Motor prichádza s negatívnymi správami aj spoločnosť General Motors. Tá 14. júla požiadala všetkých majiteľov vozidiel Chevrolet Bolt EV, aby neparkovali v garážach a nenechávali nabíjať svoj elektromobil cez noc. Na tému upozornil portál Electrek.

Samovznietenie elektromobilov

Ako informuje portál CBSNews, General Motors požiadalo majiteľov Chevrolet Bolt EV vyrobených od roku 2017 do roku 2019 (v Amerike je to približne 50 000 vozidiel), aby nenabíjali svoje vozidlá cez noc a pre istotu ich nechávali zaparkované na vonkajších parkoviskách.

Spoločnosť General Motors to oznámila v stredu 14. júla, potom ako došlo k dvom požiarom vozidiel Bolt EV, ktoré už boli po oprave, ktorá mala zabrániť vznieteniu akumulátora. Celá situácia ohľadom minuloročného sťahovania vozidiel do servisu tak naberá úplne nový rozmer, upozorňuje portál The Verge.

Zástupca General Motors tiež ubezpečuje, že spoločnosť plne spolupracuje a zdieľa informácie s Americkým národným úradom pre bezpečnosť cestnej premávky a podniknú všetky kroky na zaistenie bezpečnosti.

Minulý rok automobilka stiahla v spolupráci s regulačnými orgánmi v oblasti automobilov do servisu takmer 69 000 elektromobilov z celého sveta potom, ako niekoľko vozidiel Chevrolet Bolt EV zhorelo do tla.

NEPREHLIADNI
Horúce letné dni sú kritické. Krajiny s najrozvinutejšou elektromobilitou už riešia problémy so stabilitou siete

Išlo o najmenej 5 prípadov, kedy sa vozidlá s plne nabitými alebo takmer plne nabitými batériami vznietili, majitelia sa len bezmocne prizerali ako ich vozidla s cenovkou šplhajúcou sa ku 40 000 dolárom miznú v plameňoch, informuje portál The Verge.

Situáciu navyše zamotáva fakt, že požiar sa objavil pri dvoch vozidlách, ktoré už boli po minuloročnej oprave, dostali nový softvér a boli skontrolované predajcom. Softvér mal pritom vo vozidlách zabezpečiť, aby sa batéria nenabíjala na viac ako 90 % svojej kapacity, čím sa malo predísť ďalším incidentom. Tie, ako sme už spomínali, boli spojené najmä s vozidlami s plne nabitou batériou.

Samovznietenie zrejme nebude náhoda

Zaujímavé je, že rovnaký problém sa vyskytol aj pri vozidlách Hyundai Kona EV. Hyundai Motor vo februári zvolával do servisov približne 82 000 elektromobilov po celom svete, ktorým vymenil batériové systémy. Odhaduje sa, že juhokórejskú automobilku to stálo spoločne s už skôr ohláseným zvolávaním 900 miliónov USD (741,2 milióna eur).

Chevrolet

Hyundai minulý rok v októbri po sérii požiarov zvolal tieto autá do servisov a aktualizoval ich softvér. V januári sa však vznietilo jedno z vozidiel, ktoré sa zúčastnilo na aktualizácii softvéru, a juhokórejské úrady nariadili vyšetrovanie, či automobilka adekvátne vyriešila problém.

Celá situácie však zrejme nebude len „dielom náhody“ a ako Chevrolet Bolt EV, tak aj Hyundai Kona EV sú totiž poháňané článkami od spoločnosti LG Chem. Dodávateľ batérií si tak po nedávnom európskom škandále s nekvalitnými akumulátormi a neplnením firemných plánov poriadne zavaril aj za oceánom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú