Vrcholná verzia nového elektrického SUV automobilky Volkswagen je konečne na Slovensku. ID.4 GTX je ostrý elektromobil s výkonom 300 koní, pohonom všetkých štyroch kolies a cenovkou začínajúcou tesne nad 53 000 €.

Nemecký Volkswagen v týchto dňoch spúšťa na Slovensku predaj svojej najostrejšej verzie elektrického SUV ID.4. Aj športovejšie elektromobily si nájdu v radoch fanúšikov svoje miesto, a preto VW plánuje prinášať viac GTX modelov pri svojich nadchádzajúcich elektromobiloch z rodiny ID.

VW

Verzia ID.4 GTX poskytuje spomedzi ostatných najvyšší výkon 220 kW (299 koní), pohon všetkých štyroch kolies, no pri aktuálne najväčšej batérii s využiteľnou kapacitou 77 kWh poskytuje nižší dojazd, než verzia ID.4 Pro s nižším výkonom a pohonom iba zadnej nápravy.

VW

Dojazd modelu GTX podľa WLTP činí 479 km. Batériu je možné dobiť pomocou 125 kW rýchleho DC nabíjania, alebo prostredníctvom 11 kW palubnej AC nabíjačky, pričom z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,2 sekundy. Okrem technických rozdielov sú jasne badateľné aj dizajnové odlišnosti, ID.4 GTX pôsobí športovejšie a agresívnejšie.

NEPREHLIADNI
Kľúčové detaily sú vonku: Vieme, kedy príde elektrická verzia Passatu a ako by vyzeral športový hatchback ID.3

Jeho cena začína na sume 53 180 €, no podobne, ako pri ostatných modeloch, aj v tomto prípade je možné získať bonus vo výške 3000 €, vďaka ktorému sa s cenou ID.4 GTX v základe dostaneš nad 50 000 €.

Maximálny výkon má isté obmedzenia

Pohon všetkých štyroch kolies je nepochybne výhodou, štyri kolesá v zábere majú predsa len lepšiu trakciu, ako dve, no ak by si chcel s ID.4 GTX jazdiť „naplno“ až do vybitia batérie, plný výkon nebude k dispozícii nonstop.

VW

Oba motory budú v zábere iba pri potrebe vyššej trakcie, alebo pri intenzívnejšej akcelerácii a plný výkon 300 koní je k dispozícii iba vtedy, ak je batéria nabitá nad 88 % a navyše iba po dobu 30 sekúnd. Taktiež musí byť splnená podmienka ideálnej teploty batérie.

Ostatné verzie sú podstatne lacnejšie

Základná verzia Pure s 52 kWh batériou a dojazdom 345 km začína na sume 36 450 €. V tomto prípade má ale auto „pomalé“ 50 kW DC nabíjanie a slabšiu 7,2 kW AC nabíjačku.

Verzia Pro s najväčším dojazdom 521 km na jedno nabitie však stojí 44 390 €, čo je takmer o 10 000 € menej oproti verzii GTX. V tomto prípade dostane zákazník už v základe 77 kWh batériu a 125 kW DC/11 kW AC nabíjanie.

Verzie Pure a Pro majú iba pohon zadných kolies a výkon 150 kW (204 koní). Aj k týmto dvom modelom VW aktuálne poskytuje finančný bonus vo výške 3000 €.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú