Kľúčové detaily sú vonku: Vieme, kedy príde elektrická verzia Passatu a ako by vyzeral športový hatchback ID.3
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
CEO automobilky Volkswagen, Ralf Brandstätter, z času na čas na svojom LinkedIn profile zverejní veľmi zaujímavú informáciu alebo fotografiu, ktorou prezradí niečo o aktuálnych či budúcich aktivitách nemeckého výrobcu áut. Jeho posledný príspevok sa týka kompaktného elektrického hot hatchu s označením ID.X. Na túto zaujímavosť upozornil aj portál InsideEVs.
Nástup elektromobility rozhodne nezabíja trh s ostrými a športovejšími variantmi klasických modelov áut. Volkswagen si plne uvedomuje, že musí uspokojiť potreby aj náročnejšej klientely, ktorá vyhľadáva rôzne športové modely, či už s ostrejším dizajnom, alebo aj vyšším výkonom.
Potvrdzuje to príchod VW ID.4 GTX, ostrej verzie nového elektrického SUV, ktorá nielenže vyzerá naozaj dobre, ale poskytuje aj pohon všetkých štyroch kolies, výkon 329 koní a o napíjanie sa stará batéria s využiteľnou kapacitou 77 kWh.
NEPREHLIADNI
Konečne elektromobil pre masy. Volkswagen vytiahne eso z rukáva, nový model má parádny dojazd a cenu pod 20 000 €
Hatchback VW ID.3, ktorý na trh prišiel ešte pred spomínanou „štvorkou“, však takúto športovú verziu nedostal. Ako sme už ale spomínali v úvode, Ralf „ostrý“ elektrický kompakt nedávno ukázal na svojom LinkedIne.
Zelený je nielen pohon, ale aj lakovanie detailov
Pri prvom pohľade na koncept ID.X ti musí byť ihneď jasné, že toto vozidlo vychádza práve z modelu ID.3. Samozrejme, inžinieri úplne nahradili pohonnú sústavu ID.3 a vložili doň elektromotory s batériou, ktoré nájdeme aj vo väčšom športovom SUV ID.4 GTX.
Výsledok? ID.X je o 200 kg ľahší, než ostrá verzia elektrického SUV, vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy. Pohon všetkých štyroch kolies zaručuje maximálnu zábavu a zážitok z jazdy, veľká 82 kWh batéria, z ktorej je teda využiteľných 77 kWh, naopak zabezpečí solídny dojazd.
O dizajne sa baviť ani nemusíme, antracitové lakovanie s krikľavo zelenými detailmi vyzerá výborne a na prvý pohľad je jasné, že ID.X nie je len „obyčajný elektromobil“. Škoda, že ide iba o koncept, ktorým ale chcela automobilka prezentovať možnosti modulárnej platformy MEB.
Klientela pre takýto elektromobil by bola podľa riaditeľa automobilky veľmi malá a vozidlo by sa tak neoplatilo vyrábať. V závere svojho príspevku však Ralf uvádza, že aj keď ID.X nie je produkčné vozidlo, v automobilke majú množstvo ďalších nápadov, takže ostrého elektrického hatchbacku sa v budúcnosti podľa všetkého určite dočkáme.
Lacné modely ale aj moderná „hippie“ dodávka
Budúcnosť v podaní Volkswagenu sa zdá byť naozaj pestrá. Veď doteraz nám automobilka ohlásila niekoľko zaujímavých modelov, od kompaktného VW ID.2, ktorý by mohol prísť s cenovkou pod 20 000 €, až po oživenie legendárnej T1, ktorá ale po vzore novej ID éry dostala „pracovný“ názov ID. Buzz.
VW ID.2, ktorý by mal prísť na trh až v roku 2025, s najväčšou pravdepodobnosťou dostane nové lítium-železo-fosfátovú batériu, ktorú VW vyvíja v spolupráci so švédskym výrobcom batérií Northvolt.
Podľa dostupných údajov budú mať nové batérie životnosť niekoľko miliónov kilometrov, respektíve viac ako 10 000 nabíjacích cyklov. Nový typ batérií má byť dostupný už v roku 2024, čiže do niektorých modelov sa môže dostať skôr.
Okrem informácií k VW ID.2 sme sa na konferencii dozvedeli aj niečo o ďalších novinkách, aj keď iba okrajovo. Elektrický nástupca populárneho modelu Passat s pracovným názvom ID. Space Vision by sa mal začať predávať už v roku 2023.
Pôjde o luxusnú, takmer 5-metrovú elektrickú limuzínu s dojazdom cez 600 km na jedno nabitie. „Retro“ v podobe elektrickej „hippie“ dodávky ID. Buzz uvidíme už budúci rok, no v roku 2026 pre nás VW chystá niečo nové a rovnako vzrušujúce.
Projekt „Trinity“ má byť plne autonómna dodávka, ktorej interiér skôr pripomína obývačku, než klasické auto. Nový ekosystém a softvér je vytváraný v spolupráci s koncernovým súrodencom Audi.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
RECENZIA Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
Toto Tesla prepískla. Každý majiteľ Cybertrucku ho musí vrátiť, inak riskuje smrť
Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Ušetríš tisíce eur. Našli sme najlepší spôsob, ako kúpiť jazdený elektromobil
-
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Ušetríš tisíce eur. Našli sme najlepší spôsob, ako kúpiť jazdený elektromobil
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Zákon o zmenách RTVS prerokujú v stredu
V prvom štvrťroku 2024 sa na elektronickom mýte vybralo vyše 61 miliónov eur
Toto nesmieš zmeškať. Známy meteorický roj dnes dosahuje maximum
Dánsko vyhlásilo rekordný tender na veterné elektrárne na mori
Samosprávy môžu požiadať o eurofondy na kybernetickú bezpečnosť do konca apríla
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené