Slováci dostávali kvôli problému s databázami v NCZI mylné SMS správy s termínom na očkovanie inou vakcínou, než akú dostali pri prvej dávke. Národné centrum zdravotníckych informácií o probléme vedelo, no nekomunikovalo ho. Ľuďom ale prisľúbilo nové termíny. NCZI o tom informovalo na Facebooku a na problém upozornil aj Denník N.

Na Slovensku bolo doteraz spustené očkovanie len pre ľudí vo vekovej skupine nad 55 rokov. Očkuje sa vakcínami Pfizer/BioNTech, Moderna a AstraZeneca, no termín preočkovania druhou dávkou sa u jednotlivých vakcín líši.

V prípade AstraZenecy je druhá dávka ľuďom podávaná až po 10 týždňoch od prvého očkovania. Po očkovaní vakcínou Comirnaty (Pfizer/BioNTech) a vakcínou Moderny sa druhá dávka pri preočkovaní podáva po 4 týždňoch.

Ľudia očkovaní AstraZenecou dostávali termíny na druhú dávku od Pfizeru. NCZI priznalo ďalšiu chybu

Slováci očkovaní vakcínou AstraZeneca však dostávali mylné SMS správy, ktoré obsahovali termín na očkovanie vakcínou Comirnaty. Správy boli odosielané kvôli chybe v databázach NCZI. Centrum problém priznalo, aj keď o ňom včas a vopred neinformovalo.

Zobraziť celú galériu (0)
Vakcína AstraZeneca / Zdroj: TASR - Ján Krošlák

NEPREHLIADNI
Štát rozdá ľuďom zadarmo špeciálne zariadenia ako pomoc s Covid-19. Darovali ich aj e-shopy

„Vzhľadom na migráciu databáz záujemcov o očkovanie do novej aplikácie prišlo k technickému nedorozumeniu dvoch databáz. Záujemcovia o očkovanie, ktorým boli počas pondelka zaslané „spätné“ SMS s termínom očkovania či s pozvánkou na očkovanie inou vakcínou ako pôvodne, nie sú po dnešku „vyradení“ z čakárne. Všetkým budú pridelené nové termíny. Za vzniknuté nedorozumenie sa ospravedlňujeme,“ informovalo NCZI na Facebooku.

Mnohí ľudia sa tak zbytočne dostavili do vakcinačného centra, kde sa očkovalo vakcínou od Pfizer/BionTech. S rovnakým problémom sa podľa informácií Denníka N stretli desiatky ľudí, ktorých museli v očkovacích centrách odmietnuť. Hoci tak mnohí dostali mylnú SMS s dátum na preočkovanie druhou dávkou, NCZI im prisľúbilo náhradný termín na očkovanie správnou vakcínou, v tomto prípade AstraZenecou.

Problémový systém nahradilo dôstojnejšie prihlasovanie

Tento problém so systémami NCZI nebol vôbec prvým, veľké zlyhania objednávkového systému mohli Slováci pocítiť pri snahe o registráciu na očkovanie ešte pred spustením nového systému „Čakáreň“, ktorý funguje od 17. marca. Predtým totiž bola registrácia na očkovanie možná len vo večerných hodinách, kvôli odľahčeniu celého systému, na ktorom funguje aj objednávanie na testovanie počas dňa.

Zobraziť celú galériu (0)
Freepik (úprava redakcie)

NEPREHLIADNI
Štát konečne vyhovel ľuďom. Vytvoril digitálny COVID automat na špeciálnom webe

Predošlý systém nemal dostatočnú kapacitu na to, aby zvládal vysoký nápor ľudí. Po uvoľnení desiatok tisíc termínov tak dochádzalo k zásadným zlyhaniam, ktoré znemožnili v mnohých prípadoch registráciu na očkovanie. Po silnej kritike a problémoch bol nakoniec z funkcie odvolaný aj dnes už bývalý riaditeľ NCZI Peter Bielik, ktorého nahradil Róbert Suja.

Začiatkom marca tak dochádzalo pri uvoľňovaní termínov k chybám systému, ktoré sa opakovali prakticky takmer každý deň v čase, kedy sa chceli tisícky ľudí registrovať na očkovanie. Aktuálne už problémový objednávkový systém nahradil poradovník v „Čakárni“. Ďalšie detaily o tomto novom systéme sme priniesli v samostatnom článku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú