„Malá Trieda S oficiálne“: Mercedes odhalil novú Triedu C, je výkladnou skriňou technológií aj pre masy
Mercedes práve predstavil novú generáciu Triedy C, ktorá je najpopulárnejšou modelovou radou nemeckej prémiovej automobilky za poslednú dekádu. Nová generácia dostala niekoľko zásadných vylepšení a vo voliteľnej výbave sú aj možnosti, ktorými disponuje vlajková Trieda S.
Viac ako 2,5 milióna predaných kusov z poslednej generácie a viac ako 10,5 milióna predaných vozidiel od začiatku Triedy C, to je bilancia tohto nesmierne populárneho modelu, ktorý v číslach šliape na päty aj kultovej Triede E.
Nová generácia prichádza v oboch populárnych karosárskych prevedeniach sedan aj kombi. Od najluxusnejšej Triedy S zdedila Trieda C koncepciu interiéru, ktorý je teraz sústredený viac na vodiča, k dispozícii sú aj digitálne OLED svetlomety s rozlíšením 2,6 miliónov pixelov či natáčacia zadná náprava, ktorá zmenšuje polomer otáčania o viac ako 40 cm.
Hybrid a aj plug-in hybrid
Elektrifikácia už nie je ničím nezvyčajným a každý výrobca prináša svoj nový model v nejakej elektrifikovanej konfigurácii, či už ide o hybrid, alebo plug-in hybrid. Nová Trieda C prichádza v oboch variantoch, hybridná 48 V sústava s integrovaným štartér-generátorom prispeje k úspore paliva a plug-in hybridná motorizácia umožní jazdiť aj výhradne na elektrinu.
Dojazd sa podľa WLTP pohybuje na úrovni 100 km, a teda je to už nový systém plug-in hybridného pohonu aj s podporou rýchlonabíjania.
V novej Triede C tak uvidíme vôbec prvý naftový motor s integrovaným štartér-generátorom. Výkon dvojlitrového naftového agregátu je 147 kW (200 koní) alebo 195 kW (265 koní) a elektrická sústava dodáva pri booste ďalších 15 kW (20 koní).
Benzínové motorizácie dostanú už druhú generáciu štartér-generátora, k dispozícii budú 1,5-litrové a 2-litrové motory vo výkonnostnom rozsahu od 125 kW (170 koní) až po 190 kW ( 258 koní). Tiež netreba zabúdať na boost v podobe 20 koní vďaka 48 V elektrickej sústave.
Najväčšiu pozornosť si ale ukrojila už štvrtá generácia plug-in hybridnej motorizácie Mercedes, ktorá bude spočiatku kombinovať benzínové štvorvalce s výkonným 95 kW elektromotorom. Neskôr budú k dispozícii aj naftové plug-in hybridné motorizácie. V prípade plug-in hybridov tu máme aj novú 9-stupňovú automatickú prevodovku 9G-tronic. Plug-in hybrid navyše dostal do základnej výbavy aj vzduchovú zadnú nápravu.
Výhradne na elektrický pohon dokáže nová trieda C prejsť až 100 km podľa WLTP, maximálna rýchlosť pri jazde na elektrinu je obmedzená na 140 km/h, pričom o napájanie sa stará batéria s kapacitou 25,4 kWh. Skvelou správou je aj prítomnosť rýchleho DC nabíjania s výkonom 55 kW, pomocou ktorého sa auto doplna nabije už za 30 minút (AC nabíjanie je možné s maximálnym výkonom 11 kW).
Benzínové motorizácie:
C 180 | C 200 | C 200 4MATIC | C 300 | C 300 4MATIC | |
Objem | 1496 ccm | 1496 ccm | 1496 ccm | 1999 ccm | 1999 ccm |
výkon (kW/kone) | 125/170 | 150/204 | 150/204 | 190/258 | 190/258 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 8,6 s | 7,3 s | 7,1 s | 6,0 s | 6,0 s |
Naftové motorizácie:
C 220d | C 300d | |
Objem | 1992 ccm | 1992 ccm |
výkon (kW/kone) | 147/200 | 195/265 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 7,3 s | 5,7 s |
NEPREHLIADNI
Mercedes GLE je najpraktickejší plug-in hybrid na trhu – toto všetko som si zamiloval na SUV za viac ako 100 000 €
Komfortné riadenie vďaka natáčacej zadnej náprave
Ku komfortu, respektíve zjednodušeniu manévrovania, prispieva aj natáčacia zadná náprava, ktorá sa dokáže vychýliť o 2,5 stupňa. Ako to už býva zvykom, do rýchlosti 60 km/h sa natáča v protismere prednej nápravy, pri vyššej rýchlosti je to súbežne s prednými kolesami. Vďaka tomu je polomer otáčania 10,63 metra, čo je o 43 cm menej, ako bez použitia natáčacej zadnej nápravy.
K dispozícii je tiež celý rad už viac menej známych asistentov od Mercedesu, niektorí sa však dočkali vylepšení, ako napríklad asistent Distronic, ktorý dokáže zareagovať na stojace vozidlo a bezpečne tak ubrzdiť až do rýchlosti 100 km/h (predchádzajúca verzia to zvládala len do rýchlosti 60 km/h).
Asistent udržiavania v jazdnom pruhu funguje pri rýchlosti do 210 km/h a po novom dokáže vytvoriť záchrannú uličku v prípade prejazdu záchranných zložiek. Súčasťou príplatkovej výbavy môžu byť aj fantastické digitálne svetlomety známe hlavnej z nového S-ka. V každom zo svetiel sa nachádza 1,3 milióna zrkadiel, ktoré vykreslia varovné signály priamo na cestu, alebo dokážu zvýrazniť napríklad chodcov či iné objekty.
V základe ale bude k dispozícii Full LED technológia predných aj zadných svetiel. Nová je nie len grafika, ale aj ich tvarovanie, ktoré je po novom o niečo „štíhlejšie“.
Interiér inšpirovaný vlajkovou Triedou S
Celá prístrojová doska je podľa Mercedesu rozdelená do horného a dolného segmentu. Virtuálne budíky, ako aj centrálny displej, sú orientované na vodiča, stredový displej je k nemu natočený o 6 stupňov.
Virtuálne budíky môžu byť vyobrazené na 10,25″ alebo 12,3″ obrazovke. Centrálny displej tiež prichádza v dvoch veľkostiach, v štandarde je to 9,5″ obrazovka a za príplatok má veľkosť až 11,9″. Súčasťou infotainmentu je najnovšia generácia MBUX, ktorá sa nachádza aj v Triede S, ktorá obsahuje aj snímač odtlačkov prostov, vďaka ktorému si auto ľahko a rýchlo odomkneš podobne ako smartfón.
Cez infotainment sa dá pomocou hlasového asistenta ovládať napríklad aj domáca technika alebo zistiť, kedy bol v dome naposledy zaznamenaný pohyb nejakých osôb. Za príplatok je k dispozícii aj farebný head-up displej s rozmermi 23 x 8 cm. Novinka sa bude vyrábať v továrňach v Nemecku (Brémy), Čine (Peking) a Južnej Afrike (Východný Londýn).
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendárna automobilka vstáva z popola. Zachraňujú ju elektromobily
Môžeme len závidieť. V zahraničí našli geniálnu technológiu, ktorá rieši najväčší problém slovenských ciest
Spaľováky boli nadobro odpísané v ďalšej krajine. Zavedú tam drastické limity
Prieskum odhalil značky áut, ktoré Slováci stáčali najviac. Víťaz poriadne prekvapil
Slovákom práve odľahlo: Aj na Voyo si pozrieš tento rok Formulu 1
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
-
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
-
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
Podľa novej štúdie môže pacientom s Alzheimerom pomôcť rapamycín
Batman sa vracia na nečakanej platforme. Sleduj temný trailer
Ruský plynárenský koncern Gazprom sa vlani prepadol do straty
Slováci sa zbierajú pre Machalu: Chcú ho poslať do vesmíru, aby skontroloval, či je Zem guľatá
Vo Francúzsku vznikne komisia na vyšetrenie sexuálneho násilia vo filmoch
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené